Citat:

Ursprungligen postat av 
ToorMan

Det är bara KIA som har 7 års nybilsgaranti, Hyundai har 5 år. Golfen vet jag inte.
Har själv en Kia, och är supernöjd.

Kian jag funderade på visade sig hade blivit såld för flera dagar sedan, men annonsen hade ännu inte plockats bort när jag ringde försäljaren tidigare idag. Så den är inget alternativ. Dock har jag nu hittat en likadan Kia Ceed till som fångat mitt intresse, så kanske blir det den om den nu inte också redan är såld. Den svarta Golfen går nog bort pga färgen.
Kia Ceeden är svårslagen som begagnatköp med tanke på nybilsgarantin. Tycker den ser ganska trevlig ut också och den är ganska välutrustad med diverse teknik. När jag provkörde en GT-line från 2017 i förra veckan blev jag positivt överraskad över sätena. Gentemot min nuvarande Ceed SW från 2010 upplevde jag att det var mindre bullrigt i kupén i den nyare årsmodellen. I alla fall reagerade jag på det höga bullret i min egen bil nu när jag körde den idag, vilket jag inte direkt gjorde med Ceeden från 2017 som jag provkörde. 
Kian är en trevlig och bra bil på många sätt, men kanske inte alltid den roligaste att köra känner jag. Det är väl mest därför som jag sneglar lite mot VW Golf också.