2021-07-18, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Den är svår att förstå iom att din källas källa säger att dom är nödgodkända. Står klart och tydligt "approval source" under varje vaccin i din källa. Den går till WHO som säger att dom är nödgodkända. Vet inte vad som är svårt att förstå. Dessutom säger din källa klart och tydligt att 40 vaccin är i fas 3, inte att dom avslutat den.

Hur kan 20 vaccin vara godkända om 40 ff är i fas 3? Nej du det håller inte. Ett vaccin som är i fas 3 är inte godkänt oavsett vad du hävdar. Du får en autismdiagnos av mig.
Citera
2021-07-18, 23:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Längre fram, så kommer det att finnas god tillgång till vaccindoser, och då kommer det att finnas möjlighet för "kurt-sune" att ångra sitt val.

Då är det för sent för kurt-sune. Inom kort släpper big pharma det riktiga viruset som tar död på alla antivaxxers oavsett genomgången infektion eller ej. Då får man bort sådant slödder som exempelvis demonstrerar nu i Paris. Det är dissidenter och avfällingar som inte behövs i samhället. Jag menar bara en sådan sak som att dra på sig smitta, hur klantig är man då? Endast vaxxade kommer att överleva, det är the big reset! Ni vet väl om att man inte kan ta ett vanligt antikroppstest om man är vaxxad, det krävs ett speciellt som kodar för s-proteinet. Genomgången smitta ser man på n-proteinet. Nästa variant av viruset tar dem som kodar för n-proteinet enbart, dvs har genomgången smitta alternativt ingen smitta för de åker ju dit så det sjunger om det. De med s eller s+n klarar sig, det är ett IQ-test.

Viss ironi kan förekomma.
Citera
2021-07-18, 23:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är allmänt känt att vacciner inte är till 100% effektivt, men mRNA-vaccinen tycks vara till 95% effektiva. Astras däremot är ju sämre med sina 63%. Sedan är det ju så att äldre i snitt svarar sämre på vaccin, så siffrorna här ovan är lägre för äldre. Det är därför det är så viktigt att de inte smittas ned. Bland annat därför vårdpersonal prioriterades i vaccinationsskön. Det måste du väl känna till?
Nu när du har utbildats i hur det fungerar tar du väl ditt vaccin?

Äldre är i stort de som drabbas av allvarlig sjukdom, yngre blir i stort inte allvarligt sjuka.

Att vara fullvaccinerad innebär inte att du inte kan smitta någon.

Vänligen utbilda oss i varför yngre individer utanför riskgrupper bör vaccineras om det inte skyddar de äldre och individer i riskgruppen som de yngre kommer i kontakt med.
Citera
2021-07-19, 00:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Äldre är i stort de som drabbas av allvarlig sjukdom, yngre blir i stort inte allvarligt sjuka.

Att vara fullvaccinerad innebär inte att du inte kan smitta någon.

Vänligen utbilda oss i varför yngre individer utanför riskgrupper bör vaccineras om det inte skyddar de äldre och individer i riskgruppen som de yngre kommer i kontakt med.

Jag tyckte John Campbell beskrev det ganska bra häromdagen, vaccinerade har 75% mindre smittsamhet än ovaccinerade. Det är ganska bra tycker jag.
Citera
2021-07-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det där om att naturlig immunitet funkar bra, är det något som det står om i länjen eller är det ett eget antagande?
I länken har de kollat återinfektion bland vårdpersonal i UK. Man såg ingen förbättring av booster-vaccinering för den som redan hade antikroppar. De som skippade vaccinet klarade sig lika bra, med bara sin naturliga immunitet.

Vaccinet är bra, men man kan kallt utgå ifrån att naturen sitter på facit. Tids nog hittar alltid evolutionen den lösning som maximerar dina överlevnadschanser.
Citera
2021-07-19, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Som du ser i inlägget du bemöter är dom nödgodkända. Det som hade vart skrämmande är om du hade sett mig som smart. Tar gärna en autismdiagnos av dig.

Jag är ganska säker på att du har en. Jag tror faktiskt att man gjorde en emergency approval på vaccinen i början, men att de nu är fullt godkända.

Edit:
Och det ska vi nog tacka Israelerna för som var försökskaniner.
Citera
2021-07-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är ganska säker på att du har en. Jag tror faktiskt att man gjorde en emergency approval på vaccinen i början, men att de nu är fullt godkända.
Har du en länk till WHO där dom bekräftar det. Eller blir det du tror fakta i ditt huvud automatiskt? Din källa uppdaterades 16 Juli 2021. Du menar att dom missat att uppdatera Approval source då eller menar du att dom alla blev godkända nu efter 16 Juli?

