Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Vilket dravel.
Jaså, så låt oss då ta den diskussionen.
Citat:
Det finns inga "högre" eller "lägre" människoraser.
Så uppfattar jag det. Låt oss då jämföra, vad vita har åstadkommit i jämförelse med den negroida rasen i ett historiskt perspektiv. Kan du förneka att vita har dominerat planeten de senaste tvåtusen åren? Hade de ens ett skriftspråk i afrika, när vi betvingade dem som slavar? Lade vi oss då inte under oss den amerikanska kontinenten? Besegrade vi inte asiaterna i opiumkriget och påtvingade dem vår vilja?
Nej, historien ger mig rätt och inte ens du kan förneka det.
Citat:
Människan är till skillnad från tamdjur en utavlad art, och vi är alla tämligen lika varandra.
Vad är en "en utavlad art" egentligen? Det visste jag inte, att vi människor skulle vara avlade? Vad dig beträffar, kan detta inte vara sant, då du uppenbarligen är frukten av ett misstag, som aldrig kan ha varit planerat.
Citat:
De små skillnader som finns mellan olika populationer av människor är ofta mindre än variationen inom populationerna. Undantaget är vissa av miljön starkt selekterade egenskaper, som pigmentering och laktostolerans.
Vad är "små skillnader" enligt dig? Är det måhända fysiska egenskaper som du talar om? Det måste väl rimligtvis finnas många abstrakta intellektuella färdigheter, som inte så lätt kan kartläggas av genetiken? Varför skulle annars den vita konsten vara så oändligt överlägsen den negroida rasens?
Förklara det, om du kan.