2021-07-16, 17:11
Medlem
Casual-Cultures avatar
Oj nu lär ju varenda kvinna i Sverige hata Richard alla vet redan att Sverige är för svenskar förutom svenska kvinnor det är dom som gifter säg och skaffar barn med folk från mellanöstern och afrika därför känns inte Sverige svenskt längre om du inte åker till någon håla i Norrland men dessa små hålor är ju också snart förstörda för kvinnorna där lokar ditt massa somalier och araber.
Citera
2021-07-16, 17:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Det begriper du väl, att det absolut avgörande handlar om, var generna kommer ifrån. Inblandning av lägre raser i ett högre folks genetiska sammansättning nivellerar oundvikligen den senare till den lägre. Du själv är ju ett avskräckande speciment på, hur illa det kan gå, när den genetiska utspädningen har nått kritiska nivåer.

Vilket dravel. Det finns inga "högre" eller "lägre" människoraser. Människan är till skillnad från tamdjur en utavlad art, och vi är alla tämligen lika varandra. De små skillnader som finns mellan olika populationer av människor är ofta mindre än variationen inom populationerna. Undantaget är vissa av miljön starkt selekterade egenskaper, som pigmentering och laktostolerans.
Senast redigerad av Regulus 2021-07-16 kl. 17:17.
Citera
2021-07-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Det är naturligtvis inte min definition, det är en folkrättslig definition av ursprungsbefolkning. (Blev det krångligt nu?). Att jag inte hittar på egna betydelser av begrepp är ju pudelns själva kärna i det här fallet. Du har ju uppenbarligen en del åsikter. Om du inte använder ett språk som folk begriper så kommer du heller inte kunna förmedla dina åsikter. Du kan inte förlita dig på en intuitiv tolkning av ord du stöter på utan du måste också ta reda på deras innebörd. Hela samtalet blir lidande annars. Jag har ju till exempel lite svårt att begripa varför man skulle vilja reducera svenskars status till urfolksstatus. Det är ju att erkänna att det finns ett annat folk som kontrollerar svenskt territorium. Jag har ingen om vilket, men det är ju den logiska innebörden av att benämna svenskar som urfolk. Om vi inte använder begrepp på rätt sätt så bäddar det för missförstånd.

Du kan läsa mer om urfolks rättigheter i FN:s urfolksdeklaration.

https://documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N06/512/07/PDF/N0651207.pdf?OpenElement

Det här är ju samma sak som debatter om vad ord som "rasism", "antisemitism" eller "privilegium" egentligen betyder och inte. "Arbetsdefinitioner" av antisemitism eller postkolonial terminologi kring rasism stämmer som oftast inte överens med ett allmänt rättsmedvetande, liksom det faktum att svenskar inte är en ursprungsbefolkning eller att folkslag saknar folkrätt. Alla begrepp är under konstant förhandling och du kan inte förklara varför en minoritetssvensk inte är ursprungsbefolkning i det sammanhang han är marginaliserad, utan att hänvisa till en godtycklig nationalstatsnivå som tappar i betydelse till globalism, EU och lokal balkanisering.

Du har fortfarande inte svarat på frågan om vilka det är som har den moraliska rätt till Sverige (trådtopic) som det tas för självklarhet att tillerkänna tibetaner, uigurer eller kurder som ren anständighet. Om du får som du vill krävs en stat som reglerar vilka som är "riktiga X", för att denna moraliska rätt ska föreligga - vilket innebär en relativism och absolut politisk suveränitet att definiera när rättigheterna kränks som rimligen också måste tilldelas makthavare i Peking eller Ankara.

Begreppsapparaten kommer alltid användas efter agenda, vilket denna tråd är ett skräckexempel på. Begreppsförvirringen är total och det enda som är uppenbart är vilka som är på svenska folkets sida och vilka som inte är det.
Citera
2021-07-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Du verkar sakna självinsikt.

Alltså vet ingen vilken nationalitet jag tillhör, enligt SD-logik.

