2021-07-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det lär dröja innan pappa Svensson kastar ut sin 14 åriga dotter från balkongen.

Nu handlar tråden inte om sedlighet o moral, utan om att en 14 årig flicka troligtvis känt sig tvingad till sex med en något äldre pojke.
Som utvecklingen ser ut nu så lär det inte dröja länge innan svenska barn tvingas hålla sig inne pga deras utsatthet.

Flickans situation kommer sig av att hennes föräldrar struntat i att ge henne en riktig uppfostran och att de ej bryr sig om sitt barn.
Citera
2021-07-16, 20:06
Medlem
Tycker rubriken borde ändras till
"13-årigt barn" istället för "14 årig tjej"

Detta pga rubriken till denna tråd
https://www.flashback.org/t3341694
Citera
2021-07-16, 20:13
Medlem
AIIa inlåsta babblar är en rena gåva till samhället.

Själv drog jag oskulden vid 14. Om nu en 13-åring vill knulla så fine för mig. Att knulla babbar är dock en styggelse så skit samma om hon knullade med eller mot sin vilja. Babben ska in.
Citera
2021-07-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att 14 åriga flickor flämtar efter 15-16 åriga pojkar är inget nytt eller konstigt. Det händer över hela landet o i alla samhällsklasser.
Att skambelägga flickan är helt onödigt dumt.
Nu har jag inte läst domen eller satt mig djupare in i fallet.
Att han döms måste innebära att någon form av tvång har varit inblandat. Annat vore konstigt.

Att hindra tonåringar från att ha sex innebär att man låser in flickorna, o alla som vet vem flickan är håller helatiden ett öga på dem. O vipps så har vi ett mellanöstern beteende...

Saker ÄR konstiga nuförtiden! Som att alla undersökta för våldtäkt får ett intyg på att det begåtts en våldtäkt även då detta inte alls går att bedöma enligt expertis..

En hel del läkare gjorde en unison klagan kring detta.... Jag vet inte vart vi står idag..
Senast redigerad av shagmaster 2021-07-16 kl. 20:27.
Citera
2021-07-16, 20:39
Medlem
Sen finns ju också dessa scenarier:

"Ja, jag är tretton år och vill ha samlag"
Ok, då har hon gått med på det, men det är ändå inte ok då hon är 13 år.

Nästa gång de blir lite kåta kan scenariot se ut så här:
Den trettonåriga flickan säger "Nej, jag vill inte ha samlag nu" men det blir samlag ändå pga övertalning och manipulering.

Bara för att hon gick med på det en eller några gånger behöver inte betyda att hon varit med på alla 21 gånger.
Citera
2021-07-16, 21:00
Medlem
En fjortonåring har inte mognad för att sätta gränser.

Så ja, det är våldtäkt av minderårig.
Citera
2021-07-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Så tokigt du läser. Jag skrev att det finns gränser för hur man uttrycker sig. Har ingenting med yttrandefrihet att göra.

Så tokigt du tänker. Att begränsa hur man uttrycker sig är att begränsa yttrandefriheten.
Citera
2021-07-16, 22:44
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Man är inte byxmyndig vid 14, han får skylla sig själv. Dock är det föräldrarna som har misslyckats mest, barn i den åldern ska inte ha sex.
Ska man låsa in tonåringar istället?

Hade en vän vid 14 vars föräldrar praktiserade utegångsförbud.
(När jag tänker efter gjorde nog mer än hälften av alla svenska, var ont om andra kulturinfluenser där jag växte upp, föräldrar det när deras barn gjort nåt dumt. Inte mina som tur var. Fast jag var en snäll tonåring med snälla föräldrar. Det enda dumma jag gjorde innan 15 var att dricka och röka lite.)
Iaf, hon hoppade från andra våningen i villan från sitt rum där föräldrarna låst in henne(!) och fick en rejäl spricka i foten eller om det var bruten fotled. Sjukhus, gips och kryckor blev det iaf.
En annan rymde och levde fan på Reeperbahn ett tag.
Många andra rymde hemifrån men inte lika långt och länge.
Båda för att de inte fick gå ut och göra det mest oskyldiga, typ gå över till en polare och kolla film med kompisgänget.
Vad jag försöker få fram är att det kan gå illa med för strikt uppfostran också. Kompisar är oerhört viktigt i den åldern och de som duktigt lyder utegångsförbudet är oftast inte I så stort behov av utegångsförbud. Om de inte gjort något verkligt dumt, typ våld eller stulit, och verkligen skäms. DÅ kan jag se att utegångsförbud har önskad effekt.

