2021-07-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Penis
samtliga inom ledningen i Cash FX har samtliga figurerat i tidigare Ponzi och Pyramidspel bedrägerier
När åkte de fast, när åkte de in, hur länge satt de inne, när kom de ut?
Citera
2021-07-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackars lilla klappmongo...

Man köper inget utan att se avtalet INNAN...
Det är bara klappmongon som vill tokrunka framför sina fantasisiffror på skärmen som gör sånt.
Gör man inte? Kanske därför du är fattig och jag är rik, de gånger ett tillfälle dyker upp sitter du och läser spaltmeter och vågar inte ta ett beslut, det är dyrt att va fattig.
Citera
2021-07-15, 15:47
Medlem
Citat:
Vilket företag är det genomför all trejding åt Bluff å Båg AB då?
(För om dom inte gör trejding själva - så kan dom inte kopiera trejding heller...)

Vill du vara med i ett pyramidspel så är du ett klappmongo som inte begriper bättre uppenbarligen

Inget svar på någon fråga som vanligt...

På vad?
Jag har redan skickat gällande Onecoin där det handlade om skatteskulder.
något annat har jag aldrig påstått eller skrivit.

När det gäller företag som inte registrerar sig korrekt för finansiell verksamhet i Sverige så kan dom bli tvingade att stänga sin verksamhet omedelbart
Du får starta en tråd om ”Onecoin” (samtidigt som du startar den om ditt fantasibolag ”bluff å båg”, denna tråd handlar om CFX Group.
Svar på frågor, varför skulle V8 va skyldiga dig svar? Du vill inte lägga pengar så att du kan gå in och få info men tror att vi skall ge dig infon gratis 🙄, ofta är fattiga dumsnåla oxå, du är ett levande bevis
Citera
2021-07-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Gör man inte? Kanske därför du är fattig och jag är rik, de gånger ett tillfälle dyker upp sitter du och läser spaltmeter och vågar inte ta ett beslut, det är dyrt att va fattig.
Vem har sagt att jag är fattig? Vem har sagt att du är rik?
Det har ingen som helst betydelse i sammanhanget

Citat:
Du får starta en tråd om ”Onecoin” (samtidigt som du startar den om ditt fantasibolag ”bluff å båg”, denna tråd handlar om CFX Group.
Svar på frågor, varför skulle V8 va skyldiga dig svar? Du vill inte lägga pengar så att du kan gå in och få info men tror att vi skall ge dig infon gratis 🙄, ofta är fattiga dumsnåla oxå, du är ett levande bevis
Den här tråden handlar om Cash FX eller Bluff å Båg AB

Men den här tråden är precis exakt som alla andra trådar som handlar om Pyramidspel.
Inga klappmongon kan besvara frågor...
Inga klappmongon kan komma med ordentligt med bevis för deras påståenden.

Med andra ord..

Cash FX = Bluff å Båg AB , inget klappmongo i tråden har kunna komma med ett enda hållbart argument att någon annan skall investera
Citera
2021-07-15, 17:52
Medlem
Argumentet att tjäna pengar räcker väl
Eller har alla tusentals som är med blivit lurade på allt men väljer att stanna kvar?

Vad ska man investera i tycker du ?
Citera
2021-07-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Argumentet att tjäna pengar räcker väl
Eller har alla tusentals som är med blivit lurade på allt men väljer att stanna kvar?

Vad ska man investera i tycker du ?

Nej ditt klappmongo

Argumentet "Tjäna pengar" har använts i otaliga sammanhang...
När vi pratat pyramidspel så kan vi nämna....
Onecoin (Kollapsat och flera av ledarna sitter nu bakom lås och bom)
Emgoldex (Kollapsade snabbt och polisanmälningarna flödade in - vet ej om det blev fällande domar)
Nanocoin (Samma sak som med Emgoldex..)

I nämnda exempel så tjänade ett gäng klappmongon pengar (de som gick med tidigt) medans , som alla pyramidspel , merpartern av alla klappmongon förlorade sina insatser.
Och dessa klappmongon förlorade sina instatser trots att dessa Bluff å Båg AB lovat...
"Ni kommer tjäna xx% varje månad utan att göra någonting"
"Titta på våra fina power point presentationer och titta vilka fina (Öh - låne/leasing/hyr) bilar vi kör - det kommer ni också om ett år"
"Titta på skärmen vilka fina siffror det är - och titta hur dom bara växer och växer" (Öh - påhittade siffror som bara ökar utan att det finns någon substans bakom..)

Sen sitter alla klappmongon i sina hörn och tröstrunkar till de fantasisiffror dom såg på sina skärmar.