Då är det med SD-logik svårt att veta vem som är svensk, då fåtal har släktforskat så långt tillbaka i tiden. Dessutom har det aldrig varit ovanligt att föräldraskap ljugs om eller misstas.

Du är ju pantad, är du född i Sverige ger det dig Nationaliteten SVENSK, gör det dig till etnisk Svensk, nej.

Men fattar din poäng och i slutändan handlar det om värderingar och kulturella normer.
En kurdiska som får barn med en svensk, kan ju barnen igentligen välja om dem vill identifera sig som kurd eller svensk, handlar som sagt i slutändan om värderingar och normer.
Citera
2021-07-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokiTrixter
Du säger att vi inte ska ta emot främlingar som sysslar med kusinäktenskap? Ja det vore en början.

Äktenskap mellan par separerade tre eller fyra generationer har visat sig ha högre fitness och producerar fler barn och barnbarn (studier från Island), än par som är genetiskt mer avlägsna varandra. En mycket hälsosam tumregel för snygga, intelligenta och friska barn, även om det såklart inte är något att vara dogmatisk över, studierna är ju gjorda i efterhand och var såklart inte grund för islänningarnas attraktion.

Annars kommer Regulus att kalla dina ättlingar för genetiskt utavlade och antyda att de skulle vara rotlösa, identitetslösa och omöjligt kunna ha en tillräcklig identitet för att ha någon preferens för en svensk partner framför, säg, en aborigin, somalie eller arab.

Det är i vilket fall suspekt beteende att propagera för en total uppblandning av världens alla folk, eller att folken inte skulle existera ens en gång, med tveksam grund i vetenskap. De "goda antirasisternas" godhet får en fadd smak i munnen om de börjar sprida mytbildning som är en invertering på raslagar och som agendamässigt överdriver "inavel" som en risk, vilket skulle kunna påverka den oinsattes världsbild.
Citera
2021-07-16, 17:38
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Urbefolkning är ett knepigt ord. Då är vi inne på ngt annat. Här i Sverige så är det väl samerna som är det? och HERREGUD så känsligt. Den marken är minerad. Jag tassar ut i marginalen....................................
Samerna blev väl ändå inte en distinkt etnisk folkgrupp förrän en bra bit efter svenskarna blev det? Både etniska svenskar (nordgermaner/skandinaver) och etniska samer bär genetiskt material från de jägar-samlarkulturer som existerade på den skandinaviska halvön från slutet av den senaste istiden till ett antal tusen år sedan, och flera av dessa är svåra att kartlägga. Det finns stora skillnader mellan de urfolk som befann sig här - större skillnader än de samlar-jägarurfolk som fanns på kontinenten som jag förstått.
Jag förstår att man gärna drar parallellen med typ amerikanska urinvånare och hur deras land stals, för att pusha sin anti-vita hetspropaganda, men det funkar inte riktigt i vårat fall som någon rimlig liknelse. Dock har jag personligen aldrig dragit mig för att använda begreppet ursprungsbefolkning.
Senast redigerad av UngCyniker 2021-07-16 kl. 17:40.
Citera
2021-07-16, 17:39
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket dravel.

Jaså, så låt oss då ta den diskussionen.

Citat:
Det finns inga "högre" eller "lägre" människoraser.

Så uppfattar jag det. Låt oss då jämföra, vad vita har åstadkommit i jämförelse med den negroida rasen i ett historiskt perspektiv. Kan du förneka att vita har dominerat planeten de senaste tvåtusen åren? Hade de ens ett skriftspråk i afrika, när vi betvingade dem som slavar? Lade vi oss då inte under oss den amerikanska kontinenten? Besegrade vi inte asiaterna i opiumkriget och påtvingade dem vår vilja?

Nej, historien ger mig rätt och inte ens du kan förneka det.

Citat:
Människan är till skillnad från tamdjur en utavlad art, och vi är alla tämligen lika varandra.

