Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
I det här fallet är jag benägen att hålla med skribenten "kurt-sune". "kurt-sune" har i många inlägg förklarat att han redan har gått igenom sjukdomen. Det innebär att det finns andra som har mycket större behov av vaccindoser än "kurt-sune". Genom att "kurt-sune" avstår, så kan andra få tillgång till vaccin snabbare.
Precis. Det är faktiskt generöst att avstå vaccinering till folk som har bättre behov av det eftersom riskprofilen ser olika ut för olika personer även oaktat ålder.
Jag har mycket svårt att förstå hur dåren Joe Biden m.fl får det till att bara för att vi avstår vaccin nu så dödar vi människor, när det egentligen är precis tvärtom.
Jag har heller aldrig sagt att jag aldrig ska ta det, jag vill bara av princip vänta tills det är ett fullt godkänt och beprövat läkemedel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag föreslår att "kurt-sune" får möjlighet att skriva på ett papper där han förklarar "Jag avstår härmed mina vaccindoser till behövande människor i Brasilien." Jag misstänker att någon i brasilianare skulle bli väldigt glad över "kurt-sune"s beslut.
Ja fast i realiteteten har jag kanske hjälpt någon här hemma som får gå före mig och det är inte heller fy skam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Längre fram, så kommer det att finnas god tillgång till vaccindoser, och då kommer det att finnas möjlighet för "kurt-sune" att ångra sitt val.
Jag känner bara att jag inte vill hetsas att ta det och ta det för att jag själv vill det och inte under i princip pistolhot som nu sker i flera länder. Att ta vaccinet och skaffa sig ett covidpass är att bidra till den smutsiga utvecklingen, som jag absolut inte vill se.