2021-07-12, 19:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Man måste älska Kucherov - presskonferens
Skön presskonferens, mer sådant tack!

Vad tycker du om Senators' drag att ta in Pierre McGuire som "senior vice president of player development"? (för att citera NHL's hemsida).

Jag har ju en tendens att spontant tycka att alla som låter vettiga i TV-rutan förmodligen är ett skitbra tillskott i en klubb. Jag förstår att det givetvis inte är så enkelt egentligen.
Citera
2021-07-12, 22:02
Avslutad
Oilers får Keith.
Hawks får Caleb Jones+3rd

Keith har 2 år kvar på 5,5 M.
Jones har utgående på 850K

No salary retained

Vad i helvete?!

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Skön presskonferens, mer sådant tack!

Vad tycker du om Senators' drag att ta in Pierre McGuire som "senior vice president of player development"? (för att citera NHL's hemsida).

Jag har ju en tendens att spontant tycka att alla som låter vettiga i TV-rutan förmodligen är ett skitbra tillskott i en klubb. Jag förstår att det givetvis inte är så enkelt egentligen.

Fick mig ett gott skratt på jobbet kan jag säga. Mr. Active Stick eller Mr. Big body presence som senior VP, har Sens ens någon Senior president of player development?

Den här kommentaren från ett sensfans fick mig att skratta:

Han besitter säkert en del kunskap efter alla dessa åren i hockeyvärlden så han kommer säkert bidra med något men jag har bara allmänt svårt för honom men vet inte vad jag ska förvänta mig avseende hans nya roll.

På tal om Sens är det intressant att Chris Phillips som är "Executive director" of the Senators Community Foundation avgår mindre än 1 år efter man skapat Senators foundation med värsta ståhejet. Ingen vill kommentera från något håll vad anledningen är.
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-12 kl. 22:47.
Citera
2021-07-13, 02:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Ken Holland
Citera
2021-07-14, 21:48
Medlem
B-Dawks avatar
Wild köper ut både Zach Parise och Ryan Suter från deras kontrakt. Parise är väl inte så förvånande men Suter är i mina ögon mer förvånande.

Frågan är främst vart Suter hamnar nu?
Citera
2021-07-14, 23:09
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Frågan är främst vart Suter hamnar nu?
Detroit? Eller kanske Kraken.
Citera
2021-07-14, 23:11
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Detroit? Eller kanske Kraken.

Tveksamt. Suter lär vilja ha chansen på en Stanley Cup medans han fortfarande har något i tanken.
Red Wings och Kraken skulle ha råd utan vidare men troligen lär han gå ner rejält i lön och spela i ett bättre lag är mitt tips.
Citera
2021-07-14, 23:14
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Tveksamt. Suter lär vilja ha chansen på en Stanley Cup medans han fortfarande har något i tanken.
Red Wings och Kraken skulle ha råd utan vidare men troligen lär han gå ner rejält i lön och spela i ett bättre lag är mitt tips.
Sant, han har ju redan bra betalt från Minnesota... Han kan nog välja och vraka lite om han kan spela för typ en mille i årslön.
Citera
2021-07-14, 23:16
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Sant, han har ju redan bra betalt från Minnesota... Han kan nog välja och vraka lite om han kan spela för typ en mille i årslön.

Jag funderar på om inte ett visst blåvitt kanadensiskt lag kommer försöka få in honom. De kan ju behöva lite förstärkning på blå.
Citera
2021-07-14, 23:19
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Jag funderar på om inte ett visst blåvitt kanadensiskt lag kommer försöka få in honom. De kan ju behöva lite förstärkning på blå.
Japp. Men kanske han är lite mer sugen på att spela med ett lag som har större chans att plocka hem pokalen, ett visst Tampa skulle nog inte tacka nej då man lär tappa antingen Cernak eller McDonagh.
Citera
2021-07-14, 23:21
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Japp. Men kanske han är lite mer sugen på att spela med ett lag som har större chans att plocka hem pokalen, ett visst Tampa skulle nog inte tacka nej då man lär tappa antingen Cernak eller McDonagh.

Annars kanske Ken Holland går all in på honom? Han gillar ju veteraner..
Citera
2021-07-14, 23:24
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Annars kanske Ken Holland går all in på honom? Han gillar ju veteraner..
Haha ja, erbjuda samma lön som i Minnesota. Man får ju inte ge Suter ett dåligt intryck..
Citera
2021-07-15, 01:08
Medlem
Att köpa ut Suter och Parise kommer år tre o fyra att kosta runt 14 mille på Minnesotas cap hit. Hur de ska vara konkurrenskraftiga de säsongerna fattar jag inte.

Skulle Edmonton erbjudit Keith 5 mille per säsong om han varit UFA? Tror inte det. Nu är det visserligen mindre som måste betalas i rena pengar men fem mille på cap hit och dessutom lämna spelare i utbyte känns inte vidare bra för Oilers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in