• 2
  • 3
2021-07-16, 16:02
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakkcobras
Att träffa med pistol på avstånd på ett mål som rör sig (springer för livet bland bostadshus, med lekplats, buskar och annat) är inte så lätt. Lägg till att skytten är förmodligen ovan och förmodligen också väldigt arg och drogpåverkad. Även poliser som tränar pistolskytte ofta missar en hel del. T.ex det där mongot de avrättade i Stockholm för några år sedan. Poliserna sköt typ 20+ skott och missade nästan alla.

Som jag förstått det så var det inte så långt i från det tänkta BO och skytten. På öppen gräsyta med. Dessutom stod BO med ryggen åt innan han la benen på ryggen och sprang.

Men jag håller med dig om att det oftast är otränade personer som får i uppgift att de äldre att utföra dessa handlingar.
Citera
2021-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Som jag förstått det så var det inte så långt i från det tänkta BO och skytten. På öppen gräsyta med. Dessutom stod BO med ryggen åt innan han la benen på ryggen och sprang.

Men jag håller med dig om att det oftast är otränade personer som får i uppgift att de äldre att utföra dessa handlingar.
Aha ok, då var det dåligt av skytten.
Citera
2021-07-16, 23:49
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...e-i-eskilstuna

Citat:
Det var på Domaregatan som en beväpnad person vid 19-tiden började jaga en annan person och skjuta efter honom. Enligt polisen rör det sig om ett eller två skott som avlossats mitt framför barnfamiljer i bostadsområdet.

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.
Citera
2021-07-17, 09:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...e-i-eskilstuna

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.

Vet inte om ditt citat var ett motbevis till det jag skrev men för att förtydliga så skrev jag bara det jag fått höra av en förälder till ett barn som sett händelsen.
Sen kan barn självklart ha fel. Men flera av barnen enl utsago, hade sett skytten komma gåendes med vapnet i handen innan han kliver fram mot en kille och skjuter, varpå den som var tänkt att bli träffad springer och skytten efter för att skjuta.
Citera
2021-07-17, 09:58
Medlem
pettachis avatar
Citat:

Dessa neandertalare har ju inte det minsta av professionell vapenträning och dessutom har de väl kolla på diverse actionfilmer hur man inte ska hålla vapnet.. 😁 😁
Vi som gjort en militär grundutbildning vet också hur svårt det faktiskt är att träffa ett rörligt mål.
En pistol är väl effektiv och någorlunda pricksäker på 10-15 m. Såklart skadar den på längre avstånd om du träffar... 😁 😁
Citera
2021-07-17, 14:21
Medlem
Citat:
Vet inte om ditt citat var ett motbevis till det jag skrev men för att förtydliga så skrev jag bara det jag fått höra av en förälder till ett barn som sett händelsen.
Sen kan barn självklart ha fel. Men flera av barnen enl utsago, hade sett skytten komma gåendes med vapnet i handen innan han kliver fram mot en kille och skjuter, varpå den som var tänkt att bli träffad springer och skytten efter för att skjuta.

fick höra precis samma sak
Citera
2021-10-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
fick höra precis samma sak
Vem var mannen i 20 års åldern som han sköt mot?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in