2021-07-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Nej, jag skiter i biverkningar av vaccinen, man väljer ju själv att ta det. Och jag säger inte att någon inte ska vaccinera sig, bara att det är onödigt. Behöver man vaccinera sig mot ett virus med 99,86% överlevnadsgrad?

Hur gör du med bilbältet?
Citera
2021-07-17, 15:26
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
99,86% överlevnadsgrad gäller när du fått Covid.
Är det också 99,86% överlevnadsgrad om du krockar?

Det börjar bli ont om halmstrån att dra i.
Citera
2021-07-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det dör ungefär 50 fotgängare i trafiken årligen och det är ingen väldigt försiktig gissning att alla Sveriges invånare korsar gatan en gång i veckan.

10 000 000 x 52 = 520 000 000
520 000 000 /50 =10*400*000

Om jag dör en gång på 10,4 miljoner när jag är ute och går i trafiken kan jag leva med det.

Omräknat till flygolyckor blir det 0,03 flygolyckor årligen om man jämför med fotgängardödlighet istället för 500 om man jämför enligt ditt exempel.

Jo, jag tror att det är en väldigt överdriven siffra att alla sveriges invånare korsar gatan en gång i veckan.

Jämför med konstaterad influensa, 2% avled inom 30 dagar. Jag är medveten om problemet med den jämförelsen, få testas för influensa. Men jävlar vilken stor skillnad mot 0,14%.
Citera
2021-07-17, 15:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Är det inte synd om en person vars liv har gått så snett att man dör av heroin?
Vid det laget har de flesta fått så många chanser att ta sig ur sitt beroende.
Mitt svar är därför ett entydigt NEJ!

Det är däremot synd om alla nära och kära som mist en vän, ett barn, en nära anhörig och det är synd att personen dog.
Citera
2021-07-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Håller mig i ratten
Citera
2021-07-17, 15:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men, om forskningsläget vid tidpunkten visar att munskydd och övrig utrustning inte har någon effekt på virus, varför skulle de då använda det?

Det vore ju som att ge dem knäskydd som smittskydd mot covid. Det finns ju skäl till att man har hazmat-dräkter när man hanterar farliga virus, det är ju för att munskydd och visir inte hjälper.

Du kanske andas med knäna, vad vet jag. FFP3 mask och visir funkar fint.
Citera
2021-07-17, 15:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jo, jag tror att det är en väldigt överdriven siffra att alla sveriges invånare korsar gatan en gång i veckan.

Jämför med konstaterad influensa, 2% avled inom 30 dagar. Jag är medveten om problemet med den jämförelsen, få testas för influensa. Men jävlar vilken stor skillnad mot 0,14%.
Fetat i din text av mig.

Har du något bättre förslag på antalet korsningar av gator i Sverige?
Kanske är det en fjärdedel av befolkningen som går över gatan fyra gånger om dagen?
Citera
Medlem
Citat:
Vid det laget har de flesta fått så många chanser att ta sig ur sitt beroende.
Mitt svar är därför ett entydigt NEJ!

Det är däremot synd om alla nära och kära som mist en vän, ett barn, en nära anhörig och det är synd att personen dog.

Ok. Jag bryr mig inte om människor jag inte känner, men jag anser ändå att det är synd om människor som har så dåliga liv att det slutar så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kanske andas med knäna, vad vet jag. FFP3 mask och visir funkar fint.

Ta en källa på det också.
Citera
2021-07-17, 15:32
Medlem
Citat:
Fetat i din text av mig.

Har du något bättre förslag på antalet korsningar av gator i Sverige?
Kanske är det en fjärdedel av befolkningen som går över gatan fyra gånger om dagen?

Bättre så.

Vad tänker du om influensasiffrorna då?
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Nej, jag skiter i biverkningar av vaccinen, man väljer ju själv att ta det. Och jag säger inte att någon inte ska vaccinera sig, bara att det är onödigt. Behöver man vaccinera sig mot ett virus med 99,86% överlevnadsgrad?

Ja, det kan vara en bra idé att vaccinera sig mot ett sådant virus, såvida infektion riskerar att förstöra hälsan på många fler sätt än att man avlider. Jag vill gärna undvika att hamna på intensivvård, eller drabbas av bestående ohälsa.

Jag vill uppmärksamma att viruset i ditt exempel inte är Kina-viruset, eftersom Kina-viruset inte har såpass hög överlevnad.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Mycket enkelt.
Man ska inte behöva ta vacciner som inte är färdigutvecklade för att kunna leva ett normalt liv. Eller någon form att medicinska preparat överhuvudtaget.

Förstår man inte det borde man få avsäga sig sitt medborgarskap och flytta till Nordkorea som straff.

Är väl ingen som tvingar dig att ta något vaccin? På samma sätt kan man ju tycka att man borde kunna vistas i det offentliga rummet utan risk för att bli utsatt för ett experimentellt fladdermusvirus från någon labbläcka i Wuhan. Det är sjukt att folk nu inte kan göra det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in