2021-07-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Sluta vara så jävla konspiratoriska!
Jag gick rakt in på SVT och läste om pandemin.
Där fanns iaf nyheter gällande protesterna i Frankrike för mig.

Ni ser fan i mig konspirationer i ALLT.

Själv gick jag precis in nu och hittade inget på SVT eller expressen!
Citera
2021-07-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vaccintvang-breder-ut-sig-men-inte-i-sverige

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/frankrike-infor-hardare-krav-pa-vaccinering

Jag kan inte läsa om demonstrationer i dom länkarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja varför ska man ta med övriga i beräkningen om de inte hunnit värdera dessa ännu? I övrigt verkar du antyda att LMV är en korrupt myndighet vilket jag antar att du saknar saklig grund till.

Det har kommit in anmälningar om biverkningar. Många mer än dom uppger. Och vet du vad. Dom allra flesta biverkningar anmäla aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Konstigt att just SVT gör det.. ok att BBC och CNN vinklar nyheter till de stora ledarnas fördel, men vad har SVT för anledning att inte rapportera om folks protester mot medicinsk apartheid. Gatorna är för fan fulla i Frankrike.

Lite tråkigt att dom inte vill uppmärksamma demonstranterna. Transparensen är som bortblåst.

Citat:

Du läste om pandemin..? Ja..

När jag gick in å skulle läsa om demonstrationerna var den borttagen.
Citera
2021-07-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Det har kommit in anmälningar om biverkningar. Många mer än dom uppger. Och vet du vad. Dom allra flesta biverkningar anmäla aldrig.

Lite tråkigt att dom inte vill uppmärksamma demonstranterna. Transparensen är som bortblåst.

Det fetade i dina svar: att det inkommer anmälningar är inte liktydigt med att läkemedelsverket bedömer att biverkningarna är allvarliga. Det behöver alltså inte betyda att det finns 45000 allvarliga biverkningar bara för att 45000 personer upplevde sådana. Och absolut håller jag med om att man inte alla rapporterar biverkningar. Om du får en allvarlig sådan (alltså den typen av biverkning vi diskuterar) så är det dock mycket mer troligt att denna rapporteras in antingen av privatperson eller av läkare.
Citera
2021-07-18, 20:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej det ska du inte. Denna gång ska du skicka länkar som bekräftar att fas 3 är klar istället för att skicka nånting annat.

https://covid19.trackvaccines.org/vaccines/

Behöver du hjälp med något annat? Ring hemtjänsten.
Citera
2021-07-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
https://covid19.trackvaccines.org/vaccines/

Behöver du hjälp med något annat? Ring hemtjänsten.

Så du skickar en länk som visar hur många vaccin som är i fas 1,2 & 3 och detta ska bevisa att något är klart med fas 3? Med tanke på hur vilsen du verkar är jag inte förvånad att du tror att hemtjänsten kan hjälpa här.

Desto fler länkar som skickas som handlar om nånting annat desto tydligare blir det ju att ni inte har koll på vad ni pratar om.

Länken bekräftar också att Pfizer är i fas 3 som jag sagt hela tiden, likaså hittar du andra covid vaccin där. Trodde du skulle bevisa att dom var klara med det AHAHAH
Citera
2021-07-18, 20:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Du fattar inte. Att införa medicinsk apartheid är en jättenyhet och det blir protester därefter med all rätt.

BBC och CNN har satt i system att mörka antalet demonstranter och skriver i bästa fall att det var ”några tusen” när exempelvis hela London och Berlins gator varit helt överfulla med folk som är trötta på terrorn.
Citera
2021-07-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ska jag lita på dig eller Pfizer som sa i november 2020 att fas 3 ska fortsätta 2 år till?
Men det sa de inte.
De sa att fas 3 var avslutad och att kliniska studier ska fortsätta i 2 år till.
Detta kan alla se i den länk du själv postade som "bevis". Det är bara du som inte förstår.
Citera
2021-07-18, 21:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Klarar du läsa på svenska?

”Demonstrationer mot vaccinkrav i Frankrike

Runt om i Frankrike anordnades på lördagen demonstrationer som krävde "frihet" från vaccinkrav.

Landet brottas med stigande smittspridning och bristande vaccinationsvilja. Som ett svar har regeringen meddelat att obligatorisk vaccinering införs för vårdpersonal samt att "hälsopass" kommer att krävas för besök på bland annat barer och kaféer.

Opinionsundersökningar har visat att runt 60 procent stöder regeringens linje, men åtgärderna har också väckt vrede.

Runt om i landet ägde enligt inrikesdepartementet 137 demonstrationer rum på lördagen, vilka tillsammans samlade drygt 110 000 personer. I huvudstaden tågade 18 000.

Antalet nya smittofall har stigit till runt 11 000 per dag, från under 2 000 per dag i slutet av juni. Drygt 55 procent av fransmännen har fått en första vaccindos medan knappt 45 procent har fått två doser.”
Citera
2021-07-18, 21:03
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Själv gick jag precis in nu och hittade inget på SVT eller expressen!

Nu var det SVT vi pratade om.
Jag klistrar in åt dig också..

Runt om i Frankrike anordnades på lördagen demonstrationer som krävde "frihet" från vaccinkrav.

Landet brottas med stigande smittspridning och bristande vaccinationsvilja. Som ett svar har regeringen meddelat att obligatorisk vaccinering införs för vårdpersonal samt att "hälsopass" kommer att krävas för besök på bland annat barer och kaféer.

Opinionsundersökningar har visat att runt 60 procent stöder regeringens linje, men åtgärderna har också väckt vrede.

Runt om i landet ägde enligt inrikesdepartementet 137 demonstrationer rum på lördagen, vilka tillsammans samlade drygt 110 000 personer. I huvudstaden tågade 18 000.

Antalet nya smittofall har stigit till runt 11 000 per dag, från under 2 000 per dag i slutet av juni. Drygt 55 procent av fransmännen har fått en första vaccindos medan knappt 45 procent har fått två doser.”

Källa SVT.se för 10 sekunder sedan
Citera
2021-07-18, 21:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Så du skickar en länk som visar hur många vaccin som är i fas 1,2 & 3 och detta ska bevisa att något är klart med fas 3? Med tanke på hur vilsen du verkar är jag inte förvånad att du tror att hemtjänsten kan hjälpa här.

Desto fler länkar som skickas som handlar om nånting annat desto tydligare blir det ju att ni inte har koll på vad ni pratar om.

Länken bekräftar också att Pfizer är i fas 3 som jag sagt hela tiden, likaså hittar du andra covid vaccin där. Trodde du skulle bevisa att dom var klara med det AHAHAH

Tjugo, (20), har alltså klarat fas tre och är nu godkända. Behöver du hjälp med andning också?
Citera
2021-07-18, 21:08
Medlem
Citat:
Klarar du läsa på svenska?

Svt.se fortfarande inget på förstasidan! Ska man söka efter nyheten?
Citera
2021-07-18, 21:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Från Pfizer.se ” Med studieupplägg som maximerat utvecklingshastigheten utan att kompromissa på kvalitet och säkerhet i något steg har fas 3-studierna nu avslutats.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in