2020-06-21, 14:00
Medlem
vatchas avatar
Är tydligen i en psykos nu. Ligger inne på brinkåsen i Vänersborg. Har varit inne i ca 4 veckor nu.
Känner mig helt lost nu.
Citera
2020-06-21, 14:03
Medlem
vatchas avatar
Vill bara slit my wrist och få ett slut på allt pladder och viskningar.
Folk vill mig illa. De viskar om mig och skrattar. Vill slå alla på käften!
Sen har jag en dominant jävel som säger att jag måste dö för att vakna, att jag drömmer nu.
Citera
2020-07-17, 00:04
Medlem
manfred85s avatar
Verkar inte som folk fattar dem ska bara snacka skit om en för det inte passar att man vill annorlunda.

Det är ju också en intressant fråga det här med schizofrena och våld , dem schizofrena som blir utsatta för våld är ju vanligast , för man ska passa sig jäkligt noga för andras världar annars ligger smockan i luften jaja. Man får inte vara med för det blir för obekvämt utan man ska ta medicin och vara duktig patient typ och ingen vill ha med en o göra man blir bara en jobbig jävel när det väl kommer till kritan så prioriteras man bort och då är man inte mycket värd nej när chefen är borta och dem får komma fram som dem egentligen är och vad dem egentligen tycker då snackas det friskt massa skit om hur jävla urusel man är som person utan då ska man släpas fram i tillvaron som något jävla jehu och trampas på för dem friska grisarna ska fram med sina äckliga jävla ideer och normalt folk är så jävla tråkiga så man storknar och dummare än oss med diagnos.
Senast redigerad av manfred85 2020-07-17 kl. 00:07.
Citera
2020-07-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420blazeit420
Kan någon hjälpa mig här? Börjar påriktigt undra om jag också har nån schizo diagnos eller om det bara är nån form av psykos.

Började röka cannabis när jag va 18 och höll på med det dagligen +andra droger ibland, tills jag var ungefär 21. Sen stack jag på rehab i 6 mån å efter det har jag hållit mig relativt nykter. Bara rökt typ nån helg då jag varit ute å festat osv..

Började i skola förra hösten å de va då som problemen började som mest. Låg mest hemma isolerad och hade brutala humörsvängningar. Ville inte träffa nån människa å då jag väl va social hade jag sån stress i sociala situationer. Fick tankar som att folk vet vad jag tänker å att alla är emot mig. Visste ju någonstans att detta inte är sant men hur jag en försökte tänka så försvann inte paranoian. Fick oxå ofta tankar om att jag måste slå skiten ur någon bara pga av jag trodde alla är emot mig.

Vet inte har nog flera konstiga tankar men kommer inte på bättre just nu. Kan detta vara nån schizo grej? Känner igen mig i mycket som andra skrivit här oxå..

Äter för tillfället risperidal på låg dos 0.5-1mg om dagen. Skulle hellst vilja helt utan den föe blir så jävla slö av den men direkt jag inte ätit den på 2 dagar så är jag helt blandmanisk och har svårt att greppa tag om verkligheten.

Du kan ha en psykos. Om du är schizofren vet jag inte. Det är dock mycket vanligt att psykos och cannabisbruk sammanfaller. Jag tror att cannabis kan orsaka psykoser på sikt, andra håller inte med. Jag började röka hasch som 16-åring, och höll på med det några år. Senare fick jag vad jag trodde var flashbacks, som man hört talas om vid LSD, men det var psykotiska tankar. Något som jag insåg först flera år senare.

Rätt medicinering är det viktigaste, och i rätt doser. Jag har prövat risperdal, invega, och abilify. Det var först när jag började ta zyprexa som det gick bättre. Vilken medicin och dos man behöver är olika för alla.

Jag tog en låg, och overksam dos, av risperdal i många år. Ville inte bli personlighetsförändrad av den, som jag tyckte den gjorde vid högre doser. Nej, rätt medicin och i rätt doser, ej för hög dos och ej för låg. Man kommer inte att bli personlighetsförändrad, däremot kommer man att bli en bättre människa - vilket inte är så konstigt eftersom man slutar fokusera på sig själv hela tiden.

Tycker att du ska börja träffa en psykiater så att du blir utredd.
Citera
2021-07-15, 00:27
Medlem
Tycker de är skönt att hitta ett gäng med samma problematik som mig själv. Har också schizofreni.

De uttrycker sig i röster och då är de bara röster, tycker inte jag har särskillt konstiga tankar eller så, utan bara röster är de jag märker av. Dessa röster är otroligt elaka och svär åt mig kallar mig mest fittunge, men även horunge fitta osv. Blir så jävla arg på dom men sen vet jag att jag inte kan göra någonting åt de så då blir jag ledsen istället.

Jag äter Risperidol. Kanske tar bort de värsta men röster är kvar dagligen, ibland är dom intensiva och ibland är de lugnt. När jag är med folk brukar jag inte höra någonting mest när jag är själv och de är tyst då kommer dom.

En viktig fråga jag har till er är äter några av er centralstimulantia? ADHD medicin alltså. Jag känner mig för de mesta nere och då tror jag ju de skulle kunna hjälpa. Har provat att äta de 70 mg och de gjorde så att rösterna blev snälla istället. De blev inte mycket värre. Mina röster är vanligtvis endast elaka.
Citera
2021-07-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxamera
Jag tror jag utvecklat schizofreni pga. gang stalking, så i perioder inbillar jag mig annat som inte är verkligt. Sjukvården uppfattar naturligtvis även min gang stalking som symptom på psykos...

