Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Du gör enligt mig några medvetna felslut här.
Vi kan ju inte förutsätta att alla uppgifter som MP, LP, HO och NF är hundra procent korrekta. Vi måste ju vara öppna för att några detaljer kan vara fel. Hela teorin hamnar t.ex. I en helt annan dager om man är öppen för att MP kan ha kommit ihåg personen rätt, men minns gångstarten fel.
Du är öppen för att SE kan ha startat tidigare men menar att man då måste bortse från hela MPs observation. Ett väldigt snävt sätt att tänka.
Jag tycker att Mårtens beskrivning innehåller detaljer som säkert fastställer att han passerade mannen efter att han skiljts från föräldrarna.
Om man även ska börja fingra på den uppgiften så kan man få det till exakt vad som helst.
Observationen av en man liknande Christer Pettersson i blå bävernylonjacka axelremsväska och en konstigt stickad keps - gjord ett tiotal sekunder efter att makarna Palme börjat gå söderut - var egentligen en observation av en plufsig försäkringstjänsteman i gubbkeps, mörk rock och handlovsväska några minuter tidigare.
Tycker du verkligen att jag tänker snävt?
Är det inte i stället så att det är du som tenderar att vantolka vittnesmålen och verkligheten för att få det dit du vill?