Eftersom denna 15-åring tråden bla handlar om, både blev arg och säkerligen hotade att göra slut om lilltjejen inte ställde upp på sex. Så är hovrättens dom korrekt. Inget samtycke under sådana former. 13åriga tjejer kan bli löjligt förälskade och kan övertalas till det mesta av en äldre, snygg, lite mytomspunnen populär snubbe.

Jag har haft sex ett flertal gånger mot min vilja, fast var ändå byxmyndig och lite till. Ibland för att killen kunde hota göra något som hade blivit "socialt självmord" för min del. Ibland för att jag blev övertalad och tjatad på.
Var däremot inte så ung som denna flicka. I hennes ålder måste det vara än svårare att stå emot, nej inte pga kåthet utan pga sociala förväntningar, som kan betyda allt i den åldern. Och ingenstans talades det om det när jag var ung.
Pubertala snubbar (vissa ännu högre upp i åldern) kan ibland ta till extrema metoder för att få sex. Nej självklart inte ALLA killar, men känns bäst att skriva det så inte incelmaffian tror något annat..

Att ALLA föräldrar talar med sina barn om samtycke, sex på bådas villkor och liknande, utöver den fattiga sexualundervisningen i skolan (kanske har blivit bättre sen 90talet?). Och verkligen påminner om rätt och fel när det kommer till sex igen och igen.
Lite olika info beroende på om ens tonåring är kille eller tjej. Informera alla mer än en gång om att det är ett brott att ha sex med någon under 15, som kan göra att du blir dömd och aldrig kan bli tex polis. Kanske får vänta med körkort, får jobba hårt varje sommar enbart för att betala av skadeståndet.
Börja prata med barnen tidigt! Långt innan du som förälder anar att era ungar börjar bli sexuellt aktiva.
Det tror jag kan vara något som gör att situationer som dessa kan undvikas.

Förresten bör skolan och ungdomsmottagningen ta detta snacket ett flertal gånger också. Finns ju vissa kulturella skillnader som gör att vissa föräldrar tom. vägrar sexualundervisning för sina barn. Det ska inte vara möjligt att få frisedel från sexualundervisning av religiösa skäl!
Även om tjejerna till viss del bevakas så hårt att de håller på sej och den som försöker något ligger illa till, så förhindrar det inte att killar från religiösa familjer lever jävel bland ickereligiösa tjejer, tjejer deras farsor lärt dem att det är okej att knulla.
Kanske var denna kille från en sådan familj? Han var väl från MENA? Få av dem som inte är det minsta religiösa (utom turkar, perser och några syrianer som brukar ha en mer hälsosam syn på religion.) Det är ju nästan garanterat att hans ev systrar inte hade fått bete sej likadant iaf.
Citera
2021-07-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Tror du, seriöst, att någon av de på bilden fick uppehållstillstånd i Sverige som varande 14-åringar?

Detta har ju varit en stor diskussion.

Anställda som vittnat om att dom fått köpa hårväxtmedel till wnsmkommande med håravfall.

Helt missat den diskussionen?
Citera
2021-07-16, 23:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Beror på vem som är pojke/flicka. Det är alltid pojken som begår övergreppet. Så ja, i båda fallen oavsett om pojken är 13 eller 7. Fast det är ju socialtjänsten som tar det, han lan inte dömmas.

Det är väl vanligast att föräldrar upptäcker att dottern har sex och inte kan hantera henne och söker hjälp - det faller ju ändå under allmänt åtal. Spelar ingen roll om det är frivilligt eller inte, det är våldtäkt hur som (sen har du lite komplicerade definitioner runt olika begrepp, men i allmänhetens ögon så är våldtäkt).

Är pojken 15, så döma han oavsett, då är han straffmyndig.

Gäller syskon som har frivillig sex också, då åker brorsan dit för incest.

Det är mer ok för en kvinna att ha sex med barn också, det är inte samma straff.

Helt ok för kvinnor att köpa sex också.

Vi är inte lika inför lagen.
Fel då flickor har åtalats och även dömts.
Formellt är vi lika inför lagen, men i praktiken är det inte så.
Citera
2021-07-16, 23:35
Medlem
När jag själv var 15 låg jag med en som var 12, men det var en av de kåtaste tjejerna jag träffat än idag sådär 10+ år senare.
Hon var den drivande, hon var den som ville ta min oskuld.

Nu känns det självklart inte helt rätt, men när något sitter grenslat över dig när du är oskuld så är man lätt att övertala.
Det är skrämmande hur vissa tjejer utnyttjar offerpositionen utan att tänka på efterföljderna för de som verkligen blir utsatta.
Citera
2021-07-17, 00:05
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Ska man låsa in tonåringar istället?

