Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Ja. Och elefanten som smyger in i rummet är hur Evertsson/Andersson missade en ”20 m lång intryckning” på SB sida under 3 dagars filmande. Eller är detta ”det mindre hålet” som de inte tyckte tittarna behövde känna till? Från ABs artikel i november:
”Den andra dagen genomförs nya dykningar och då hittas ytterligare ett hål i skrovet, uppskattningsvis 30 meter akterut från det första.
Fyndet visades aldrig i dokumentären på Dplay, vilket gett upphov till kritik och en misstanke om att teamet döljer relevant fakta.
– Vi förväntade oss att hitta mindre skador och sprickbildningar på fartyget. Det här hålet bedömde vi inte som tillräckligt intressant. Det har en helt annan karaktär än huvudhålet, säger Henrik Evertsson.
…
Det andra hålet är betydligt mindre än det första och Evertsson menar att det kan förklaras som en stressbelastning som uppkommit när fartyget slog i botten under förlisningen.”
(
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K4jKM/unikt-ramaterial-visar-nya-fynden-pa-estonia)
Fantastiskt att du pallar, Teamet döljer haha Sjukaste jag läst. Du känner inte att alla som velat ta reda på sanningen motarbetats sen första start. Du har ingen känsla av att det ljugs/mörkas eller tycker du allt är helt normalt?
Skillnaden är att du tror och vissa andra ve........
Det roliga att jag vet att när det kommer hetta till så kommer fokus flyttas, Antagligen nytt spår i Palme mordet där den riktiga mördaren hittad eller vad sägs om att vraket kommer saboteras när det brinner i knutarna, Typ en svenska militärövning och dom råkade ha sönder Estonia så man inte kan undersöka vraket.
Du som verkar så klok, vet du om vad sjuka saker fina sverige sysslar med, Hjälper till med sjuka saker som jag inte kan nämna här eller någon annanstans.
Eftersom herrn inte bryr sig om motfakta så känns det lönlöst att få dig att ens tänka i dom banorna.
Detta är rätt sjuka saker våran ordningsmakt/politiker sysslat med.
Kör på med fake-rapporter från random proffsvetare och som får betalt för sin propaganda, Men sanningen kommer komma som en redig käftsmäll någon gång och hela kortbygget raserat. Kör på men glöm inte nämna vem som hade rätt. Tro mig då jag vet hur det ligger till.
Jag är rätt säker på att du vet vad som hänt men kämpar på för något du knappt tror på själv av någon okänd anledning.