2021-07-17, 15:54
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Så här långt verkar det dock som att det går bra för svensk ekonomi. Ett tecken på det är att börsen tjurrusar !

Fan snackar du om idiot? Att börsen rusar har inget med hur mycket bidrag Sverige kan dela ut. Det är skilda system.
Citera
2021-07-17, 15:56
Medlem
-GGs avatar
Klart att det kommer bli kaos om man inför följande i stora lass i vita samhällen: https://www.nordfront.se/dagens-afrikaner-har-upp-till-19-procent-gener-fran-utdod-manniskoart.smr

Dessutom aspekten att vita och svarta alltid ser snett på varandra och det våld som det eskalerar till, förr eller senare.
Vita och svarta ska inte vara för nära varandra. Skillnaderna blir för synliga och smärtsamma för bägge parter. Angående araber, afghaner och muslimer är de bara sjuka i huvudet och inte bra för någon, knappt sig själva ens.
Citera
2021-07-17, 15:58
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Skitnödiga små dommedagsprofeter som sitter hemma hos mamma vid datorn och svammlar om raskrig och inbördeskrigets kommande. Upp till kamp och annan skit...

Ta en paus från flashback i 6 månader, gå ut i solen, umgås med era vänner (om ni har några) sprätta en iskall och lugna ner er.

Tonen var ännu värre när facken bildades men se på fan inte höll de käft med mössan i handen. De fick igenom en hel del krav.

Vill man något behövs det dock att man går vidare till handling, inte bara flashbackande.
Citera
2021-07-17, 16:00
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Så här långt verkar det dock som att det går bra för svensk ekonomi. Ett tecken på det är att börsen tjurrusar !

Vissa tjurrusningar har kommit just innan större krascher. Så jag skulle inte se det som ett säkert styrketecken.
Citera
2021-07-17, 16:01
Medlem
BuckshotBills avatar
Bidragen kommer fortsätta delas ut i sådan mängd att inga större kravaller sker. Det ligger faktiskt i skattebetalarnas intresse - de som har något att förlora - så de kan gott fortsätta knyta näven i fickan.

Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Två raskrigstrådar på ett dygn från dig.

Du verkar taggad.
Senast redigerad av BuckshotBill 2021-07-17 kl. 16:03.
Citera
2021-07-17, 16:02
Medlem
Imnshos avatar
Vid något tillfälle kommer absolut bidragskranen att skruvas åt. Kanske inte så att det helt stängs av, men det kommer inte gå att leva drägligt på dem. Snarare blir det soppkök och slumbaracker.

Det vi ska ha klart för oss är att det kommer att drabba både svenne och blatte.

Ja, det blir en "bomb" som kommer att explodera. Bomben kommer både att vara större och ha mer sprängkraft i blatte-fallet. Svenne kommer mest att sura och ta till flaskan.
Citera
2021-07-17, 16:03
Medlem
Den som minns och var med på 90 talet och
krisen i ekonomin. Det skulle förmodligen bli
värre om det inträffade nu, eftersom vi redan har en stor grupp i samhället som inte jobbar.
2008 var väl något mindre kris.
Och nu Covid som gjort många arbetslösa.
Men samhället verkar klara mycket. och många
har förmågan att ställa om och ta ett nytt arbete.
Jag tror att det ska extrema förhållanden om det ska bli våldsamma upplopp. Men invandringen har lett till mycket splittring.
Mycket hat och ilska, Löfven skulle inte ha lockat hit människor som han gjorde.
En socialdemokrat borde begripa att det är de svagaste som får det värre med stor invandring.
Citera
2021-07-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Fan snackar du om idiot? Att börsen rusar har inget med hur mycket bidrag Sverige kan dela ut. Det är skilda system.

Det tror jag inte. Jag konsumerar en hel del,av mina stora aktievinster. Då får staten in en massa moms.
Citera
2021-07-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vissa tjurrusningar har kommit just innan större krascher. Så jag skulle inte se det som ett säkert styrketecken.

Då har du nog inte fått ta del av den här fantastiska börsuppgången ?
Citera
2021-07-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vid något tillfälle kommer absolut bidragskranen att skruvas åt. Kanske inte så att det helt stängs av, men det kommer inte gå att leva drägligt på dem. Snarare blir det soppkök och slumbaracker.

Det vi ska ha klart för oss är att det kommer att drabba både svenne och blatte.

Ja, det blir en "bomb" som kommer att explodera. Bomben kommer både att vara större och ha mer sprängkraft i blatte-fallet. Svenne kommer mest att sura och ta till flaskan.

Om vi följer USA s exempel kan vi säkert försörja typ 4 miljoner bidragstagare utan problem. Vi trycker helt enkelt lite nya pengar. Ja nu i vår tid behöver vi ju inte ens trycka dom. Ettor och nollor löser det problemet.
Citera
2021-07-17, 16:11
Medlem
Dravel.

Det ska till riktig brist på mat eller vatten om det ska hända. Om du inte visste det så är det ganska få länder som har försörjningsstöd och det är ändå fred i de flesta länder.
Brottslighet skulle nog öka men det har den ju redan gjort i många avseenden. Det som skulle öka mest är nog fickstölder, snatterier etc.

Väldfärden försämras gradvis, lite i taget, men märker det inte från en vecka till en annan. Inget kommer således "explodera".
Citera
2021-07-17, 16:12
Medlem
magpests avatar
Citat:
Det tror jag inte. Jag konsumerar en hel del,av mina stora aktievinster. Då får staten in en massa moms.

Börsen rusar för att folk kan spara sin lön i aktier. Om svenne blir beskattad 100% (för att täcka upp bidragsbehovet) finns inget utrymme att spara och börsen kommer inte att rusa på samma sätt (finns ingen som kan köpa aktier). Svenne kan inte längre konsumera (har inga pengar då staten tagit allt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in