2021-07-17, 10:44
Medlem
Grymt!! Vore jäkligt kul att komma bort från innerstan och testa nåt nytt
Citera
2021-07-17, 14:22
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Detta!
Agnes i Bromma
Var i Bromma ligger denna restaurang? Astrids känner jag till men Agnes har jag aldrig hört talas om!
Citera
2021-07-17, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Var i Bromma ligger denna restaurang? Astrids känner jag till men Agnes har jag aldrig hört talas om!

Sorry.
Det gicknåt helvete när jag tänkte.
Men Astrids är toppentrevligt!
Sasja och Johan är riktiga bajare dessutom.
Citera
2021-07-17, 15:37
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Men Astrids är toppentrevligt!
Är köket i form så är Astrids riktigt bra, men tyvärr så kan det vara litet svajigt ibland, iaf när det gäller entrecôten. Har tyvärr hänt ett par gånger att jag har blivit tvungen att skicka tillbaka en seg entrecôte, men när det har hänt så har jag alltid blivit erbjuden kompensation på ett schysst och trevligt sätt. Bra personal dessutom även fast dom är bajrare!

Allt som allt en bra krog som jag gärna gör ett återbesök till för femtioelfte gången!
Citera
2021-07-17, 18:37
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redaires
Grymt!! Vore jäkligt kul att komma bort från innerstan och testa nåt nytt
Bryggan, på Lidingö, längst ut på södra delen, i Gåshaga.
https://www.restaurangbryggan.se/

Du kan ta dig dit med färja. Det tar sisådär en halvtimme från Strömkajen till Gåshaga, därefter promenad ca 200 meter längs kajen.

När du ska hem så har du kanske fått i dig något glas, tycker att det gungar tillräckligt och vill inte åka färjan tillbaka. Då kan du istället åka Lidingötåget till T-Ropsten, det är linje 21 i tidtabellerna.
Citera
2021-07-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Bryggan, på Lidingö, längst ut på södra delen, i Gåshaga.
https://www.restaurangbryggan.se/

Du kan ta dig dit med färja. Det tar sisådär en halvtimme från Strömkajen till Gåshaga, därefter promenad ca 200 meter längs kajen.

När du ska hem så har du kanske fått i dig något glas, tycker att det gungar tillräckligt och vill inte åka färjan tillbaka. Då kan du istället åka Lidingötåget till T-Ropsten, det är linje 21 i tidtabellerna.

Låter som en perfekt liten utflykt ju!
Citera
2021-07-18, 10:27
Medlem
Andersdamaans avatar
Om du är villig att åka ut en bit i skärgården så finns det massor av trevliga restauranger att välja på!
Motorverkstan på Djurö och Utö Värdshus är två personliga favoriter. Dit tar man sig med buss eller skärgårdsbåt. Ett annat alternativ är att ta en skärgårdskryssning med tillhörande middag medelst ångbåten Blidösund. Gott käk medan skärgårdsöarna glider förbi.
Citera
2021-07-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Om du är villig att åka ut en bit i skärgården så finns det massor av trevliga restauranger att välja på!
Motorverkstan på Djurö och Utö Värdshus är två personliga favoriter. Dit tar man sig med buss eller skärgårdsbåt. Ett annat alternativ är att ta en skärgårdskryssning med tillhörande middag medelst ångbåten Blidösund. Gott käk medan skärgårdsöarna glider förbi.

Fyfan va trevligt det låter! Otroligt tips ju
Citera
2021-07-19, 00:33
Medlem
Väljer du en skärgårdskrog så tycker jag personligen att svartsö krog är klart bäst. Svartsö är dessutom en väldigt trevlig ö, där kan ni cykla, bada och basta om ni vill.
Citera
2021-07-19, 23:13
Medlem
Gammalhiphopares avatar
https://www.thefork.com/restaurant/da-peppe-gamla-stan-r48292

Da Peppe i gamla stan. Riktigt bra och trevlig och romantiskts inredd. Med 30% rabblat på matnotan kan man äta varsin tre rätters och del Axén flaska vin för under 1500
Citera
2021-07-19, 23:14
Medlem
Tjabba Thai
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem