2021-07-17, 15:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Är det inte synd om en person vars liv har gått så snett att man dör av heroin?

Jo visst är det så.

Citat:
Hur många antivaxxare har dött i covid tror du?

Ingen aning men flera stycken, bland annat den afrikanske presidenten som strök med. Är det synd om dem?
Citera
2021-07-17, 15:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ta en källa på det också.

Behövs inte, det är vedertagen vårdstandard.
Citera
2021-07-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast anledningen till att det får stor stor uppmärksamhet är väl att det handlar om ett helt nytt virus som nyligen hoppat över från djur till människor och att det är närbesläktat med SARS som hade mycket hög dödlighet. Och att det av allt att döma har smittat väldigt mycket folk på kort tid.

Det tar alltid en viss tid innan man vet vad man har att göra med. Nya virus kan orsaka pandemier och även om dödligheten är tämligen låg (vilket så här långt verkar vara fallet) så kan de få stora konsekvenser.
Det var ett väldigt balanserat och insiktsfullt inlägg du skrev då. Precis så blev det.
Citera
2021-07-17, 15:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Poängen är att folk som vill leva ohälsosamt får ta konsekvenserna av det och inte förvänta sig att hela världen ska stängas av för deras skull.

Lockdowns är ett riktigt obehagligt experiment som aldrig någonsin får upprepas.
Vilka ytterligare grupper, utom de du kallar för tjockisar, bör man inte ta hänsyn till på olika vis tycker du?
  • De som bor i bullriga miljöer?
  • Kanske några med avvikande hudfärg eller
  • någon/några religiösa grupper?

Finns det inte risk att samhället och världen blir väldigt "konstig" med din metod?
Citera
2021-07-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, det kan vara en bra idé att vaccinera sig mot ett sådant virus, såvida infektion riskerar att förstöra hälsan på många fler sätt än att man avlider. Jag vill gärna undvika att hamna på intensivvård, eller drabbas av bestående ohälsa.

Ok, då är det din uppgift att presentera hur stor risken är för intensivvård och bestående ohälsa för folk under 70.

Citat:
Jag vill uppmärksamma att viruset i ditt exempel inte är Kina-viruset, eftersom Kina-viruset inte har såpass hög överlevnad.

Förklara dig.
Citera
2021-07-17, 15:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är väl ingen som tvingar dig att ta något vaccin? På samma sätt kan man ju tycka att man borde kunna vistas i det offentliga rummet utan risk för att bli utsatt för ett experimentellt fladdermusvirus från någon labbläcka i Wuhan. Det är sjukt att folk nu inte kan göra det längre.

Vad har du för belägg för att viruset är experimentellt? Det är en konspirationsteori än så länge vad jag vet.

Det jag vet är att det var mkt till virus. Var knappt sjuk alls och det var borta på en vecka.

Vi måste acceptera och leva med viruset. Är du orolig för hälsan? Ja men sluta då med skitmaten som ger dig hängmage.
Citera
2021-07-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo visst är det så.

Ingen aning men flera stycken, bland annat den afrikanske presidenten som strök med. Är det synd om dem?

Alltså, jag bryr mig inte om folk jag inte känner. Jag tycker inte synd om någon som dött i covid. Jag känner ingen som dött i covid.
Citera
2021-07-17, 15:47
Medlem
Citat:
Behövs inte, det är vedertagen vårdstandard.

Ge en källa på att det fungerar mot virus. Vi kan ju inte sitta och hitta på. Om du har rätt så lär det inte vara svårt att hitta.
Citera
2021-07-17, 15:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falschbak
Det var ett väldigt balanserat och insiktsfullt inlägg du skrev då. Precis så blev det.
Håller med!
En intressant fråga är vad som har förändrats sedan inlägg #55?

PS
Du har en del kvar att läsa i tråden, nu är vi på #490 921!!
Citera
2021-07-17, 15:51
Medlem
Danmark 17/7
———————-
Nye smittede - 1030
Testede - 120.958 (Positivprocent - 0,85%)
Døde - 1
Indlagt på hospital - 55 ialt (+2) heraf 10 (-1) på intensiv og 9 (-2) i respirator.

Vaccinerede 1. dose - 66,3% af hele befolkningen - (80,3% af 18+)
Færdigvaccineret - 44,3% af hele befolkningen - (54,5% af 18+)

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede

https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#uptake-tab
Citera
2021-07-17, 15:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Varför vara tacksam mot något som är helt onödigt?

Covid 19 dödade 25 personer utav 500.000 personer i England, inte vårat fel att folk lyssnar på skräckporr och sprutar in något de inte har en aning om vad det är och f.f.a utan några prelimenära tester på förhand.

https://www.cdc.gov/coronavirus/general-information.html

Symptoms of common human coronaviruses:
runny nose
sore throat
headache
fever
cough
general feeling of being unwell

Ser det där ut som symptom från ett dödligt virus som hotar mänsklighetens existens?

Du länkar till vanliga coronavirus, läser du ens texten själv innan du slänger in dina länkar?

Citat:
This information applies to common human coronaviruses and should not be confused with coronavirus disease 2019 (formerly referred to as 2019 Novel Coronavirus).
Citera
2021-07-17, 15:53
Medlem
Citat:
Du länkar till vanliga coronavirus, läser du ens texten själv innan du slänger in dina länkar?

Ja just det, det här nya Coronaviruset är ytterst dödligt med en dödlighet på 0.0002% Anekdotiskt har de personer jag känner som säger sig ha haft Covid 19 just haft "lätt förkylning" som symptom.

Faktum är att har du en lätt förkylning så kan det ge utslag på PCR testet som "positiv";

"A positive test result shows you may have antibodies from an infection with the virus that causes COVID-19. However, there is a chance a positive result means that you have antibodies from an infection with a virus from the same family of viruses (called coronaviruses), such as the one that causes the common cold."
Senast redigerad av Hunter85 2021-07-17 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in