2021-07-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
?
Jag har väl inte sagt att det är den enda lösningen? Det var du som föreslog att vi skulle bli fattiga om vi inte ville suga EU's multikulturella kuk om vi lämnade. För mig vore det en självklar uppoffring oavsett, och sen om andra hakar på så win win.
En multinationell nationalistisk rörelse på gång hör jag. Lite gullig tanke.
Citera
2021-07-17, 01:29
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Men nu finns det väl redan sådana samarbeten? Nationalister från de olika europeiska länderna brukar ju stötta varandra uttryckligen åtminstone när det kommer till befolkningens rätt till sina länder.
Citera
2021-07-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Och vad är din poäng? Tror du att en sanningskommission av sydafrikansk modell skulle lösa de problem vi har idag? Det tror inte jag.

Att vi har stora problem på grund av en ansvarslös migrationspolitik är uppenbart för alla tänkande människor. Till och med de som var ansvariga för haveriet erkänner nu det. Se t.ex. detta klipp med Ulf Kristersson, som själv satt i Reinfeldts regering:

https://www.youtube.com/watch?v=xYQEEK8e2NA (13 minuter in i klippet)

Problemet är inte längre en brist på insikt utan snarare en ovilja att ta tag i problemen, i vart fall inom det rödgröna blocket.
En poäng var att du har rätt, språk och kultur är viktigast för att definiera etnicitet.

En annan poäng var att Sverige behöver enas kring gemensamma värderingar, precis som ett företag behöver enas kring företagets värderingar.
Ytterligare en poäng var att vår regim inte verkar se några problem med att så stor andel av ensamkommande (agendanyspråk) är män, eller barn som de ibland kallas.

Ett företag kan inte ha anställda som följer en kultur som motarbetar företagets officiella kultur. Dessa anställda måste i första hand ges chans att assimilera sig så pass att de värderingar som praktiseras är kompatibla med företagskulturen. Om det inte fungerar, så får de hitta lyckan någon annanstans.

Eftersom jag är riktigt jävla förbannad på vår vidriga och mycket farliga skitregim, så la jag även in andra poänger - helt ok om du borstar av dig dem ifall de stänkte: Skattefinansierad regimmedia hjärntvättar svenskar och förstör därigenom demokratin. Regimen med dess propagandakanaler signalerar fristad till de mest värdelösa av kriminella migranter, som ursprungsländerna måste vara mycket nöjda att bli av med.

En poäng här är att det måste utkrävas ansvar för denna destabilisering av Sverige.
Ytterligare en poäng var att man kan lägga locket på och inte utkräva det ansvaret, men det är som att sätta ett lock på en kokande gryta.

Min idé om en sanningskommission är möjligen optimistisk, men jag ser hellre en sådan för att ha en chans att hela folket, än att riskera permanenta och fördjupa hatet mellan människor och därmed riskera inbördeskrigliknande situationer om förutsättningarna framöver skulle i övrigt bli gynnsamma för detta.
Och det är säkert ingen silverkula för att lösa problemen, men en bra början.

Ett land har inte råd med sådan formidabel fundamental splittring vi ser idag - som dessutom är propagandagödd.

Slutligen var en tanke att det är mycket billigare att hantera problem i sin linda, än att låta dem utvecklas till riktigt stora problem.

Jag tittade på de första 15 minuterna av videoklippet, men blev inte imponerad av vad Kristersson hade att säga.
Citera
2021-07-17, 01:41
Medlem
Citat:

Den politiska viljan att förgöra de europeiska nationerna med systematiska folkförflyttningar gör att nationalism och vit identitetspolitik som en reaktion på detta etableras i alla västländer som är drabbade. Kan du själv förutspå utvecklingen för kommande decennier och generationer? Detta är en diskussion som inte kommer att upphöra att vara relevant eller som kommer att försvinna för att någon ignorerar den.

Svenskarna är inte ensamma i detta, men de måste som allra minst börja tala helt öppet om den verklighet som de upplever - om inte bara för sin egen skull, så för övriga nationers skull i samma sits. Där kan man tala om att agera som en humanitär stormakt.

Att inte agera alls är inte något som hör livet till.
Senast redigerad av C.basiliscus 2021-07-17 kl. 01:43.
Citera
2021-07-17, 02:27
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonsayss
Du är ju pantad, är du född i Sverige ger det dig Nationaliteten SVENSK, gör det dig till etnisk Svensk, nej.

Men fattar din poäng och i slutändan handlar det om värderingar och kulturella normer.
En kurdiska som får barn med en svensk, kan ju barnen igentligen välja om dem vill identifera sig som kurd eller svensk, handlar som sagt i slutändan om värderingar och normer.
Och enligt SD:s ”värderingar och normer” är jag inte svensk?