Vad är en "en utavlad art" egentligen? Det visste jag inte, att vi människor skulle vara avlade? Vad dig beträffar, kan detta inte vara sant, då du uppenbarligen är frukten av ett misstag, som aldrig kan ha varit planerat.

Citat:
De små skillnader som finns mellan olika populationer av människor är ofta mindre än variationen inom populationerna. Undantaget är vissa av miljön starkt selekterade egenskaper, som pigmentering och laktostolerans.

Vad är "små skillnader" enligt dig? Är det måhända fysiska egenskaper som du talar om? Det måste väl rimligtvis finnas många abstrakta intellektuella färdigheter, som inte så lätt kan kartläggas av genetiken? Varför skulle annars den vita konsten vara så oändligt överlägsen den negroida rasens?

Förklara det, om du kan.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2021-07-16 kl. 17:53.
Citera
2021-07-16, 17:41
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Richard Jomshof är av judisk börd. Du the math...

Han har en agenda och bör uteslutas ur SD inom kort. Kom ihåg var du läste detta först.
Citera
2021-07-16, 17:49
Medlem
Kan säga såhär, alla som kommit hit nu under korrupta politiska förhållanden för att parasitera på svenska skattemedel och kriminella förehavanden kommer aldrig bli svenskar i mina ögon.

Du kan ha fötts här, men om du är färgad är det med stor säkerhet att du varit en del av en korruption på toppnivå som förstört det landet som en gång i tiden var Sverige.

Jag som svensk ser dom iaf som förrädare, fienden helt enkelt och kommer alltid att göra.
Citera
2021-07-16, 18:00
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?

Err. Klart han har rätt. Precis som han skriver. Skriver man självklarheter så blir svenskfientliga invällare och vänsterpack sura.
För en gångs skull skriver han något vettigt.
Citera
2021-07-16, 18:02
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket dravel. Det finns inga "högre" eller "lägre" människoraser. Människan är till skillnad från tamdjur en utavlad art, och vi är alla tämligen lika varandra. De små skillnader som finns mellan olika populationer av människor är ofta mindre än variationen inom populationerna. Undantaget är vissa av miljön starkt selekterade egenskaper, som pigmentering och laktostolerans.

Haha tips fedora. Tror du på riktigt att det inte finns betydelsefulla skillnader mellan olika folk så kan du ju bosätta dig i Afrika och se hur du trivs, men vet vi vet alla att det aldrig kommer hända eftersom vi Européer byggt mycket bättre samhällen.
95% av alla viktiga uppfinningarna är uppfunna av Européer. Det är enorma skillnader mellan folk och det är ganska tydligt när man tittar på hur olika vi beter oss, vad vi skapar och vilka typer av kulturer som uppstått.
Citera
2021-07-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Samerna blev väl ändå inte en distinkt etnisk folkgrupp förrän en bra bit efter svenskarna blev det? Både etniska svenskar (nordgermaner/skandinaver) och etniska samer bär genetiskt material från de jägar-samlarkulturer som existerade på den skandinaviska halvön från slutet av den senaste istiden till ett antal tusen år sedan, och flera av dessa är svåra att kartlägga. Det finns stora skillnader mellan de urfolk som befann sig här - större skillnader än de samlar-jägarurfolk som fanns på kontinenten som jag förstått.
Jag förstår att man gärna drar parallellen med typ amerikanska urinvånare och hur deras land stals, för att pusha sin anti-vita hetspropaganda, men det funkar inte riktigt i vårat fall som någon rimlig liknelse. Dock har jag personligen aldrig dragit mig för att använda begreppet ursprungsbefolkning.
Hur som haver så upplever jag att svenska SAMERS rättigheter eller inte är som att vandra över ett minfält! De är inte ens enande inom sin egen grupp? utan t om där är det känsligt vem som "ÄR" och vem som "INTE". Jag respekterar samerna men tänker att den moderne svensken också har sin plats. Vi var här om inte FÖRST, så nästen på bollen......! EU-migranten utanför ICA kom inte före mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in