Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nu har jag fått bekräftat att GN jobbade på krematoriet i Gudmundrå, han var krematorieföreståndare och slutade sin tjänst 2001. Man kan anta att han fick sparken när det uppdagades att han stal tandguld. Rick*rd Sch*von som efterträdde GN 2001 jobbar kvar än i dag och har nu varit krematorieföreståndare i 20 år.
Den stora frågan är: Vilket år GN började jobba där?
Krematoriet är beläget under Mariakapellet där Eva's begravningscermoni hölls. I egenskap av Krematorieföreståndare hade GN nycklar till alla utrymmen, kylrum, m.m. och kunde komma och gå precis som han ville, även privat givetvis efter avslutad arbetsdag. Tanken är hisnande att GN kan ha jobbat här vid tidpunkten för mordet och att han i sådant fall hade tillgång till Eva's kropp. Dessutom kremerade han henne.
En annan märklig detalj i sammanhanget är att det på GN's Facebook står i presentationen att han är pensionerad Tågklarerare/ Systemtekniker men inte ett ord om att han har jobbat som Krematorieföreståndare. Det är väl knappast något att skämmas för att man har varit föreståndare på krematoriet? Men av någon outgrundlig anledning verkar han alltså inte vilja kännas vid denna period av sitt liv.
Att han dessutom kallar sig själv för Gör*an Gudfadern Nord*n på Facebook och Instagram känns inte heller helt normalt. Var och en får väl göra sin egen tolkning. Lägg därtill GN's märkliga bild på ett tveeggat mindre "svärd", i sitt utförande mycket likt polisens beskrivning av det udda mordvapnet (25 cm långt tveeggat blad). När han i en av kommentarerna skriver om sina döda vänner - mestadels missbrukarkompisar - nämns även Eva med orden: "Eva S var en av dom första som dog, i cancer". Är det uttalandet inte konstigt så säg? Någon slags förträngning av mordet? Tatueringen på bröstet med orden: "Förgör du mig - Förgör jag dig" är även den minst sagt speciell. GN skriver 2014 att han har velat göra tatueringen i 27 år, sen är det ju bara att räkna bakåt... till 1987!
Avslutningsvis vill jag på nytt ta upp det PM som jag fick för 3-4 år sedan, där NN skrev att mordvapnet ligger i Eva's grav. Den uppgiften lät först helt uppåt väggarna men kommer ju nu plötsligt i en helt annan dager om det skulle visa sig att GN jobbade som Krematorieföreståndare redan 1987.
Det är nog troligt att han då jobbade vid krematoriet vid tidpunkten för Eva mordet, i såna fall var det han som kremerade henne?
Även Mr P var väl verksam inom kyrkan, eller blev han det efter mordet ?
Var det en slump att mordet hände på hans bakgård?
GN hade även skumma kompisar kanske.
Eva hade inga uppenbara fiender men motiv kan finnas i olika former, som droger, sex eller svartsjuka.
Möjligen fanns det även avundsjuk bland hennes vänner att Eva hade lyckats.
Kan Eva ha mördats av samma vapen som skändade hästarna?
Vet man något om det, om skadorna var likvärdiga. Det fanns väl vad jag vet uppgifter om att GM kan ha varit någon som skändade hästarna och Eva tog mannen på bar gärning.
Antar att vapnet kan ha hamnat i graven i samband med kremeringen.
Både Mr P och GN kan ha haft full tillgång till kyrkans lokaler?
GN och Mr P verkar ha ett förflutet ihop.
Mr P kanske kom GNs handlingar på ett tidigt stadium?
I TV programmet säger Mr P, ni tror väl inte det var jag som dödade Eva.
Ungefär som han visste vem det var, med den betoningen.
I normala fall hade man nog sagt, jag har inget med mordet att göra, eller jag är oskyldig till detta.
Men Mr Ps reaktion var alltså,
ni tror väl inte det var jag.
Jag tycker Mr Ps ordval är konstigt här!
Som om han visste vem mördaren var.