2021-07-17, 15:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Alltså, jag bryr mig inte om folk jag inte känner. Jag tycker inte synd om någon som dött i covid. Jag känner ingen som dött i covid.

Det har vi förstått.

Citat:
Ge en källa på att det fungerar mot virus. Vi kan ju inte sitta och hitta på. Om du har rätt så lär det inte vara svårt att hitta.

Vill du ha en källa kan du kila in på närmaste covidavdelning och prata med dem, gör det utan eget skydd också, för det behövs ju inte enligt dig. Sen fungerar det nog inte på alla virus exempelvis mässlingsvirus då det är ett torrt luftburet virion.
Citera
2021-07-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fetat i din text av mig.

Har du något bättre förslag på antalet korsningar av gator i Sverige?
Kanske är det en fjärdedel av befolkningen som går över gatan fyra gånger om dagen?

Jag fick inget svar på influensasiffrorna, och jag ska vara lite mer rättvis. Influensadödligheten på positivt testade fall är 2%, det är för alla åldrar och 88% av de döda är över 65 år. För covid är dödligheten 1,3% för alla testade fall och 89,5% är över 70 år.

Utifrån de siffrorna är covid mindre farligt än influensa för folk under 70 år. Kommentar?
Citera
2021-07-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har vi förstått.

Vill du ha en källa kan du kila in på närmaste covidavdelning och prata med dem, gör det utan eget skydd också, för det behövs ju inte enligt dig. Sen fungerar det nog inte på alla virus exempelvis mässlingsvirus då det är ett torrt luftburet virion.

Men skärp dig. Du säger att masker fungerar men du har ingen grund för det. Jag gav dig typ 30 källor på att det inte fungerar mot virus, och du kan inte ge en enda?

Tja, jag antar att jag just vann en diskussion på internet.
Citera
2021-07-17, 16:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Ja just det, det här nya Coronaviruset är ytterst dödligt med en dödlighet på 0.0002% Anekdotiskt har de personer jag känner som säger sig ha haft Covid 19 just haft "lätt förkylning" som symptom.

Faktum är att har du en lätt förkylning så kan det ge utslag på PCR testet som "positiv";

"A positive test result shows you may have antibodies from an infection with the virus that causes COVID-19. However, there is a chance a positive result means that you have antibodies from an infection with a virus from the same family of viruses (called coronaviruses), such as the one that causes the common cold."

Nu vet jag inte vilket "nya coronaviruset" du pratar om är, siffran 0,0002% kan du också förklara och även var ditt lilla citat kommer ifrån.
Citera
2021-07-17, 16:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men skärp dig. Du säger att masker fungerar men du har ingen grund för det. Jag gav dig typ 30 källor på att det inte fungerar mot virus, och du kan inte ge en enda?

Tja, jag antar att jag just vann en diskussion på internet.

Vann? Du dumförklarade precis hela sjukvårdsapparaten över hela jordklotet. Det brukar ofta vara dåren som påpekar att alla andra har fel.
Citera
2021-07-17, 16:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Läser du inte media? 99,2 procent av de som dog av covid-19 i USA i juni var inte vaccinerade enligt Fauci.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/fauci-n%C3%A4stan-alla-som-d%C3%B6r-i-covid-%C3%A4r-ovaccinerade/ar-AALLkWN

Så ser dock inte verkligheten ut. Den innebär också att Fauci ljuger helt i klass med vårat orakel, Anders Tegnell. Men det kan nog stämma, för jag har även tidigare reflekterat över uttalanden den gubben gjort.
Citera
2021-07-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vann? Du dumförklarade precis hela sjukvårdsapparaten över hela jordklotet. Det brukar ofta vara dåren som påpekar att alla andra har fel.

Fortfarande ingen källa. Tittar du på mina källor så kan du se att flera av dem är från sjukvården, kirurger bland annat som testat att operera utan masker. Ingen skillnad i infektionsgrad hos patienter.

Så faktum är att i princip ALL vetenskap på området säger att masker inte fungerar, men du säger tvärtom.

Det gör dig till en vetenskapsförnekare, per definition.

Jag hade aldrig sagt att masker fungerar utan att ha vetenskapligt stöd för det. Men vi är alla olika, du gillar att leva i en fantasivärld och jag tycker det är bättre att gå på fakta. Det är ok. Men du borde sluta pracka på andra din pseudovetenskap.
Citera
2021-07-17, 16:16
Medlem
När försvinner den här äckliga syntetiska Covid stanken jag har i bihålorna?

Har varit sjuk i snart 10 dagar, sista två dagarna har stanken förvärrats...
Citera
2021-07-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Håller med!
En intressant fråga är vad som har förändrats sedan inlägg #55?

PS
Du har en del kvar att läsa i tråden, nu är vi på #490 921!!
Inte mycket, är väl svaret.
Jag var lite nyfiken på hur starten var. Jag har läst tråden lite då och då.
Citera
2021-07-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så ser dock inte verkligheten ut. Den innebär också att Fauci ljuger helt i klass med vårat orakel, Anders Tegnell. Men det kan nog stämma, för jag har även tidigare reflekterat över uttalanden den gubben gjort.

Det skiljer en hel del mellan USA och UK i detta fall.

I USA så var antal fall nere runt 12.000 fall om dagen för någon månad sen men det dog fortfarande runt 350 om dagen.

I UK så var antal fall nere 2000 om dagen innen det började stiga igen men antalet dödsfall var i princip noll under en lång tid - Maj till Juni låg antalet döda per dag på runt 10 eller under.

Nu har UK 50.000 nya fall om dagen men antalet döda har inte hamnat i närheten av USAs siffror.

Något eller några saker skiljer USA och UK.

Det kan vara så att hur man vaccinerat i USA (många fattiga i riskgrupper har inte fått vaccin kanske) så det dör många ovaccinerade i USA eller så har UKs strategi med så lång tid mellan vaccindoserna (12 veckor) och att de till stora delar kört med Astra Zeneca gjort att skyddet är mycket lägre.

Om man jämför länderna så är det tre saker jag ser.

1. UK har högt smittotal men lågt dödsantal.

2. US har lågt smittotal men högt dödstal.

3. Officiella siffror skiljer sig mycket åt i vilka som avlider - i UK så är det mest vaccinerade som avlider och i USA så är det nästan enbart ovaccinerade som avlider.
Citera
2021-07-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
1. UK har högt smittotal men lågt dödsantal.

2. US har lågt smittotal men högt dödstal.

Utifrån de här siffrorna skulle man kunna säga att AZ-vaccinet skyddar bättre mot dödlighet i covid än Pfizer och moderna. Har de J&J i USA också eller hur är det?
Citera
2021-07-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Poängen är att folk som vill leva ohälsosamt får ta konsekvenserna av det och inte förvänta sig att hela världen ska stängas av för deras skull.

Lockdowns är ett riktigt obehagligt experiment som aldrig någonsin får upprepas.

Med tanke på att 40% av de som dött av Covid 19 i USA hade diabetes så visar det bara att de som dör av Covid 19 är ohälsosamma, feta och/eller gamla;

https://nypost.com/2021/07/16/diabetics-make-up-40-of-covid-deaths-in-us-experts-say/

Diabetics make up 40% of COVID deaths in US, experts say

Så det bästa för alla hade ju varit att inte vara fet, ohälsosam och äcklig så slipper man både virus och vaccin, men vissa är ju helt enkelt lata feta djävlar som alltid vill ta den lätta vägen ut (vaccin).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in