Så skall du och andra klappmongon övertyga vanliga svensson att satsa i Bluff å Båg AB (Cash FX) så får ni besvara frågorna. Och viktigaste av allt - presentera officiell dokumentation från företaget där allting är skrivet om hur kompensationsplanen ser ut.
(Avseende tidigare klappmongo som skrev "Bli medlem först - ta del av avtalet sen" så är det ett helt befängt påstående. Alla "seriösa" MLM bolag (Notera , inte renodalde Ponzi/Pyramidspel som detta) har "terms and condition" + "compensationsplan" på sina hemsidor för att blivande medlemmar skall kunna göra sin "Due Diligence" INNAN dom bestämmer sig för att gå med eller ej.)

Gällande frågan vad du som klappmongo skall satsa pengar i är inte min fråga att besvara.
Ställ den frågan i korrekt forum (Rekommenderar Ekonomi forumet med sina underliggande ämnen som "aktier" , "Fonder" o.s.v.)

Att det hänger kvar klappmongon är ju självklart - dom får ju inte ut sina pengar!
Då skiter ju Bluff å Båg i att betala ut dom eftersom dom lämnar skeppet!
Så dom hänger kvar för att endera tokrunka till siffrorna - eller desperata i hoppet att få tillbaka en del av sina besparingar
Citera
2021-07-15, 23:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Måste man ha någon "referens" person för att kunna köpa ett paket?

Jag kan alltså inte själv gå in på CFX och köpa utan att någon "tar in mig"?
Citera
2021-07-16, 09:37
Medlem
Citat:
Vem har sagt att jag är fattig? Vem har sagt att du är rik?
Det har ingen som helst betydelse i sammanhanget

Den här tråden handlar om Cash FX eller Bluff å Båg AB

Men den här tråden är precis exakt som alla andra trådar som handlar om Pyramidspel.
Inga klappmongon kan besvara frågor...
Inga klappmongon kan komma med ordentligt med bevis för deras påståenden.

Med andra ord..

Cash FX = Bluff å Båg AB , inget klappmongo i tråden har kunna komma med ett enda hållbart argument att någon annan skall investera
Jag har sagt att du är fattig och jag är rik.
Tråden handlar om CFX Group, det är offtopic att skriva om ditt runkobjekt företag ”Bluff å Båg”
Vi svarar inte på frågor till folk som vägrar gå med för att de ”vet” att det är en scam men ändå vill ha all info gratis.. no money, no honey.
Vi vill inte att du skall investera, hade vi velat det hade vi blivit din ”sponsor” som du ser har INGEN erbjudit sig att bli din sponsor.. som sagt, no money, no honey.
Citera
2021-07-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Måste man ha någon "referens" person för att kunna köpa ett paket?

Jag kan alltså inte själv gå in på CFX och köpa utan att någon "tar in mig"?
Du måste ha en ”sponsor” så nej du kan inte bara gå in och regga dig utan att någon blir din sponsor, denna sponsor får sedan provision på dina vinster, därav att detta klassas som ett pyramidspel
Citera
2021-07-16, 09:52
Medlem
Citat:
Nej ditt klappmongo

Argumentet "Tjäna pengar" har använts i otaliga sammanhang...
När vi pratat pyramidspel så kan vi nämna....
Onecoin (Kollapsat och flera av ledarna sitter nu bakom lås och bom)
Emgoldex (Kollapsade snabbt och polisanmälningarna flödade in - vet ej om det blev fällande domar)
Nanocoin (Samma sak som med Emgoldex..)

I nämnda exempel så tjänade ett gäng klappmongon pengar (de som gick med tidigt) medans , som alla pyramidspel , merpartern av alla klappmongon förlorade sina insatser.
Och dessa klappmongon förlorade sina instatser trots att dessa Bluff å Båg AB lovat...
"Ni kommer tjäna xx% varje månad utan att göra någonting"
"Titta på våra fina power point presentationer och titta vilka fina (Öh - låne/leasing/hyr) bilar vi kör - det kommer ni också om ett år"
"Titta på skärmen vilka fina siffror det är - och titta hur dom bara växer och växer" (Öh - påhittade siffror som bara ökar utan att det finns någon substans bakom..)

Sen sitter alla klappmongon i sina hörn och tröstrunkar till de fantasisiffror dom såg på sina skärmar.

Så skall du och andra klappmongon övertyga vanliga svensson att satsa i Bluff å Båg AB (Cash FX) så får ni besvara frågorna. Och viktigaste av allt - presentera officiell dokumentation från företaget där allting är skrivet om hur kompensationsplanen ser ut.
(Avseende tidigare klappmongo som skrev "Bli medlem först - ta del av avtalet sen" så är det ett helt befängt påstående. Alla "seriösa" MLM bolag (Notera , inte renodalde Ponzi/Pyramidspel som detta) har "terms and condition" + "compensationsplan" på sina hemsidor för att blivande medlemmar skall kunna göra sin "Due Diligence" INNAN dom bestämmer sig för att gå med eller ej.)

Gällande frågan vad du som klappmongo skall satsa pengar i är inte min fråga att besvara.
Ställ den frågan i korrekt forum (Rekommenderar Ekonomi forumet med sina underliggande ämnen som "aktier" , "Fonder" o.s.v.)

