Plöjt igenom detta nu och har bara detta att säga: Hur i H-e kan Ebba agera så hänsynslöst mot Esbjörn. Vedervärdigt att köra över en knackig gammal gubbe för att roffa åt sig hans hus. Och det av en PARTILEDARE för ett KRISTET parti. Verkligheten visar sig åter överträffa dikten. Fy fan Ebba! Och Ebbas överkörning av den åldriga mannen FÖRVARAS
Ja vi borde anordna en demonstration utanför tingshuset i oktober. Dra i gång på Facebook. Kanske många från KD kommer, röstare som då dyker upp. Kommer nog att bli proppfullt i rättssalen. Tänk en skara på tusen man utanför med plakat och megafoner. Å så: "Ebba, Ebba, Ebba" å så olika Guds budord som hon bryter mot: Speciellt 9:e men även 8:e och 6:e
6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
8. Du skall inte vittna falskt mot din nästa. 9. Du skall inte ha begär till din nästas hus.
he he kul om det kom en massa åldringar då -
Senast redigerad av kubun 2021-07-17 kl. 17:22.
Ebbas brev daterad 28 februari 2021 skulle ha lämnats in till TR direkt då TR hade en deadline, detta gäller alltid för ev bevisframställan i ett tvistemål. I stället skickade advokaterna in brevet 14 den Juli 2021 (i onsdags), och igår Torsdag den 15 publicerar Expressen bild på brevet och anför "nytt bevis". Återigen har ombuden ringt Expressen...
Det är löst prat från dig att Esbjörns advokat ringt Expressen. Hur vet du att det inte är Expressenjournalisten som skrivit om målet tidigare som har bevakning av ärendet hos Uppsala tingsrätt? För journalister betyder det allt att vara först på bollen.
Esbjörn,
Det har både gjort mig ledsen och bedrövad att du under de senaste månaderna inte velat mötas och försöka reda ut den här situationen. När jag hör din intervju med TV4 så förstår jag att du fortsatt har stora bryderier över det som omnämnts som ”trädfällningen”. Jämfört tidigare uttalanden så förstår jag att oron inte primärt handlar om den sly, buskar och några få mindre träd som redan tagits ned utan om de stora kvarvarande träden på tomten. Flera av dem är utmärkta med orange färg. Syftet var att veta vilka träd som man behöver samtala med hantverkare om för ett möjligt reningsverk för fungerande avlopp och av säkerhetsskäl för att träd t ex inte ska riskera att rasa över huset vid storm. Tanken är alltså inte att alla dessa ska ner.
Huset ligger på en skogstomt och den särprägeln ämnar jag bevara. Liksom jag ämnar restaurera huset och bevara det för framtiden. Jag hat fått framfört till mig att en del tror att jag velat köpa detta för att riva allt. Inget kan vara längre från sanningen och det vet ju du utifrån de många samtalen som vi haft bland annat i ”stora rummet”. Om någon förmedlat något annat till dig så hoppas jag att detta är klargörande och kan skapa trygghet och lugn hos dig kring mina intentioner.
Den här tavlan på hur huset såg ut förut noterade jag innan någon av syskonbarnen tog det med sig efter att du informerat om att du sålt huset till mig. Jag har fotat av den och sparat fotot för framtiden för att kunna respektera hur det sett ut i sitt originalutförande.
Vänligen,
Ebba
Citat:
1: Brevet är juridiskt sett värdelöst då man INTE skickat in det tidigare enl TR:s krav på deadline.
2: Advokat Berg har alltså här varit försumliga, oavsett brevets innehåll.
Lögn. Parterna har till den 1 september på sig, därefter kan parterna under vissa förutsättningar också åberopa ny bevisning .
Tingsrätten förordnar, med stöd av 42 kap. 15 a § rättegångsbalken, att förberedelsen
ska anses avslutad den 1 september 2021. Därefter får en part åberopa en ny
omständighet eller ett nytt bevis endast om parten gör sannolikt att han eller hon har haft
giltig ursäkt att inte åberopa omständigheten eller beviset tidigare, eller om målets
prövning inte fördröjs i någon väsentlig mån om åberopandet tillåts.
Ur aktbilaga 49 daterad 2021-03-02
Citat:
3:Brevet i sig, saknar all substans i ämnet om hävandet av köpet.
