Citat:
Ursprungligen postat av
Talking-Donkey
Läs psykologi. Lär dig känna dig själv.
Du behöver nog lära känna dig själv du också. Tycker du uppvisar rätt stor blindhet.
De flesta av oss har stött på avigsidorna med att ha fått in alldeles för många invandrare från kulturer väsensskilda från vår egen även om vi absolut inte hatar, absolut inte blänger på och är vänliga emot.
Blivit påkörd av en "blatte" någon gång? Gjort affär med, ovetandes om att det är en från bedrägerivänligt ursprung (Tradera t ex)? Sett dem tjafsa och direkt hota busschaufförer när de inte får åka gratis? Detta är mer vardagliga saker - finns ju värre.
Även om andra tycker det är fel så tycker jag inte om när det kommer hela stora familjer in i affärer som pratar arabiska eller vad det nu kan vara för ett främmande språk. Tycker heller inte om gäng med unga män på säg 6-7 st som bara står och hänger, de pratar knappt ens med varandra, man stöter på dem när bankomater, på resecentrum, det bästa verkar vara när de kan stå i mellan dubbla in- och utgångar, precis innanför en restaurang men ska inte äta. O s v, o s v.
Det är inget andra kan ta ur en att man inte gillar ovanstående och känner direkt obehag.
Så en annan sak som ingen kan hjälpa, nämligen att jag personligen tycker att svartmuskiga, håriga män är det fulaste som finns. Bara ryser. Jag kanske också borde studera psykologi (redan gjort en del) och lära känna mig själv. Kanske att jag i själva verket inget hellre vill än bli dominerad av en hårig och ful man som ser mig som knappt jämbördig ett djur.