Så Washington lämnar Ovechkin unprotected?
Sen protectar dom Trevor Van Riemsdyk?
Vad är det jag missar?
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Intressant.
Man väljer alltså TvR framför DIllon/Schultz.
Man protectar Sprong och Kuz men inte Ovi.
Jag vet inte.
Washington har bara 9M till lönetaket och
pengarna ska räcka till Ovechkin och Samsonov. Då hoppas capitals att Kraken tar Schultz eller Dillon som är fyra ggr så dyra (men inte fyra ggr så bra) som van Riemsdyk. Blir de av med Schultz eller Dillon så frigörs 4M.
Att välja Ovechkin skulle vara att kasta bort ett val. Ovechkin kommer aldrig komma överens med Kraken om ett nytt kontrakt och sedan när han blir fri att förhandla med valfri klubb skulle han bara komma överens med Washington. Helt ofarligt för capitals att låta Ovechkin vara oskyddad.
Washington har bara 9M till lönetaket och
pengarna ska räcka till Ovechkin och Samsonov. Då hoppas capitals att Kraken tar Schultz eller Dillon som är fyra ggr så dyra (men inte fyra ggr så bra) som van Riemsdyk. Blir de av med Schultz eller Dillon så frigörs 4M.
Att välja Ovechkin skulle vara att kasta bort ett val. Ovechkin kommer aldrig komma överens med Kraken om ett nytt kontrakt och sedan när han blir fri att förhandla med valfri klubb skulle han bara komma överens med Washington. Helt ofarligt för capitals att låta Ovechkin vara oskyddad.
Lär ändra det innan expansiondraft men uppfyller kriterierna åtminstone.
Jag har svårt att se Landeskog krita för Kraken, men vem vet.
Ghost och Bishop känns som märkliga val. Mycket cap. Ghost har inte varit lyckad på ett tag, Bishop har varit så mycket skadad att man inte vet var man har honom. Vill man ta en målvakt med stor cap hit, så tar man Price.
Jag har svårt att se Landeskog krita för Kraken, men vem vet.
Ghost och Bishop känns som märkliga val. Mycket cap. Ghost har inte varit lyckad på ett tag, Bishop har varit så mycket skadad att man inte vet var man har honom. Vill man ta en målvakt med stor cap hit, så tar man Price.
Du har rätt i det fetstilta så har reviderat min uppställning.
Jag vettefan vad jag ska göra med målvaktssituationen, men jag hade aldrig valt Price.
Varför inte plocka Giordano? Kaptensmaterial, bara ett år på kontraktet, går säsongen skit så får man fet return för honom om man tar lite cap hit på sig.
Bean borde vara given att plocka från Canes.
Och från Toronto hade jag tagit McCann.
Larsson har en typ klar deal med Edmonton vad jag har förstått. Jag tror inte att han hamnar i Kraken.
__________________
Senast redigerad av Trollfeeder 2021-07-18 kl. 22:09.
Lägg märke till att Tarasenko, Hall, Mrazek, Hamilton, Larsson, Domi, Ovi, Subban, Price och Landeskog är unprotectade.
Preds körde på 5D+3F, Lightning och Leafs körde på 4D+4F
Någon som vet om det finns protection list där kontrakt status för spelarna framgår? Vilken cap hit och hur många år på kontraktet spelar ju stor roll. Eller om någon är UFA.
Har hittills bara noterat att San José skyddar Jonatan Dahlén. De bör alltså ha en hel del förhoppningar på honom.
Skulle också vara kul att göra en sämsta tänkbara Draft. Typ plocka de sämsta kontrakten man kunde hitta och göra ett lag av det.
Någon som vet om det finns protection list där kontrakt status för spelarna framgår? Vilken cap hit och hur många år på kontraktet spelar ju stor roll. Eller om någon är UFA.
Det som blir svårast för Kraken är att få tag i en förstacenter. Det finns en hel del dugliga centrar som kan spela i en andra- eller tredjekedja. Dom kan hålla den nivån genom hela linjen. Men att ha Järnkrok, Compher, Gourde eller någon sådan i förstakedjan... Nja.