Citat:
Ursprungligen postat av
90510
Var det inte så att Ebba exploarerat sina barn även i media om fastighetstvisten? Vill minnas det publicerades en illaluktande offerkofta om att hon var en hemlös ensamstående mamma tom?
Sid 5/407 (pdf)
"Detta då Busch har två minderåriga barn på tre och fem år vars bostadssituation påverkas på ett mycket allvarligt sätt genom att Bolin vägrat att fullgöra det avtalade tillträdet till Fastigheterna.
Sid 149/407 (pdf)
Min klient önskar även poängtera att målet bör sättas ut till huvudförhandling så snart det bara är möjligt då det är så att två minderåriga barn planerade stadigvarande boende påverkas av att frågan ej avgjorts. Självklart kommer barnen inte att bli bostadslösa i väntan på frågans prövning, men de kan tvingas genomgå flera flyttar vilka inte hade behövts om Esbjörn fullgjort det överenskomna avtalet.
https://anonfiles.com/r8l2f67du0/EB-EsbB_bilagor_pdf
Har för mig att hon hyr i andrahand idag, huset hade förmodligen varit inflyttningsklart idag om tillträdet hade skett, så hon bör ha rätt till ersättning för hyran av Esbjörn varje månad tvisten fortskrider.
I en bostadsrättsaffär jag gjorde för en del år sen, så var säljaren tvungen att skjuta på tillträdet två månader pga att det strula med hans nya boende. Hade sålt mitt gamla och hade snarlikt tillträde så säljaren fick betala hotellkostnad till mig för 1 1/2 månad + schurgard kostnad för mina möbler... Har dock för mig att det täcktes via någon försäkring?