Aja som sagt, fram med länken till WHO som bekräftar det så är vi klara.

En annan länk från WHO uppdaterad 25 Juni: https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/who-can-take-the-pfizer-biontech-covid-19--vaccine
"WHO’s Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE) has issued its policy recommendations for the rollout of the first COVID-19 vaccine approved for emergency use, the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine."
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-07-19 kl. 00:09.
Citera
2021-07-19, 00:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har du en länk till WHO där dom bekräftar det. Eller blir det du tror fakta i ditt huvud automatiskt? Din källa uppdaterades 16 Juli 2021. Du menar att dom missat att uppdatera Approval source då eller menar du att dom alla blev godkända nu efter 16 Juli?

Vill du ha en länk till att WHO bekräftar att du har en autismdiagnos? Jag har tyvärr ingen sådan.
Citera
2021-07-19, 00:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag tyckte John Campbell beskrev det ganska bra häromdagen, vaccinerade har 75% mindre smittsamhet än ovaccinerade. Det är ganska bra tycker jag.

Men om de äldre är fullvaccinerade har de ju ett 95-procentigt skydd, vad spelar det då för roll att vaccinerade smittar 75 procent mindre, bör ju knappast vara någon fara på taket för de äldre då de har ett bra skydd.

Och oavsett vilket sprids deltavarianten även bland vaccinerade, så hur effektiva är egentligen de här vaccinerna?

Man kan naturligtvis hävda att färre som smittas avlider nu sedan man började vaccinera, men är vaccinet det enda rimliga förklaringen? Kan det också vara så att de som inte klarade av en infektion till största del avled under den första vågen innan folk var vaccinerade i stort antal?
Citera
2021-07-19, 00:11
Medlem
Citat:
Vill du ha en länk till att WHO bekräftar att du har en autismdiagnos? Jag har tyvärr ingen sådan.
Att bete sig som en barnunge för att man blir överbevisad tyder på stark individ va?

Citat:
Har du en länk till WHO där dom bekräftar det du tror om att det först var nödgodkänt och sen blev helt godkänt. Eller blir det du tror fakta i ditt huvud automatiskt? Din källa uppdaterades 16 Juli 2021. Du menar att dom missat att uppdatera Approval source då eller menar du att dom alla blev godkända nu efter 16 Juli?

En annan länk från WHO uppdaterad 25 Juni: https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/who-can-take-the-pfizer-biontech-covid-19--vaccine
"WHO’s Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE) has issued its policy recommendations for the rollout of the first COVID-19 vaccine approved for emergency use, the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine."

Där har du inlägget igen med lite justeringar så även du ska förstå. Får vi se om du vågar hålla det seriöst och komma med källa för vad du tror annars får du nog inse att WHO har en annan åsikt.
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-07-19 kl. 00:16.
Citera
2021-07-19, 00:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om de äldre är fullvaccinerade har de ju ett 95-procentigt skydd, vad spelar det då för roll att vaccinerade smittar 75 procent mindre, bör ju knappast vara någon fara på taket för de äldre då de har ett bra skydd.

Och oavsett vilket sprids deltavarianten även bland vaccinerade, så hur effektiva är egentligen de här vaccinerna?

Man kan naturligtvis hävda att färre som smittas avlider nu sedan man började vaccinera, men är vaccinet det enda rimliga förklaringen? Kan det också vara så att de som inte klarade av en infektion till största del avled under den första vågen innan folk var vaccinerade i stort antal?

Det finns ju tyvärr sådana som inte kan vaccinera sig, av en eller annan anledning.

Jag kan inte på rak arm svara på hur effektiva vaccinerna är. Men John Campbell hade en intressant genomgång om just det häromdagen, kolla gärna in den videon.
Citera
2021-07-19, 00:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att bete sig som en barnunge för att man blir överbevisad tyder på stark individ va?

Där har du inlägget igen med lite justeringar så även du ska förstå. Får vi se om du vågar hålla det seriöst och komma med källa för vad du tror annars får du nog inse att WHO har en annan åsikt.

Var vill du komma? Du behöver inte vaccinera dig, det är ingen som tvingar dig, du gör precis som du vill. Läste du mitt inlägg här:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag är vaccinerad med Pfizers vaccin, är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in