Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-07-18, 15:01
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustitiae
Nej, Tommy förstår verkligen inte vad som komma skall. Att Tommy Dee för talan gissar jag kan bero på att Profeten fortfarande låtsas vara Profet som är fri från fel och synd och vaktas av sin ängel Tommy Dee. Problemet med detta är att en Profets felfrihet ska härstammar enbart från hens trosnivå och syn på detta liv, Profeten ska inte behöva vaktas. Närmare sanningen är nog att Profeten saknar förmågan till att föra konstruktiva samtal i svåra situationer plus att han har grava läs- och stavningssvårigheter.

Om Tommy Dee verkligen vill och KAN sätta dit Dagen samtidigt som han stoppar ”personförföljelse” på Profeten räcker det väl med att han presenterar konkreta bevis istället för att bara ta till retoriken och rena lögner. De två första punkterna i hans ”försvar” har redan punkterats bl a här i tråden. Egentligen har väl alla punkterna genomlysts och genomskådats, men jag tänker lite mer på damen i Norge. Om det nu verkligen handlade om gåvor, donationer eller offer varför ville Profeten då sätta munkavle på henne?

Om damen som köpte ett konstverk och begärde pengarna tillbaka tänker jag att det borde vara mycket lätt att avfärda med konkreta bevis eftersom Tommy Dee skriver att Profeten fortfarande innehar denna tavla. Seriösa konsthandlare ser dessutom alltid till att det finns äkthetsintyg och ägarhistorik knuten till en dyr tavla så varför inte visa upp dessa tillsammans med tavlan? Att sälja en dyr tavla till underpris har redan avhandlats och det påståendet från Tommy Dee saknar verkligen all logik. Det stämmer inte heller att originaltavlor av en känd konstnär inte kan skilja sig mycket åt prismässigt för det kan vara så att en konstnär som är känd för att måla t ex dyra porträtt kan måla tavlor med annat motiv som kommer att vara betydligt mindre värda och därmed billigare att köpa. Så påståendet om kopia är sannolikt bara ett desperat försök att lösa ett problem. Om nu förlikningen skedde och allt gick till så som Tommy Dee påstår varför ville Profeten då sätta munkavle även på denna dam plus ett antal till damer som inte fick berätta något för någon om någonting?

Tommy Dees konklusion vore en konklusion om hans resonemang i påståenden eller antaganden kopplats samman för att utvinna NY information. Så är dock inte fallet i Tommy Dees konklusion, det är bara som någon tidigare skrivit upprepningar av hans egna ”sanningar” om och om och om igen.

Jag önskar verkligen att Profeten & Co ska anlita en jurist/advokat för att försöka rentvå Profetens namn för då får vi på riktigt ta del av “action reveals character”. Då får vi förhoppningsvis slut på den här farsen och aldrig mer behöva ta del av lögner från (det upplösta) DFM.

PS Fint att veta att kristna skrattar högt åt Tommy Dee och Profeten och att få ens hade hört talas om DFM innan Dagen skrev om dem. Det inger stort HOPP tycker jag! DS

Jag förstår faktiskt inte vad de vill. Undrar om de vet det själva? De tjatar om sina inlämnade deklarationer och papper. Samt hävdar att en gåva är en gåva. Men de missar ju hela matchen. Här är två av Herren utsända predikanter som anklagas för omoral och fiffel. Även om de har rätt i detalj så har de ju fortfarande betett sig illa. Ibland får man helt enkelt göra en pudel och be om ursäkt om folk far illa. De går till frontalangrepp på helt fel grunder.

Tittar man lite på vad Lekardal har för affärsbekanta dyker det upp ett par namn som han har ett antal bolag ihop med. En Charlotte Johns*n Andersson och en Jan R*denäs. Ett par med kopplingar till Livets ord. Dessa seriösa företagare har till och med fått en egen tråd här på Flashback. (FB) Varning för Charlotte Johnsen Andersson (Cityvaccin)
Det var ingen vacker läsning. Visserligen några år på nacken, men de har fortfarande bolag ihop med Mattias. Inget olagligt med det, men eftersom de alla går med förlust och knappt har någon omsättning kan man fundera över om det inte bara är ett sätt att tvätta pengar på? Eller för att beställa saker man inte betalar. I alla fall ingeting en kristen profet bör syssla med.

Nu visar de upp sina deklarationer och när någon frågar på deras sida, vem som betalar deras löner så svarar man med snömos och inte med fakta. Var kommer pengarna ifrån? De kan helt enkelt inte förklara det. Tommy har bott på ett hotell ett helt år nu. Vem betalar det? Jag antar att de faktiskt betalar för hotellet för annars hade de väl blivit utslängda för länge sen.

