2021-07-18, 22:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Bra länk till helt efterblivna människor!

Snubben sitter och hatar ur sig på Bidens administration för att de vill vaccinera människor, samtidigt är ju Trump en hjälte som ordnade ”operation warpspeed”

Får tyvärr inte ihop det..
Avsaknad av logiskt tänkande kommer man långt med!

Det är ju inte alls samma sak att se till att vaccin utveclkas och tillverkas som att kräva att vaccinet som har utvecklats och tillverkats också ska användas fattar du väl?
Citera
2021-07-18, 22:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tvång? Vad jag vet strider all tvång mot alla grundläggande mänskliga rättigheter?

Nu förstår jag inte hur man kan jämföra nödgodkända covid-"vaccinerna" med väl beprövade riktiga vacciner. Det är inte samma sak.

Var nu en snäll pojke och ta ditt vaccin så ska du se att det blir bättre.
Citera
2021-07-18, 22:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tvång? Vad jag vet strider all tvång mot alla grundläggande mänskliga rättigheter?

Nu förstår jag inte hur man kan jämföra nödgodkända covid-"vaccinerna" med väl beprövade riktiga vacciner. Det är inte samma sak.
Du och jag och andra kan tycka att tvångsvaccinering strider mot grundläggande mänskliga rättigheter, men lik förbannat är det tvingande att vaccinera barn mot mässlingen i nio eller tio EU-länder.

Tror du att någon gud eller utomjording levererar färdigt och beprövat mässlingvaccin eller
tror du att dessa mässlingvaccin prövats storskaligt precis som man nu gör med de godkända covidvaccinen.

Du kanske tillhör de som tycker att man kan masstesta vaccin på andra och gärna långt hemifrån dig?
Nackdelen med det är ju att biverkningarna kan se lite anorlunda ut långt hemifrån dig.
Citera
2021-07-18, 22:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Var nu en snäll pojke och ta ditt vaccin så ska du se att det blir bättre.

varför ska jag ta medicinska nödgodkända preparat som jag inte behövt under över 1 års tid? Big pharma börjar bli desperata nu... alla ska vaxxas till varje pris. Och ju mer propaganda desto mer osugen blir jag på att vaxxa mig.

Och jag vill inte stödja utvecklingen som vi ser hända mitt framför våra ögon. Alla måste bara säga nej till detta vansinne.
Citera
2021-07-18, 22:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du och jag och andra kan tycka att tvångsvaccinering strider mot grundläggande mänskliga rättigheter, men lik förbannat är det tvingande att vaccinera barn mot mässlingen i nio eller tio EU-länder.

Tror du att någon gud eller utomjording levererar färdigt och beprövat mässlingvaccin eller
tror du att dessa mässlingvaccin prövats storskaligt precis som man nu gör med de godkända covidvaccinen.

Du kanske tillhör de som tycker att man kan masstesta vaccin på andra och gärna långt hemifrån dig?
Nackdelen med det är ju att biverkningarna kan se lite anorlunda ut långt hemifrån dig.

Jag skulle inte motsätta mig väl beprövade vacciner för barn. Dock kan du aldrig tvinga på någon det.Det är sannolikt en ickefråga i sverige. Men om man vill att folk ska vaccinera sig mot covid, så tror jag inte på tvång. Texas och Florida som förbjudit interna vaccinpass kommer sannolikt få fler vaccinerade när allt är över. Polarisering är inte det som behövs just nu.
Citera
2021-07-18, 22:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
varför ska jag ta medicinska nödgodkända preparat som jag inte behövt under över 1 års tid? Big pharma börjar bli desperata nu... alla ska vaxxas till varje pris. Och ju mer propaganda desto mer osugen blir jag på att vaxxa mig.

Och jag vill inte stödja utvecklingen som vi ser hända mitt framför våra ögon. Alla måste bara säga nej till detta vansinne.
För sent, Illiminati har redan fixat så att vi alla (nästan) är ja-sägare.

Se på frankrike där 60 % av befolkningen tycker det är bra med tvångsvaccinering.
Citera
2021-07-18, 22:55
Medlem
Citat:
Det här är faktiskt helt sjukt det som sker nu. Det borde rimligtvis även vaccinerade hålla med om... Vad i hela hevetet är det här?

https://www.youtube.com/watch?v=dBS6YpH20NE

Det är helt galet vad som händer. Man vill tvinga i människor ett Nödgodkäntvaccin som man inte vet vad det ger för sidoeffekter på sikt.

Det går inte att vaccinera bort detta virus.
Citera
2021-07-18, 22:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Bra länk till helt efterblivna människor!

Snubben sitter och hatar ur sig på Bidens administration för att de vill vaccinera människor, samtidigt är ju Trump en hjälte som ordnade ”operation warpspeed”

Får tyvärr inte ihop det..

Tycker du att Biden är mer rimlig än trump måste du nog ha en skruv lös... Så mkt stolligheter som kommit ur den mannens käft. "Munskydd räddar liv" och annat trams.

Nu dödar tydligen facebook och twitter människor för att folk för ett öppet samtal om vaccinering. Vad är det för samhälle han vill ha?
Citera
2021-07-18, 22:56
Medlem
Citat:
Fast vaccinationstvång har man i nio, tio länder inom EU när det gäller mässlingen, så det är inte så väldigt långsökt att kräva vaccination mot covid.

Vi ska vara glada att många litar på myndigheter i Sverige så att vi kan slippa tvång och böter.
Var rädda om den friheten så att vi får behålla den.

Det är inte långsökt? Skillnader mellan vaccination av mässling och covid är gigantiska.

1. Mässling drabbar barn upp till fem år. Man föds alltså in i en riskgrupp. Covid drabbar 82-åringar. Alla friska under 50 har lång tid på sig att bygga upp naturlig immunitet mot covid i motsats till mässling där man drabbas en gång hårt när man är runt 3 år. Antal förlorade levnadsår om 10 000 dör är då ca 10 000 av covid och 800 000 av mässling om medellivslängden är 83 år.

2. Vaccin mot mässling är baserat på viruset och ger ”naturlig” immunitet. Vaccin mot covid är baserat på mrna och resultaten ser vi med deltan.

3. Mässling är man immun mot resten av livet. Covid är man immun mot hur länge? Med tanke på att tredje sprutan redan är på gång känns det inte så långvarigt.

Nyttan av mässling-vaccinet överträffar nyttan av covid-vaccinet med ljusår. Konstig värld vi lever i idag där folk tror att alla måste ta covid-vaccinet. Vaccin mot polio och mässling är briljanta jämfört med dessa mrna-vaccin. För unga friska människor vore det bättre att bygga naturlig immunitet och fortsätta livet som vanligt.
Citera
2021-07-18, 22:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Du behöver det. Samhället behöver det. Tag nu ditt vaccin.
Citera
2021-07-18, 22:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
För sent, Illiminati har redan fixat så att vi alla (nästan) är ja-sägare.

Se på frankrike där 60 % av befolkningen tycker det är bra med tvångsvaccinering.

Det kan jag inte tänka mig. Då har de i sådana fall inte förstått vad det kommer att leda till...

Men han är ju smart macron som vänder folk emot varandra...
Citera
2021-07-18, 22:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du behöver det. Samhället behöver det. Tag nu ditt vaccin.

Nej det behöver jag inte. Däremot behöver du stärka upp ditt immunförsvar. Dagliga turer i solen rekommenderas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in