Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Och vad är din poäng? Tror du att en sanningskommission av sydafrikansk modell skulle lösa de problem vi har idag? Det tror inte jag.
Att vi har stora problem på grund av en ansvarslös migrationspolitik är uppenbart för alla tänkande människor. Till och med de som var ansvariga för haveriet erkänner nu det. Se t.ex. detta klipp med Ulf Kristersson, som själv satt i Reinfeldts regering:
https://www.youtube.com/watch?v=xYQEEK8e2NA (13 minuter in i klippet)
Problemet är inte längre en brist på insikt utan snarare en ovilja att ta tag i problemen, i vart fall inom det rödgröna blocket.
En poäng var att du har rätt, språk och kultur är viktigast för att definiera etnicitet.
En annan poäng var att Sverige behöver enas kring gemensamma värderingar, precis som ett företag behöver enas kring företagets värderingar.
Ytterligare en poäng var att vår regim inte verkar se några problem med att så stor andel av ensamkommande (agendanyspråk) är män, eller barn som de ibland kallas.
Ett företag kan inte ha anställda som följer en kultur som motarbetar företagets officiella kultur. Dessa anställda måste i första hand ges chans att assimilera sig så pass att de värderingar som praktiseras är kompatibla med företagskulturen. Om det inte fungerar, så får de hitta lyckan någon annanstans.
Eftersom jag är riktigt jävla förbannad på vår vidriga och mycket farliga skitregim, så la jag även in andra poänger - helt ok om du borstar av dig dem ifall de stänkte: Skattefinansierad regimmedia hjärntvättar svenskar och förstör därigenom demokratin. Regimen med dess propagandakanaler signalerar fristad till de mest värdelösa av kriminella migranter, som ursprungsländerna måste vara mycket nöjda att bli av med.
En poäng här är att det måste utkrävas ansvar för denna destabilisering av Sverige.
Ytterligare en poäng var att man
kan lägga locket på och
inte utkräva det ansvaret, men det är som att sätta ett lock på en kokande gryta.
Min idé om en sanningskommission är möjligen optimistisk, men jag ser hellre en sådan för att ha en chans att hela folket, än att riskera permanenta och fördjupa hatet mellan människor och därmed riskera inbördeskrigliknande situationer om förutsättningarna framöver skulle i övrigt bli gynnsamma för detta.
Och det är säkert ingen silverkula för att lösa problemen, men en bra början.
Ett land har inte råd med sådan formidabel fundamental splittring vi ser idag - som dessutom är propagandagödd.
Slutligen var en tanke att det är mycket billigare att hantera problem i sin linda, än att låta dem utvecklas till riktigt stora problem.
Jag tittade på de första 15 minuterna av videoklippet, men blev inte imponerad av vad Kristersson hade att säga.