Att det hänger kvar klappmongon är ju självklart - dom får ju inte ut sina pengar!
Då skiter ju Bluff å Båg i att betala ut dom eftersom dom lämnar skeppet!
Så dom hänger kvar för att endera tokrunka till siffrorna - eller desperata i hoppet att få tillbaka en del av sina besparingar
De som undermedvetet ser pengar som ett problem, som ett bekymmer kommer aldrig tjäna några stora pengar, om man associerar pengar med räkningar, scams, trubbel och att man kommer förlora dem kommer heller inte få några mängder med pengar eftersom deras hjärna ”skyddar” dem mot de ”faror” som pengar associeras med. Om man däremot ser pengar som något kul som ger en glädje, lycka och ett bekymmerslöst liv så kommer hjärnan skärpa till sig för att finna mer av denna vara som gör dig lycklig och bekymmerslös.
Så därför kommer du aldrig bli rik, du är inte skapt för framgång och rikedom (var inte ledsen över det, majoriteten är som dig och har bara dåliga associationer av och med pengar, förmodligen fick ni höra som barn att ”pengar växer inte på träd”, ”pengar gör ingen lycklig”, ”har inte råd, pengarna går till räkningar” osv osv).
Citera
2021-07-16, 17:40
Medlem
Citat:
Jag har sagt att du är fattig och jag är rik.
Tråden handlar om CFX Group, det är offtopic att skriva om ditt runkobjekt företag ”Bluff å Båg”
Vi svarar inte på frågor till folk som vägrar gå med för att de ”vet” att det är en scam men ändå vill ha all info gratis.. no money, no honey.
Vi vill inte att du skall investera, hade vi velat det hade vi blivit din ”sponsor” som du ser har INGEN erbjudit sig att bli din sponsor.. som sagt, no money, no honey.

Sedvanligt klappmongosvammel alltså...

"Kom och bli rik - jag som klappmongo är din sponsor - du skall bara ge mig dina pengar , du får inte veta innan hur det fungerar"

Inse din stackare att det är totalt fel upplägg för att få med folk i bluffen.
Speciellt genom att säga att "Info är inte gratis"...

Bluff å Båg AB är inte mitt runkobjekt - det är ni klappmongon som sitter framför era skärmar och tokrunkar till fantasisiffrorna som Bluff å Båg presenterar.

Att du skriver "Jag är rik du är fattig" bryr jag mig inte om...

Att jag numera har en årsinkomst för det arbete jag gör som ligger på sjusiffrigt belopp
Att jag inte har några lån ö.h.t.
Att min bostadsrätt centralt i en av Sveriges största städer är alltså betald
Att stugan med c:a 8ha skog ägs av mig till 100%
Vad har det för betydelse i tråden?

Om jag skulle önska att gå in idag med 200k$ skulle det inte märkas i min ekonomi som den ser ut i dag. Men det enda ni klappmongon gör är helt enkelt att ni med era inlägg ser till att absolut ingen vill investera i Bluff å Båg AB

Citat:
De som undermedvetet ser pengar som ett problem, som ett bekymmer kommer aldrig tjäna några stora pengar, om man associerar pengar med räkningar, scams, trubbel och att man kommer förlora dem kommer heller inte få några mängder med pengar eftersom deras hjärna ”skyddar” dem mot de ”faror” som pengar associeras med. Om man däremot ser pengar som något kul som ger en glädje, lycka och ett bekymmerslöst liv så kommer hjärnan skärpa till sig för att finna mer av denna vara som gör dig lycklig och bekymmerslös.
Så därför kommer du aldrig bli rik, du är inte skapt för framgång och rikedom (var inte ledsen över det, majoriteten är som dig och har bara dåliga associationer av och med pengar, förmodligen fick ni höra som barn att ”pengar växer inte på träd”, ”pengar gör ingen lycklig”, ”har inte råd, pengarna går till räkningar” osv osv).

Återigen , bara klappmongosvammel...

Inga svar ö.h.t. på frågeställningarna i tråden utan bara patetiska försök att undvika besvara frågorna.

Läs gärna igenom dina klappmongo inlägg som verkar vara gjorde medans du rökt på
Och inse att för att få oss som skriver i tråden , att detta är en bluff - att få oss på andra tankar och förstå att detta inte är en bluff så behövs det komma RIKTIG INFORMATION och RIKTIGA SVAR på våra frågor för att kunna bevisa att det inte är en bluff.

Å andra sidan så är vi som kallar er klappmongon och företagen i MLM/Ponzi trådarna extremt glada över erat klappmongosvammel.
Ni bevisar bara...
1) Ni är totalt hjärntvättade klappmongon
2) Det är en bluff i Bluff å Båg AB eftersom ingenting kan bevisas
Citera
2021-07-16, 19:42
Medlem
KuReLuBs avatar
CashFx is experiencing some struggles right now paying out their members. CashFx is a ponzi scheme that will eventually crumble.

https://www.youtube.com/watch?v=QJQs7wk6HnA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in