Fel. Brevet ingår tillsammans med annan bevisning I ett "bevispaket" till styrkande av att Esbjörn gjort en hävningsförklaring. Esbjörns ombud advokat Per-Hans Berg anser att brevet tillsammans med andra bevis kan styrka att Esbjörn ville häva köpet. Att som du hävda att Ebbas brev "saknar all substans (..) om hävandet av köpet" utan att motivera varför är bara tramsigt.
Citat:
4: Binninge satt på brevet utan åtgärd, den 13 April blev advokat Berg nytt ombud som först nu den 14 Juli skickar in det gamla brevet och ringer Expressen och påstår att det finns "nytt bevis"....
Trams. Det spelar ingen som helst roll för målet när eller om Esbjörns tidigare ombud sett brevet. Esbjörns nuvarande ombud agerar fullt korrekt inom tingsrättens uppsatta tidsramar. Att han ringt Expressen är bara spekulationer från din sida.
Citat:
Sen förvanskar Expressen med flit TV4:s inslag, där Oscarsson plockade fram bortklippta delar
Som vanligt lär Expressen idag lägga på betalväggen-ni slipper den här: https://archive.is/zurkw
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm... det här fick jag från Tingsrätten igår å det borde väl stämma?
E-postlåda Enhet 3 - TUP
fre 16 juli 16:10 (för 11 timmar sedan)
till mig
Hej igen Inge,
Jag kan tyvärr inte skicka dokumenten kontinuerligt till dig då vi inte kan skriva in sådana påminnelser i vårt system. Det du skulle kunna göra är att skicka ett mail till oss på enhet 3 varje vecka och fråga om dagboksbladet och därefter begära ut de dokument du vill ha. Inget datum för att inkomma med bevisinlagor är satt än, men ett yttrande om förhandlingsplanen väntas innan 29/07-2021.
Med vänlig hälsning
Gizem Tütüncü
Handläggarassistent, Avdelning 2, Uppsala tingsrätt
Intressant att tidsgränsen justerats någon jämfört med tidigare uppgift. Undrar hur det kan komma sig? Hursomhelst bekräftar tingsrätten att vittne-x har fel.
Plöjt igenom detta nu och har bara detta att säga: Hur i H-e kan Ebba agera så hänsynslöst mot Esbjörn. Vedervärdigt att köra över en knackig gammal gubbe för att roffa åt sig hans hus. Och det av en PARTILEDARE för ett KRISTET parti. Verkligheten visar sig åter överträffa dikten. Fy fan Ebba! Och Ebbas överkörning av den åldriga mannen FÖRVARAS
Nej hon har inte lurat någon, ett köpekontrakt är helt rätt-
På vilket sätt anser du att Ebba kört över Esbjörn?
Vidare så undrar jag hur man förvarar en överkörning? Och vart finns den förvarad?
Ja vi borde anordna en demonstration utanför tingshuset i oktober. Dra i gång på Facebook. Kanske många från KD kommer, röstare som då dyker upp. Kommer nog att bli proppfullt i rättssalen. Tänk en skara på tusen man utanför med plakat och megafoner. Å så: "Ebba, Ebba, Ebba" å så olika Guds budord som hon bryter mot: Speciellt 9:e men även 8:e och 6:e
6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
8. Du skall inte vittna falskt mot din nästa. 9. Du skall inte ha begär till din nästas hus.
Var det inte så att Ebba exploarerat sina barn även i media om fastighetstvisten? Vill minnas det publicerades en illaluktande offerkofta om att hon var en hemlös ensamstående mamma tom?
Sid 5/407 (pdf) "Detta då Busch har två minderåriga barn på tre och fem år vars bostadssituation påverkas på ett mycket allvarligt sätt genom att Bolin vägrat att fullgöra det avtalade tillträdet till Fastigheterna.
Sid 149/407 (pdf) Min klient önskar även poängtera att målet bör sättas ut till huvudförhandling så snart det bara är möjligt då det är så att två minderåriga barn planerade stadigvarande boende påverkas av att frågan ej avgjorts. Självklart kommer barnen inte att bli bostadslösa i väntan på frågans prövning, men de kan tvingas genomgå flera flyttar vilka inte hade behövts om Esbjörn fullgjort det överenskomna avtalet.