Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Hm... det här fick jag från Tingsrätten igår å det borde väl stämma?
E-postlåda Enhet 3 - TUP
fre 16 juli 16:10 (för 11 timmar sedan)
till mig
Hej igen Inge,
Jag kan tyvärr inte skicka dokumenten kontinuerligt till dig då vi inte kan skriva in sådana påminnelser i vårt system. Det du skulle kunna göra är att skicka ett mail till oss på enhet 3 varje vecka och fråga om dagboksbladet och därefter begära ut de dokument du vill ha.
Inget datum för att inkomma med bevisinlagor är satt än, men ett yttrande om förhandlingsplanen väntas innan 29/07-2021.
Med vänlig hälsning
Gizem Tütüncü
Handläggarassistent, Avdelning 2, Uppsala tingsrätt
Hmmm
Nog för att det verkar ha ändrats i tidsplanen men så här såg det ut i MUF protokollet:
” Svaranden föreläggs att senast den 27 april 2021 inkomma med 1) eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuellt yttrande över kärandens yttrande enligt ovan, samt 2) samlad och slutlig bevisuppgift.
Käranden föreläggs att senast den 11 maj 2021 inkomma med 1) eventuella kompletteringar och preciseringar,
2) eventuellt yttrande över svarandens yttrande enligt ovan, samt 3) samlad och slutlig bevisuppgift.”
” Tingsrätten förordnar, med stöd av 42 kap. 15 a § rättegångsbalken, att förberedelsen ska anses avslutad den 1 september 2021. Därefter får en part åberopa en ny omständighet eller ett nytt bevis endast om parten gör sannolikt att han eller hon har haft giltig ursäkt att inte åberopa omständigheten eller beviset tidigare, eller om målets prövning inte fördröjs i någon väsentlig mån om åberopandet tillåts.”
Så det verkar ha funnits datum…