• 1
  • 2
2021-07-18, 09:54
Medlem
När man slutat med nikotin så kommer ens standard förevigt att vara högre. Än idag, 3 år efter att jag slutat med snus så tänker man på känslan av hur nikotinet åker in i blodet.

Kaffe har gett mig en mild liknelse av nikotin men definitivt inte på samma sätt. Ibland vill man bara ha något som kan få en att njuta lite extra.. finns det verkligen inget?

Har ibland funderat på nikotin tugummi, men nikotin är nog bäst att hålla sig undan från?
Citera
2021-07-18, 10:28
Medlem
Jag råder dig att inte börja igen iaf.

Jag tänker ofta på snus, men det är svårt att ersätta det med någonting.
Citera
2021-07-18, 10:49
Medlem
Juggernawts avatar
Nikotin är inte skadligare än kaffe (vid normaldosering). Det är övriga ämnen som man får på köpet som är skadliga.
Citera
2021-07-18, 11:14
Medlem
fellowvessels avatar
Det finns diverse fusk snus. Men snusets skadlighet är omtvistat, det finns elitidrottare som snusar. EU har satt export förbud på snus medans de tillåter cigaretter som är super farligt (korrupta idioter) lyssna inte på dem.
Citera
2021-07-18, 11:43
Medlem
Cindells avatar
Har du testat att vejpa? Då får du din nikotinkick men slipper de farliga ämnena i snus och cigaretter.
Det är som tidigare nämnts inte nikotinet som är ohälsosamt.
Citera
2021-07-18, 11:50
Medlem
Chilippos avatar
Nicotiana rustica snuff—pulver som sniffas. Starkaste tobaken/högsta nikotinhalten, även känt som Mapacho och Thuoc lao.
Citera
2021-07-18, 11:52
Medlem
Nattjags avatar
Nej. Det finns absolut ingenting som kan ersätta snus.
Citera
2021-07-18, 14:41
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Har du testat att vejpa? Då får du din nikotinkick men slipper de farliga ämnena i snus och cigaretter.
Fast vape är ju farligt det också. I princip lika skit som cigg
Citera
2021-07-18, 20:09
Medlem
Nikotinpåsar? Jag bytte från snus och känner inte det minsta behov av vanligt snus.
Citera
2021-07-18, 22:11
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Är det inte dumt att börja vejpa nuförtiden efter att regimen slagit på en ruskigt hög skatt på nikotinvätska?
Jag vejpade länge efter att jag slutade röka men började snusa istället efter den nya skatten kom.
Citera
2021-07-19, 07:27
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Fast vape är ju farligt det också. I princip lika skit som cigg

Nja ...

E-cigarettes around 95% less harmful than tobacco estimates landmark review

Här är en intressant dokumentär i ämnet också, där de gör mycket tester och jämförelser:
E-Cigarettes: Miracle or Menace? - Horizon: E-Cigarettes - BBC Two
Citera
2021-07-19, 07:28
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Är det inte dumt att börja vejpa nuförtiden efter att regimen slagit på en ruskigt hög skatt på nikotinvätska?
Jag vejpade länge efter att jag slutade röka men började snusa istället efter den nya skatten kom.

Det är sant. Det är inte billigt att vejpa för närvarande.
Senast redigerad av Cindell 2021-07-19 kl. 08:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in