Ditt svammel saknar substans.
Citera
2021-07-17, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.basiliscus
Den politiska viljan att förgöra de europeiska nationerna med systematiska folkförflyttningar gör att nationalism och vit identitetspolitik som en reaktion på detta etableras i alla västländer som är drabbade. Kan du själv förutspå utvecklingen för kommande decennier och generationer? Detta är en diskussion som inte kommer att upphöra att vara relevant eller som kommer att försvinna för att någon ignorerar den.

Svenskarna är inte ensamma i detta, men de måste som allra minst börja tala helt öppet om den verklighet som de upplever - om inte bara för sin egen skull, så för övriga nationers skull i samma sits. Där kan man tala om att agera som en humanitär stormakt.

Att inte agera alls är inte något som hör livet till.
Den europeiska populistiska vågen har redan sköljt över. Båten guppade knappt. Det är lite skum kvar på stranden men det försvinner snart. Folk har det bra, ekonomin går som tåget, mycket vill ha mer. När det kommer till kritan så bryr sig folk mer om vad man har i plånboken än vad grannen har för kryddor i maten.
Citera
2021-07-17, 02:42
Medlem
Citat:
När det kommer till kritan så bryr sig folk mer om vad man har i plånboken än vad grannen har för kryddor i maten.

Folk bryr sig om stjärnhimlen, sitt ursprung, sin kultur, sin natur och sina barns framtid, herr Coca-Cola och mister iPhone och monsieur aktieportfölj.
Citera
2021-07-17, 03:04
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Den europeiska populistiska vågen har redan sköljt över. Båten guppade knappt. Det är lite skum kvar på stranden men det försvinner snart. Folk har det bra, ekonomin går som tåget, mycket vill ha mer. När det kommer till kritan så bryr sig folk mer om vad man har i plånboken än vad grannen har för kryddor i maten.
Här kan vi snacka en gullig fantasi. Nej, vi har inte försvunnit, och den allra största majoriteten av människor är fortfarande ganska ointresserade i att gräva sig in i politik.
Låt säga att vi får en ny ekonomisk kris i form av den stora depressionen (vilket inte är otänkbart). Vad händer när folk inte längre kan mata sitt beroende av konsumism och till och med börjar få gå hungriga på riktigt? Eller vafan, låt säg att våldsbrottsutvecklingen går så långt över styr i detta land att man inte ens vågar lämna sitt hus och att företag flyr. Inte orimligt det heller.

Uppvaknandet av anti-globalister och nationalister har inte "sköljt över", du är i förnekelse. Även om den stora massan i nuläget är möjlig att göras passiva med husvagnssemester och smartphones så blir folket här ändå oroade över utvecklingen som sker, och det försvinner inte bara vips ur allmänmedvetandet.

Edit: kryddor i maten, ajo...
https://i.ibb.co/v1YVcq5/Samuel-Paty-crime-scene-graphic-image.jpg
Senast redigerad av UngCyniker 2021-07-17 kl. 03:16.
Citera
2021-07-17, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Edit: kryddor i maten, ajo...
https://i.ibb.co/v1YVcq5/Samuel-Paty-crime-scene-graphic-image.jpg

Det förrädiska är att den här formen av ursvenskt barbari, som Reinfeldt skulle beskriva saken, konsekvent förminskas av media och politiker samtidigt som bilder målas upp som skall öka sympatin för det som i praktiken blir en invasion med afrikanska och arabiska män i stridbar ålder rakt in i hjärtat av Europa.

Varje sund instinkt i kroppen reagerar på det som sker.
Citera
2021-07-17, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning/urbefolkning.

Har han rätt?

Jag röstar vänster och håller i princip med.

1. Ja självklart.
2. Ja det är ett rimligt uttryck.
3. Ja, svenskar är åtminstone ett av dem.
Citera
2021-07-17, 06:02
Medlem
staticages avatar
Fråga random somalier boendes här om hen är svensk.

Med stor sannolikhet så vågar jag påstå att hen inte ens bemödat sej med att lära sej språket.
Citera
2021-07-17, 06:04
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40milesfromthesun
Jag röstar vänster och håller i princip med.

1. Ja självklart.
2. Ja det är ett rimligt uttryck.
3. Ja, svenskar är åtminstone ett av dem.
3 av 3 fel. Svenska "folket" begreppet uppstod vid riksdagen 1137 om ni inte ens läst er historia. Riksdagen 1137 bestod då av 20 "personer" byar/ kungariken. Hälften var inflyttade judar och resterande tyskar. Så nu vet ni, dumjävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in