Jag vill inte heller gå ut för att folk stirrar och håller på med sina telefoner, antagligen för att rapportera vad jag gör. Jag vet heller inte när denna stalking kommer övergå till att fysiskt skada mig, så jag är ofta rädd.

Tack för din personliga erfarenhet.

Jag är väldigt nyfiken på vart gränsen går för psykvården att kvalificera symtom för en mentalsjukdom eller om det helt enkelt är ett djupt psykologiskt trauma…?

Jag har exempelvis fått min telefon hackad flertal gånger som jag också fått bekräftat för mig av förövaren i efterhand. Detta har självklart satt sina spår i psyket för mig och skapat buggar där jag väldigt ofta blir nojig och får för mig att jag är övervakad.

Med min ganska platta erfarenhet av psykiatrin så vågar jag ändå fullt påstå att ifall jag hade förklarat detta för någon psykiatriker, så hade de haft invändningar om att det är vanföreställningar och att man är paranoid.

Jag vet inte vad ”gang stalking” är för något som du nämner. Men din text sådde tanken att just trauman kan skära sår i psyket som skapar nojor och vanföreställningar - alltså av verkliga händelser.

Har man varit utsatt för stalking och får för sig att folk är efter en fast det inte är så, så borde man ju inte helt enkelt kunnas få diagnos paranoid personlighetsstörning eller? Det är ju ett trauma.
Citera
2021-07-18, 02:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allheder
Tack för din personliga erfarenhet.

Jag är väldigt nyfiken på vart gränsen går för psykvården att kvalificera symtom för en mentalsjukdom eller om det helt enkelt är ett djupt psykologiskt trauma…?

Jag har exempelvis fått min telefon hackad flertal gånger som jag också fått bekräftat för mig av förövaren i efterhand. Detta har självklart satt sina spår i psyket för mig och skapat buggar där jag väldigt ofta blir nojig och får för mig att jag är övervakad.

Med min ganska platta erfarenhet av psykiatrin så vågar jag ändå fullt påstå att ifall jag hade förklarat detta för någon psykiatriker, så hade de haft invändningar om att det är vanföreställningar och att man är paranoid.

Jag vet inte vad ”gang stalking” är för något som du nämner. Men din text sådde tanken att just trauman kan skära sår i psyket som skapar nojor och vanföreställningar - alltså av verkliga händelser.

Har man varit utsatt för stalking och får för sig att folk är efter en fast det inte är så, så borde man ju inte helt enkelt kunnas få diagnos paranoid personlighetsstörning eller? Det är ju ett trauma.

Ofta har ju psykoser någon anledning, något man varit med om, men det är ju fortfarande samma sak vad det än beror på eller vad som triggar igång det
Citera
2021-07-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ofta har ju psykoser någon anledning, något man varit med om, men det är ju fortfarande samma sak vad det än beror på eller vad som triggar igång det

Jag tror också det.. En blandning av psykologisk terror (hög stress) och kemisk obalans i synapserna.
Citera
2021-10-16, 16:57
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag är van vid att höra röster och att bli tillsagd att göra vissa saker. Jag är van vid att ha höga tankar om mig själv och att jag är utvald. Men det jag aldrig vänjer mig vid är ångest. Ångest kan döda om den är tillräckligt svår, man drivs mot självmord och är beredd att göra vad som helst för att slippa den. Just nu dricker jag starköl för att få lite lugn, men jag står upp och skriver, pallar inte med att sitta ned. Jag önskar höjd dos Stesolid, står på endast 20 milligram i dagsläget. Men det blir tvärnobben av läkaren när jag föreslår det. Jag har en läkartid i november och ska ta upp att jag ofta lider av ångest och vill prova nya preparat eller höjd dos. Ångest, ångest är min arvedel.
Citera
2021-10-23, 18:21
Medlem
Skrilllexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jag kanske är lite trött mössan; men jag förstår inte helt det du skriver om att du vet vad andra tänker, och gått bakom deras hjärnor. Att veta vad någon annan tänker (läs främlingar) är ju direkt omöjligt, visst kan man ha på känn vad ens kamrat eller partner tänker på i vissa situationer, men det är ju någonting annat. Eller är det paranoian du beskriver; du tror att folk på gatan eller i affären tänker dumma och nedsättande tankar om dig, att det på något vis skulle synas på dig att du mår dåligt/har en specifik diagnos?

Hur menar du att det är omöjligt vi lever med wifi och mobil master över hela jordklotet!
Vi kan sitta på mont everest och ringa mamma!
Vi kan ringa varandra över jordklotet!

Låt oss säga att dom som övervakar har ingått i ett kontrakt att inte avslöja något.
Bara vara negativ mot personen.
Finns stora server hallar som övervakar din intenettrafik
Kom i håg Snowden som avslöjade övervakningen
Se på Kina dom har redan ett poäng system för människor

Jag vet att det är på riktigt dom vill ha kontroll över personen.
Jag har fått det bevisat gång på gång!
Går att bevisa att man är utsatt
Senast redigerad av Skrilllex 2021-10-23 kl. 18:44.
Citera
2021-10-23, 19:52
Medlem
Skrilllexs avatar
Om dom kan läsa mina tankar?
Om jag var sjuk varför skulle jag lägga vikt på andras tankar varför skulle jag bry mig om dom Helt okända personer?

Det är något program över hela världen.
Över hela världen säger dom samma sak att andra kan läsa ens tankar!
Det inte personen som är sjuk det är hela världen.
Citera
2021-10-23, 20:09
Medlem
Skrilllexs avatar
Rösterna kommer inte inifrån dom kommer utifrån alltså är det på riktigt det är några hemlig grupp från psykiatrin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in