2021-07-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis vad jag menar. Men första sprutan var 27 Juli och sen ska man vänta 1-2 månader.

Du ville inte svara på hur du får slutet av stycket angående fas 3 att handla om en annan studie? Skickar frågan igen här, nu har du chansen att övertyga mig…

”Hur stycket startas: ”The Phase 3 clinical trial of BNT162b2”

Hur det avslutas: ”The trial will continue to collect efficacy and safety data in participants for an additional two years”

Vart får ni ifrån att avslutet ska handla om en annan studie?

Annars ser det ut som att det funkar som det ska göra med villkorligt godkända mediciner. Kliniska testerna fortsätter parallelt med användandet för allmänheten och bolagen ger kontinuerligt uppdateringar på hur dom kliniska studierna går.

Också från samma länk ” after conducting the final efficacy analysis in their ongoing Phase 3 study” kan det bli tydligare?

Slutsats: man måste läsa kliniska studier på ett annat sätt än hur man läser en serietidning med Kalle anka. Annars får man den slutsatsen ni fått.

Nu ska det bli intressant och se om nån vågar erkänna att dom hade fel.
Jag har åtminstone inte hävdat att det handlar om en annan studie. Man kan naturligtvis fortsätta följa upp samma människor genom regulbunda läkarundersökningar, intervjuver eller vad det nu kan vara. Men studien övergår i en annan fas.

Här är rubriken på denna pressrelease som du fortsätter hävda säger att fas 3 inte är avslutad:

"PFIZER AND BIONTECH CONCLUDE PHASE 3 STUDY OF COVID-19 VACCINE CANDIDATE, MEETING ALL PRIMARY EFFICACY ENDPOINTS"

Vad betyder den?
Kan du inte översätta den åt oss andra som kanske inte är lika bra på engelska som du själv är?
Citera
2021-07-18, 22:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, jag såg det inlägget. Jag klistar in det igen här:

Jag är inte expert på virus och mutationer, men mitt intryck är att det är en vettig tanke.

Men politiskt skulle det knappast vara en gångbar idé i Sverige. För att förslaget ska fungera, så behöver man stoppa resor mellan vaccinerade och ovaccinerade områden. I Sverige har öppna gränser kommit att bli av överordnad betydelse.

Dessutom skulle förslaget gå emot dom rättvisetankar som anses viktiga i Sverige. Rättvisetankarna kräver att alla får vaccin i samma takt. Möjligtvis skulle förslaget kunna accepteras ifall dom länder som det är mest synd om får vaccinerna först. Och vi vet ju vilka det alltid anses vara mest synd om? Titta bara på vad Anders Tegnell gjorde när krisen i Sverige var som mest akut.
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Av mig fetat
Du menar när Tegnell reste till Somalia?

Ja.

Citat:
I mars 2020 när första vågen exploderade drog Tegnell till somalia. Ja, det måste ju ha varit den mest olägliga tidpunkt att resa. Det var väl tydligen då viktigare att hjälpa till att etablera en ny hälsomyndighet där eller vad det vad han gjorde en att försöka hejda smittspridningen här hemma.

Ja. Min poäng var: hur tänkte Anders Tegnell? Prioriterade Anders Tegnell utifrån vem som befann sig i allvarligast kris? Eller prioriterade Anders Tegnell utifrån intersektionalismens syn på vem det är mest synd om?

Intersektionalismen delar in människor i onda och goda utifrån ett antal skalor. En av dessa skalor är rastillhörighet. Enligt intersektionalismen är vita människor onda, och svarta människor goda. Intersektionalismens anhängare använder förvisso andra ord än onda och goda, men innebörden är just att dela in människor i onda respektive goda.

Utifrån Anders Tegnells agerande, så förefaller han ha tagit inspiration av intersektionalismens läror.

Intersektionalismen, med dess olika komponenter, har fått mycket stor inflytande i dagens samhälle. Därför befarar jag att vacciner som doneras till andra länder, kommer att fördelas utifrån uppfattningen att det alltid är mer synd om svarta afrikaner, än om andra människor.

Citat:
Men det kanske är normalt för beslutsfattarna att inte vara närvarande under den mest kritiska tidpunkten?

Ifall Anders Tegnell inte behövdes närvarande när krisen var som mest akut, så drar jag slutsatsen att Anders Tegnell inte behövs någonsin, vid något tillfälle. Det var helt onödigt att ha Anders Tegnell anställd under långa tider då inga smittsamma sjukdomar hotade, såvida han inte var beredd att närvara just när en allvarlig epidemi slog till.
Citera
2021-07-18, 22:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
I USA har vaccinen, i alla fall vissa, fått något de kallar för "nödgodkännande".
Vad som krävs ytterligare i USA vet jag inte.

Inom EU är vaccinen godkända för användning, med villkor att en slutlig dokumentation ska sammanställas.
Fas 4 ska, som jag nyss beskrev, pågå i två år. Det är så man gör inom EU.

Hittade en kort beskrivning. Kan ju vara samma som USA "emergency approval" men med ett annat namn? I båda fallen är det ju ett tidigare godkännande för att möta en "emergency".

"Conditional marketing authorisation

A conditional marketing authorisation is one of EU’s regulatory mechanisms for facilitating early access to medicines that fulfil an unmet medical need, including in emergency situations such as the current pandemic"
Citera
2021-07-18, 22:20
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det här är faktiskt helt sjukt det som sker nu. Det borde rimligtvis även vaccinerade hålla med om... Vad i hela hevetet är det här?

https://www.youtube.com/watch?v=dBS6YpH20NE

Alla svenskar som har lite kännedom om vad som pågår i Europa förstår att hela den här pandemihysterin inte har något med hälsa att göra. Svårt för Bertil och Gudrun i Tomelilla att ta in eftersom svensk MSM mörkar precis allt.
Citera
2021-07-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Jag har åtminstone inte hävdat att det handlar om en annan studie. Man kan naturligtvis fortsätta följa upp samma människor genom regulbunda läkarundersökningar, intervjuver eller vad det nu kan vara. Men studien övergår i en annan fas.

