2021-07-14, 16:23
Medlem
Jag och min sambo försöker gå ut på lite "finare" restaurang minst en gång i månaden, har ni några tips på bra romantiska ställen där man kan komma undan med en nota på typ 1000-1500?
Citera
2021-07-14, 17:29
Medlem
Medianas avatar
Kan du säga vad du menar med lite "finare" och är det 1000-1500 totalt, eller per person? Inklusive alkohol eller utan? Om du ger exempel på någon restaurang du gillat så blir det lättare att ge bra tips.
Citera
2021-07-14, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redaires
Jag och min sambo försöker gå ut på lite "finare" restaurang minst en gång i månaden, har ni några tips på bra romantiska ställen där man kan komma undan med en nota på typ 1000-1500?

Antar att du menar 1000-1500kr/pers.

Agrikultur är ett mycket säkert och fantastiskt prisvärt val.
Dricker ni samma vin genom hela menyn så kommer ni undan med runt 1500kr/pers.
Citera
2021-07-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redaires
Stekpannan på Södermalm, Greken på hörnet Södermalm ,
Två små Svin i Årsta ,
Inga ställen du blir besviken på ! Romantiken sitter i betraktarens öga. Ha så trevligt 👍
Citera
2021-07-15, 20:53
Medlem
rovmuns avatar
Om du menar notat totalt för båda
Beror ju på romatik också

Punk royale café - bra test för romantiken

Speceriet borde ni klara er där på beror ju på vad ni väljer.

Lilla ego
Citera
2021-07-16, 00:22
Medlem
Speceriet som någon nämnde finns inte ens kvar.

Den mest prisvärda restaurangen i stockholm just nu skulle jag säga är hantverket, otroliga smakkombinationer och en fantastisk lekfullhet i kombination med smakfull inredning och trevlig samt kunnig personal. Ät struvan och deras stuvade makaroner, fantastiskt! En annan höjdare är lilla ego som utöver den fantastiska musiken (kent) också serverar extremt vällagad mat. Ett annat alternativ är djuret eller La Ragazza beroende på hur mycket du är villig att lägga, båda jättebra men där La ragazza serverar lite mer exklusiva råvaror med tillhörande utvald dryck, även om man inte tar dryckespaketet. Går du till djuret så fråga om det finns plats i vinkällaren, otroligt trevlig miljö! Vill du äta kött så skulle jag säga att AG är stället att gå till, extremt bra kött från utvalda gårdar världen över. Skulle du få för dig att besöka en michelinkrog så är Etiole den du ska välja. Skandinavisk stil med helt otrolig mat, Jonas Lagerström och Danny Falkeman som driver stället är väldigt sympatiska och kunniga, ett fantastiskt ställe.

Ska du/ni dricka drinkar så rekommenderar jag ”A bar called gemma”, grymt bra.
Citera
2021-07-16, 17:53
Medlem
Tack för tipsen, ska testa dem. Lilla ego är en favorit men så satans svårt att få bord ju
Citera
2021-07-16, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Speceriet som någon nämnde finns inte ens kvar.

Den mest prisvärda restaurangen i stockholm just nu skulle jag säga är hantverket, otroliga smakkombinationer och en fantastisk lekfullhet i kombination med smakfull inredning och trevlig samt kunnig personal. Ät struvan och deras stuvade makaroner, fantastiskt! En annan höjdare är lilla ego som utöver den fantastiska musiken (kent) också serverar extremt vällagad mat. Ett annat alternativ är djuret eller La Ragazza beroende på hur mycket du är villig att lägga, båda jättebra men där La ragazza serverar lite mer exklusiva råvaror med tillhörande utvald dryck, även om man inte tar dryckespaketet. Går du till djuret så fråga om det finns plats i vinkällaren, otroligt trevlig miljö! Vill du äta kött så skulle jag säga att AG är stället att gå till, extremt bra kött från utvalda gårdar världen över. Skulle du få för dig att besöka en michelinkrog så är Etiole den du ska välja. Skandinavisk stil med helt otrolig mat, Jonas Lagerström och Danny Falkeman som driver stället är väldigt sympatiska och kunniga, ett fantastiskt ställe.

Ska du/ni dricka drinkar så rekommenderar jag ”A bar called gemma”, grymt bra.

Etoile är grymt, men där drar nog TS budget iväg alldeles för mycket (1900 för menyn.
Agrikultur, som också har en stjärna, tar 825 för menyn.
Lätt mest prisvärt i STHLM just nu.
Citera
2021-07-16, 22:52
Bannlyst
ta nån restaurang i nån förort, de e vackert i förorterna!
Citera
2021-07-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DomVitaBorjarFaNog

Har du några tips? Är inte härifrån så har lite dålig koll på storstockholm
Citera
2021-07-17, 08:55
Medlem
pelegrins avatar
Facile, Luntmakargatan 99, nära Odenplan.
https://cafefacile.se/

Mancini, Tunnelgatan 1A, nära Hötorget och den plats där Olof Palme blev skjuten.
https://mancini.se/
Där har jag för mig att det finns en 7-rätters meny och en 10-rätters, så dit kan ni gå minst två gånger.
Citera
2021-07-17, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DomVitaBorjarFaNog

Detta!
Alōe i Älvsjö, Lilla Bali i Solna, Vinterviken, Agnes i Bromma, Saltsjö Pir åt Ormingehållet, Alvik Strand, Lyran i Bredäng/Sätra.
Bara några exempel.

Det finns många pärlor i förorterna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här