Hade en vän vid 14 vars föräldrar praktiserade utegångsförbud.
(När jag tänker efter gjorde nog mer än hälften av alla svenska, var ont om andra kulturinfluenser där jag växte upp, föräldrar det när deras barn gjort nåt dumt. Inte mina som tur var. Fast jag var en snäll tonåring med snälla föräldrar. Det enda dumma jag gjorde innan 15 var att dricka och röka lite.)
Iaf, hon hoppade från andra våningen i villan från sitt rum där föräldrarna låst in henne(!) och fick en rejäl spricka i foten eller om det var bruten fotled. Sjukhus, gips och kryckor blev det iaf.
En annan rymde och levde fan på Reeperbahn ett tag.
Många andra rymde hemifrån men inte lika långt och länge.
Båda för att de inte fick gå ut och göra det mest oskyldiga, typ gå över till en polare och kolla film med kompisgänget.
Vad jag försöker få fram är att det kan gå illa med för strikt uppfostran också. Kompisar är oerhört viktigt i den åldern och de som duktigt lyder utegångsförbudet är oftast inte I så stort behov av utegångsförbud. Om de inte gjort något verkligt dumt, typ våld eller stulit, och verkligen skäms. DÅ kan jag se att utegångsförbud har önskad effekt.

Eftersom denna 15-åring tråden bla handlar om, både blev arg och säkerligen hotade att göra slut om lilltjejen inte ställde upp på sex. Så är hovrättens dom korrekt. Inget samtycke under sådana former. 13åriga tjejer kan bli löjligt förälskade och kan övertalas till det mesta av en äldre, snygg, lite mytomspunnen populär snubbe.

Jag har haft sex ett flertal gånger mot min vilja, fast var ändå byxmyndig och lite till. Ibland för att killen kunde hota göra något som hade blivit "socialt självmord" för min del. Ibland för att jag blev övertalad och tjatad på.
Var däremot inte så ung som denna flicka. I hennes ålder måste det vara än svårare att stå emot, nej inte pga kåthet utan pga sociala förväntningar, som kan betyda allt i den åldern. Och ingenstans talades det om det när jag var ung.
Pubertala snubbar (vissa ännu högre upp i åldern) kan ibland ta till extrema metoder för att få sex. Nej självklart inte ALLA killar, men känns bäst att skriva det så inte incelmaffian tror något annat..

Att ALLA föräldrar talar med sina barn om samtycke, sex på bådas villkor och liknande, utöver den fattiga sexualundervisningen i skolan (kanske har blivit bättre sen 90talet?). Och verkligen påminner om rätt och fel när det kommer till sex igen och igen.
Lite olika info beroende på om ens tonåring är kille eller tjej. Informera alla mer än en gång om att det är ett brott att ha sex med någon under 15, som kan göra att du blir dömd och aldrig kan bli tex polis. Kanske får vänta med körkort, får jobba hårt varje sommar enbart för att betala av skadeståndet.
Börja prata med barnen tidigt! Långt innan du som förälder anar att era ungar börjar bli sexuellt aktiva.
Det tror jag kan vara något som gör att situationer som dessa kan undvikas.

Förresten bör skolan och ungdomsmottagningen ta detta snacket ett flertal gånger också. Finns ju vissa kulturella skillnader som gör att vissa föräldrar tom. vägrar sexualundervisning för sina barn. Det ska inte vara möjligt att få frisedel från sexualundervisning av religiösa skäl!
Även om tjejerna till viss del bevakas så hårt att de håller på sej och den som försöker något ligger illa till, så förhindrar det inte att killar från religiösa familjer lever jävel bland ickereligiösa tjejer, tjejer deras farsor lärt dem att det är okej att knulla.
Kanske var denna kille från en sådan familj? Han var väl från MENA? Få av dem som inte är det minsta religiösa (utom turkar, perser och några syrianer som brukar ha en mer hälsosam syn på religion.) Det är ju nästan garanterat att hans ev systrar inte hade fått bete sej likadant iaf.
Jag pratar inte om att låsa in barn utan att man slutar uppmana barn till sex. I dagsläge gör skolan inte det utan snarare uppmanar barn experimenterar med varandra. Samma sak gäller medierna, barnen ser alldeles för mycket snusk på tv och nätet. Finns även barninriktade tv program som innehåller mycket snusk men som ändå visas på tvn eller netflix utan nån ålderbegrängsning. Samma sak det här med pride, det är inte heller något barn bör komma i kontakt med i ung ålder. Jag förstår att homosexuella vill fira sin sexualitet, men vad fan ska barn dras in i detta för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in