Vad tycker du om Senators' drag att ta in Pierre McGuire som "senior vice president of player development"? (för att citera NHL's hemsida).
Jag har ju en tendens att spontant tycka att alla som låter vettiga i TV-rutan förmodligen är ett skitbra tillskott i en klubb. Jag förstår att det givetvis inte är så enkelt egentligen.
Keith har 2 år kvar på 5,5 M.
Jones har utgående på 850K
No salary retained
Vad i helvete?!
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Skön presskonferens, mer sådant tack!
Vad tycker du om Senators' drag att ta in Pierre McGuire som "senior vice president of player development"? (för att citera NHL's hemsida).
Jag har ju en tendens att spontant tycka att alla som låter vettiga i TV-rutan förmodligen är ett skitbra tillskott i en klubb. Jag förstår att det givetvis inte är så enkelt egentligen.
Fick mig ett gott skratt på jobbet kan jag säga. Mr. Active Stick eller Mr. Big body presence som senior VP, har Sens ens någon Senior president of player development?
Den här kommentaren från ett sensfans fick mig att skratta:
"I live in Ottawa. I sleep with my window open. About 2-3 hours ago one of my neighbors yelled "fuck" at the top of his lungs. I firmly believe this was the reason."
Han besitter säkert en del kunskap efter alla dessa åren i hockeyvärlden så han kommer säkert bidra med något men jag har bara allmänt svårt för honom men vet inte vad jag ska förvänta mig avseende hans nya roll.
På tal om Sens är det intressant att Chris Phillips som är "Executive director" of the Senators Community Foundation avgår mindre än 1 år efter man skapat Senators foundation med värsta ståhejet. Ingen vill kommentera från något håll vad anledningen är.
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-12 kl. 22:47.
Tveksamt. Suter lär vilja ha chansen på en Stanley Cup medans han fortfarande har något i tanken.
Red Wings och Kraken skulle ha råd utan vidare men troligen lär han gå ner rejält i lön och spela i ett bättre lag är mitt tips.
Tveksamt. Suter lär vilja ha chansen på en Stanley Cup medans han fortfarande har något i tanken.
Red Wings och Kraken skulle ha råd utan vidare men troligen lär han gå ner rejält i lön och spela i ett bättre lag är mitt tips.
Sant, han har ju redan bra betalt från Minnesota... Han kan nog välja och vraka lite om han kan spela för typ en mille i årslön.
Jag funderar på om inte ett visst blåvitt kanadensiskt lag kommer försöka få in honom. De kan ju behöva lite förstärkning på blå.
Japp. Men kanske han är lite mer sugen på att spela med ett lag som har större chans att plocka hem pokalen, ett visst Tampa skulle nog inte tacka nej då man lär tappa antingen Cernak eller McDonagh.
Japp. Men kanske han är lite mer sugen på att spela med ett lag som har större chans att plocka hem pokalen, ett visst Tampa skulle nog inte tacka nej då man lär tappa antingen Cernak eller McDonagh.
Annars kanske Ken Holland går all in på honom? Han gillar ju veteraner..
Att köpa ut Suter och Parise kommer år tre o fyra att kosta runt 14 mille på Minnesotas cap hit. Hur de ska vara konkurrenskraftiga de säsongerna fattar jag inte.
Skulle Edmonton erbjudit Keith 5 mille per säsong om han varit UFA? Tror inte det. Nu är det visserligen mindre som måste betalas i rena pengar men fem mille på cap hit och dessutom lämna spelare i utbyte känns inte vidare bra för Oilers.