Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Det Djokovic sa 2017 är att han har haft problem med skador hela året och att han måste bli bättre på att lyssna på kroppen. Sen får du hitta på bäst du vill för att få dig att må bättre. Men kom bara ihåg att han är GOAT och har varit det rätt länge nu
Tänkte egentligen förfara lite skonsamt med dig, då jag antar att du följer tennisen enbart sporadiskt, och mest skriver när det gått lite bra för din idol Djokovic.

Men ok, vi kan reda ut detta ännu en gång. Ska försöka skriva så pedagogiskt som möjligt nu, så att även du kan förstå.
Här var din initiala "utmaning" till mig:
Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Jag vill ha en länk där Djokovic kallar sin skada för en svacka så som du oärligt har gjort i den här diskussionen.
(Plus lite
ad hominem, som jag tar bort för att inte genera dig i onödan.

)
Det här var ditt försök att flytta målpostarna efter att jag redan motbevisat dig med flertalet citat där Djokovic talade om sina mentala- och motivationsproblem under 2017 och 2018. Då dög detta plötsligt inte längre, utan du ville ha nåt absurt citat där han säger att skadan är en svacka. Vad fan betyder det ens?
My injury is a slump? 
Nej du mannen, den gick inte.
För att vara övertydlig: jag har alltså aldrig förnekat att Djokovic hade skadeproblem 2017-18. Vad jag säger är att den svacka han genomgick då bäst benämns just som en "svacka", och inte som nåt skadeuppehåll, oavsett orsakerna. Termen "svacka" inbegriper skaderelaterade bekymmer. Men för alla - inklusive Djokovic - var det alltid tydligt att den där svackan handlade om så mycket mer än bara lite armbågsproblem.
Här har du tex en rätt nyligen intervju där Djokovic talar öppet om hur han förlorade motivationen och hamnade i ett mörkt hål efter att ha vunnit alla fyra grand slams:
https://www.youtube.com/watch?v=zn0BZ4BjQbY
Citat:
Then I realized that when I hade won ... I was not fulfilled fully; something was lacking. Some dark place where there was some litle child sitting in the corner crying and asking for attention
Han håller på och reder ut det i mer än fem minuter. Inkluderar en kort diskussion om hans äktenskapsproblem, som han talade väldigt öppet om. Under dessa fem minuter nämner han också
kort i förbigående: "I got injured as well".

Du är
så bortgjord, käre Clutchshooter!
Eller ta hans ord i en artikel i New York Times:
What was most bizarre, throughout this phase of decline, was how little anyone seemed able to explain it. Novak himself was tongue-tied. “It was nothing physical,” he said in August, in the clearest explanation he ever offered for his wipeout. “It was some other things that I was going through privately.”
https://www.nytimes.com/2017/07/14/opinion/wimbledon-whats-the-deal-with-novak-djokovic.html
Men igen så är allt detta allmänt bekant. Det som bör understrykas är dessutom följande:
detta är inte något som förminskar Djokovic, som du patetiskt försöker insinuera. Nadal hade en mycket liknande svacka 2015 där han helt enkelt spelade skit under en lång period, utan att någon egentlig fysisk orsak. Han hade bara förlorat sitt självförtroende. Sånt händer. Om Djokovic är i en svacka pga mental utmattning eller en dålig armbåge - som givetvis inte störde honom när han åkte på däng av Cecchinatti eller Thiem i FO, tex - är egentligen egalt. Dessutom var det
jag som tog upp denna svacka för att poängtera att Federer och Nadal hade lite tur att Djokovic var borta, eftersom de annars troligen inte kunnat vinna alla sex GS - vilket du i din tur genast var tvungen att förvränga till att han "sopat banan med dem".