På måndag ska i alla fall Profeten trollas fram igen och vara med på ännu en trollsändning. Frågan är om de kommer sända från Tommys mamma eller från hotellet i Örebro? Sedan väntar vi såklart på uppgifter om hur mycket pengar de skänkt till missionen. Det är väl redovisningsplikt på sånt?
Citera
2021-07-18, 15:02
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Skuldsaldot hos Kronofogden, som ökat under 2021, fick inte heller synas. Förvånad någon? 😉
Hur mycket är de skyldiga nu?
Citera
2021-07-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Hur mycket är de skyldiga nu?
Hann inte spara ner den infon innan den försvann, men det har uppstått nya skulder (felparkering, infrastrukturavgifter etc) under året.
Citera
2021-07-18, 18:08
Medlem
HomoHitlers avatar
Kan man på något sätt, anonymt, se ev kronofogdeskulder?
Citera
2021-07-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
RATSIT/Bolagsfakta är ett sätt, fast inte gratis.
Citera
2021-07-18, 21:02
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Dagen har väl koll på det där. Det är klart de har kollat det. Sedan är det ju mer genant (tycker jag personligen i alla fall) att en kristen organisation har skulder till kronkalle, än att de råkar lämna in sina deklarationer lite sent.
Citera
2021-07-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Dagen har väl koll på det där. Det är klart de har kollat det. Sedan är det ju mer genant (tycker jag personligen i alla fall) att en kristen organisation har skulder till kronkalle, än att de råkar lämna in sina deklarationer lite sent.
Det är helt otroligt roande att läsa den ödmjukes "sakliga" och "vänliga" kommentarer, inte minst de han författat under eftermiddagen/kvällen. Observera att citattecknen ovan inte är för att markera ironi utan att förstärka budskapet, detta har jag lärt mig av sagda person.
Hoppas innerligt att han fortsätter i den stilen, så vi och övriga som nu fattat intresse för sekten får chansen att även fortsättningsvis få oss ett gott skratt.
I övrigt instämmer jag i åsikten om kron-kalle, sådant ska inte förekomma i en "from" organisation.
Citera
2021-07-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Det är helt otroligt roande att läsa den ödmjukes "sakliga" och "vänliga" kommentarer, inte minst de han författat under eftermiddagen/kvällen. Observera att citattecknen ovan inte är för att markera ironi utan att förstärka budskapet, detta har jag lärt mig av sagda person.
Hoppas innerligt att han fortsätter i den stilen, så vi och övriga som nu fattat intresse för sekten får chansen att även fortsättningsvis få oss ett gott skratt.
I övrigt instämmer jag i åsikten om kron-kalle, sådant ska inte förekomma i en "from" organisation.
🤣 Roligt att du använder citationstecken enligt Tommy Dees skola. Han lärde alla en gång för alla hur man använder dessa tecken. Den ödmjuke mästrade även de svensklärare som sa att han hade fel. Som en hyllning till Tommy Dee så tycker jag att vi i denna tråd följer hans ödmjuka skola och använder citationstecken som Murvelkott gör😄.
Citera
2021-07-19, 09:39
Medlem
Coolvid19s avatar
"Divine Favour" heter de. Man kan undra varför? De har säkert snappat upp det någonstans, men är säkert inte medvetna om att det i vissa afrikanska länder är ett av de vanligaste flicknamnen. Det betyder ungefär "lycka i livet" eller något liknande. Har inget med religion att göra, men de tror säkert det. Ungefär som några afrikaner skulle starta en församling där nere som heter Kristina och tro att det betyder gudomlig frälsning eller så. "Man-tar-sig-för-pannan".
Citera
2021-07-19, 10:45
Medlem
HomoHitlers avatar
Jag läser kommentarerna på kritiska frågor från Tommy... vilken människa... Sedan rycker bength ut till försvar och får beröm av Tommy....

Någonstans i detta rabbel som de håller på med finns det saker som kan polisanmälas, det är jag säker på. Vi får nysta mera och se var det leder.

Sedan hotar Tommy med förtal igen lol, gick ju jättebra att ta reda på vilka vi är här.... haha, vilken looser.

Tommy ljuger.

Men varför så uppenbara lögner? Han vet ju att de kommer avslöjas?

Vill han suga ut så mycket pengar det går innan skeppet sjunker?

En kvinna som berömde dem känner jag lite, givetvis är hon en skadad människa ocg det är för sådana som henne som deras beteende måste avslöjas.
Citera
2021-07-19, 11:06
Medlem
Citat:
Jag läser kommentarerna på kritiska frågor från Tommy... vilken människa... Sedan rycker bength ut till försvar och får beröm av Tommy....

Någonstans i detta rabbel som de håller på med finns det saker som kan polisanmälas, det är jag säker på. Vi får nysta mera och se var det leder.

Sedan hotar Tommy med förtal igen lol, gick ju jättebra att ta reda på vilka vi är här.... haha, vilken looser.

Tommy ljuger.

Men varför så uppenbara lögner? Han vet ju att de kommer avslöjas?

Vill han suga ut så mycket pengar det går innan skeppet sjunker?

En kvinna som berömde dem känner jag lite, givetvis är hon en skadad människa ocg det är för sådana som henne som deras beteende måste avslöjas.
Det är ju just för dessas skull som de flesta här är engagerade för att avslöja tomtarna, det är oerhört tragiskt samtidigt som deras agerande som sagt är komik på hög nivå.

Enligt obekräftade rykten har den ödmjuke varit "mer än vanligt ödmjuk" i helgen, vilket kan förklara tonläget och sanningshalten. Antagligen är det också därför som profeten ser sig tvungen att rycka in i kvällens söndning, så det inte spårar ur mer än det redan gjort.

Att de skulle anmäla Dagen för förtal ska vi nog ta med en hel tunna natriumklorid, finns det någon med åtminstone lite insikt i hur saker fungerar i resultatlistan (leaderboard) så stannar det med det vanliga tugget från Badgad Bob (han har hotat otaliga personer/publikationer med polisanmälan genom åren utan resultat). Men det skulle vara mycket intressant om de faktiskt gick vidare med det, då om inte förr lär det komma fram hur det egentligen förhåller sig. Vem som vinner vet vi ju redan.
Citera
2021-07-19, 13:18
Medlem
Hela den här historian får mig att tänka på Knutby. Otroligt obehagligt med slutenheten.
Någon som vet vilka som sitter i deras styrelse och vem som sköter det ekonomiska. Finns det redovisning någonstans på alla pengar som skänkts?
Ang. kvinnan som skänkte pengar. Frivilligt eller inte…. Man tar inte emot gåvor på det sättet av en människa som är i beroendeställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in