2021-07-12, 20:11
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
France is considering making COVID-19 vaccinations compulsory as it struggles with lagging take-up of injections and a growing wave of new cases of the Delta variant.

Citat:
On Sunday, the leader of MoDem, the party which regularly supports Macron's MPs in parliament, said "there is no other way out than compulsory vaccination for everyone."

https://newseu.cgtn.com/news/2021-07-11/France-weighing-mandatory-COVID-19-vaccinations-ahead-of-Macron-speech-11OAjgdR5Go/index.html

Frankrike är första landet i EU som överväger att tvångsvaccinera alla. Får vi se dominoeffekt som sprider sig till andra europeiska länder eller är det bara bra PR.

Tankar kring detta?
Citera
2021-07-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
https://newseu.cgtn.com/news/2021-07-11/France-weighing-mandatory-COVID-19-vaccinations-ahead-of-Macron-speech-11OAjgdR5Go/index.html

Tankar kring detta?

Jag är vaccinerad och skiter i vilket men hur löser man ett sånt projekt? Slår man in dörren med ETT SWAT TEAM som ger skydd åt en sköterska som ska ge sprutan när personen sitter bundna?
Citera
2021-07-12, 20:20
Medlem
Om vaccinet är så ofarligt.

1. Varför känner man att det är lämpligt att tvinga mot folks vilja.
2. Inte får kritisera vaccinet.

Det läskiga är väl vad detta öppna för dörrar för framtiden. Vad för andra sketchy vacciner kommer de att pumpa i oss?

Om man inte ser några problem med detta så är man hjärndöd.
Citera
2021-07-12, 20:25
Medlem
Frankrike tvångsvaccinerar redan barn mot mässlingen så att de även kommer införa det för covid-19 känns inte så avlägset.
Detsamma gäller Tyskland och Italien.
Citera
2021-07-12, 20:27
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikudo
Jag är vaccinerad och skiter i vilket men hur löser man ett sånt projekt? Slår man in dörren med ETT SWAT TEAM som ger skydd åt en sköterska som ska ge sprutan när personen sitter bundna?
Bra fråga. Alienation och/eller begränsafriheten för dom som vägrar?

att bokstavligen hålla fast medborgare och ge sprutan låter lite väl extrem just nu men det kanske ändras om kurvan inte faller.
Citera
2021-07-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Om vaccinet är så ofarligt.

1. Varför känner man att det är lämpligt att tvinga mot folks vilja.
2. Inte får kritisera vaccinet.

Det läskiga är väl vad detta öppna för dörrar för framtiden. Vad för andra sketchy vacciner kommer de att pumpa i oss?

Om man inte ser några problem med detta så är man hjärndöd.

Mycket viktiga frågeställningar
Citera
2021-07-12, 20:31
Avslutad
Det är så att man hoppas på att vaccinet har långtidsbiverkningar. Fy helvete vilken humanitär skandal det hade blivit om stora G8-länder började tvångsvaccinera människor med våld och det senare visade sig att människor började dö av skumma sjukdomar. Hade man mörkat ner det? Ja, troligen hade man gjort allt för att minneshåla alltihop. Frågan är om det hade gått? Vi behöver inte ens ha samma mortalitet på vaccinet som på Covid för att det ska bli en hejdundrande skandal om människor börjar uppvisa långtidsskador eller dö.

Kanske hade det varit ett offer värt för att sätta käppar i hjulet för den nya totalitära tidsandan, för att västvärlden är på väg åt helt fel håll tror jag att de flesta kan enas om.
Citera
2021-07-12, 20:33
Medlem
Jag såg att det introduceras nya restriktioner i Thailand från omg...
Frankrike och Thailand mfl tar i stora släggan..
https://thepattayanews.com/
"The Chonburi Governor released several new orders this evening, July 12th, 2021, effective tomorrow, Tuesday, July 13th, 2021. The new orders enact a stay-at-home request during these hours, similar to Bangkok and other provinces (click here to read about that) however, unlike those provinces, it appears to be..."
Citera
2021-07-12, 20:37
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det är så att man hoppas på att vaccinet har långtidsbiverkningar. Fy helvete vilken humanitär skandal det hade blivit om stora G8-länder började tvångsvaccinera människor med våld och det senare visade sig att människor började dö av skumma sjukdomar. Hade man mörkat ner det? Ja, troligen hade man gjort allt för att minneshåla alltihop. Frågan är om det hade gått? Vi behöver inte ens ha samma mortalitet på vaccinet som på Covid för att det ska bli en hejdundrande skandal om människor börjar uppvisa långtidsskador eller dö.