Här är rubriken på denna pressrelease som du fortsätter hävda säger att fas 3 inte är avslutad:

"PFIZER AND BIONTECH CONCLUDE PHASE 3 STUDY OF COVID-19 VACCINE CANDIDATE, MEETING ALL PRIMARY EFFICACY ENDPOINTS"

Vad betyder den?
Kan du inte översätta den åt oss andra som kanske inte är lika bra på engelska som du själv är?
Varför ska jag förklara det när det står så tydligt i artikeln vad dom menar. Som sagt detta är inte en serietidning med Kalle anka. Ska du bara läsa rubriken är det lika bra du struntar i att läsa alls..

” after conducting the final efficacy analysis in their ongoing Phase 3 study, their mRNA-based COVID-19 vaccine candidate, BNT162b2, met all of the study’s primary efficacy endpoints. Analysis of the data indicates a vaccine efficacy rate of 95% (p<0.0001) in participants without prior SARS-CoV-2 infection (first primary objective) and also in participants with and without prior SARS-CoV-2 infection (second primary objective), in each case measured from 7 days after the second dose. The first primary objective analysis is based on 170 cases of COVID-19, as specified in the study protocol, of which 162 cases of COVID-19 were observed in the placebo group versus 8 cases in the BNT162b2 group. Efficacy was consistent across age, gender, race and ethnicity demographics. The observed efficacy in adults over 65 years of age was over 94%.”

Dom är alltså klara med en del av fas 3, ger uppdatering om det som det är tänkt, men fortsätter med fas 3 för att bli helt klara och det beräknade dom då skulle ta ca 2 år till.

Orkar inte ens spela dum längre och fråga var du får ifrån att det helt plötsligt är en annan studie dom pratar om iom att dom inte gör det.
Citera
2021-07-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Alla svenskar som har lite kännedom om vad som pågår i Europa förstår att hela den här pandemihysterin inte har något med hälsa att göra. Svårt för Bertil och Gudrun i Tomelilla att ta in eftersom svensk MSM mörkar precis allt.

Är grmene man helt blind? Jag förstår inte riktigt! Det handlar inte enbart om biverkningarna som många verkar tro! Jag sagt det förr det kommer till Sverige med! Det är bara början..
Citera
2021-07-18, 22:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof

Det har inte det minsta med hälsa att göra. För hade det haft med hälsa att göra hade myndigheterna talat mer om orsaken till varför så många blir sjuka samtidigt och vad man kan göra åt sin egen hälsa och förbättra densamma, så man inte blir risig i förkylningsvirus. Men då kanske pensionssystemet skulle haverera om vi började leva allt för länge?
Citera
2021-07-18, 22:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Du fattar inte. Att införa medicinsk apartheid är en jättenyhet och det blir protester därefter med all rätt.

BBC och CNN har satt i system att mörka antalet demonstranter och skriver i bästa fall att det var ”några tusen” när exempelvis hela London och Berlins gator varit helt överfulla med folk som är trötta på terrorn.
Fast vaccinationstvång har man i nio, tio länder inom EU när det gäller mässlingen, så det är inte så väldigt långsökt att kräva vaccination mot covid.

Vi ska vara glada att många litar på myndigheter i Sverige så att vi kan slippa tvång och böter.
Var rädda om den friheten så att vi får behålla den.
Citera
2021-07-18, 22:32
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det här är faktiskt helt sjukt det som sker nu. Det borde rimligtvis även vaccinerade hålla med om... Vad i hela hevetet är det här?

https://www.youtube.com/watch?v=dBS6YpH20NE

Bra länk till helt efterblivna människor!

Snubben sitter och hatar ur sig på Bidens administration för att de vill vaccinera människor, samtidigt är ju Trump en hjälte som ordnade ”operation warpspeed”

Får tyvärr inte ihop det..
Citera
2021-07-18, 22:36
Medlem
Citat:
Fast vaccinationstvång har man i nio, tio länder inom EU när det gäller mässlingen, så det är inte så väldigt långsökt att kräva vaccination mot covid.

Vi ska vara glada att många litar på myndigheter i Sverige så att vi kan slippa tvång och böter.
Det spelar ingen roll om vaccinationen når 100% vi kommer att få ungefär samma som Cypern och Frankrike ändå. Det är absolut ingen frihet i.mina ögon..det kommer mer
Citera
2021-07-18, 22:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tvång? Vad jag vet strider all tvång mot alla grundläggande mänskliga rättigheter?

Citat:

Nu förstår jag inte hur man kan jämföra nödgodkända covid-"vaccinerna" med väl beprövade riktiga vacciner. Det är inte samma sak.
Citera
2021-07-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jo, men vad är alternativet? Alternativet är att bli försöksperson åt kinesernas virus.

Hur mycket prövningar genomgick viruset innan det läckte ut från laboratoriet? Vad vet vi om virusets långtidseffekter på hälsan?

Det vet vi inte för kineserna kommer aldrig erkänna det. Vi vet dock inte om det är en typ av virus som läckt ut eller om det är flera virus som lämnar vid olika då det framkommit många olika varianter.

Vi vet att dom flesta klarar detta virus bra. Det är främst riskgrupper som far illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in