Kanske hade det varit ett offer värt för att sätta käppar i hjulet för den nya totalitära tidsandan, för att västvärlden är på väg åt helt fel håll tror jag att de flesta kan enas om.
Jag förstår inte varför vaccinet har stressats fram.
Efter vaccination med Pandemrix mot svininfluensan 2009 insjuknade många. Vilka konkreta konsekvenser blev det för dom ansvariga...det var inte tvång men hoppas poäng går fram ändå.
Citera
2021-07-12, 20:38
Medlem
Chilippos avatar
Nuremberg Code skyddar mot dessa experiment. Sedan finns UNESCO—universal declaration of bioetics and human rights Artikel 7.1. Fatta hur långt bak man drar den här skiten
Citera
2021-07-12, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Jag förstår inte varför vaccinet har stressats fram.
Efter vaccination med Pandemrix mot svininfluensan 2009 insjuknade många. Vilka konkreta konsekvenser blev det för dom ansvariga...det var inte tvång men hoppas poäng går fram ändå.
Nej, du har naturligtvis rätt. Det blev inte ett skit av det, frånsett nån kritisk dokumentär eller podcast som i stort inte spelade någon som helst roll i det stora hela.

Det finns dock skillnader här. Pandemrixvaccinet var en enorm grej i Sverige men egentligen ingen annanstans. Jag hörde på Sveriges Radios P3-podcast om vaccinskandalen att Sverige köpte in hälften av världens hela produktion av Pandemrix och att det enbart var i Sverige som man radade upp skolbarnen för obligatorisk vaccinering. Sverige är ett litet land och när det smäller till i Sverige är det inte alltid som det hörs utanför landets gränser. Framförallt inte om svensk mainstreammedia inte bestämmer sig för att ta tag i händelsen. Covidvaccinet är globalt. Frankrike är ett enormt stort land, en av grundarna av EU och ett land som fortfarande befinner sig nånstans i närheten av världens stora strålkastare. Skulle Macron tvångsvaccinera sina medborgare och hundratusentals fransoser skulle dö (eller få allvarliga skador) av vaccinet så tror jag inte att det skulle gå att tysta ner lika effektivt som när några hundra barn fick narkolepsi i Nordens Nordkorea. Det kan kort sagt bli en sjujävla skitstorm, och framförallt om andra stora länder tar efter. UK är på god väg in i totalitarismen med sina ständiga lockdowns och curfews så jag är inte främmande för att man börjar tvångsvaccinera även där.

Det här kan gå ordentligt på röven om det vill sig illa. Det räcker med om några tiondels procent av de vaccinerade dör för att det ska bli en stor skandal som inte säkert kommer att gå att tysta ner.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2021-07-12 kl. 20:50.
Citera
2021-07-12, 20:55
Medlem
"Haha, ta av dig foliehatten! EU-länder kommer aldrig tvångsvaccinera, kanske de som inte är vaccinerade inte får röra sig lika fritt som en vaccinerad".

Ptja, vad ska man säga? Läskig utveckling att tvångsvaccinera med ett vaccin som mer eller mindre har stressats fram och man inte vet vad för eventuella framtida biverkningar som kan uppstå.

Nej jag är inte emot vaccin per se, däremot vaccin som man inte egentligen vet hur det kan komma att påverka kroppen framöver. Se Pandemrix, svininfluensan försvann av sig själv men man hann genom medialt uppmärksammande få folk att vaccinera sig i mängder. Varav en del fick en biverkning som har förstört hela deras framtida liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in