2021-07-16, 12:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så när Australien hade lockdown, så ville de egentligen bränna ner jorden? Låter ju som ett stabilt resonemang...

Jag tror det handlar om att psyka folk, för lockdown för alla behövs inte. Det verkar mer handla om att demonstrera makt.
Citera
2021-07-16, 12:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag har ingen spåkula utan utgick från nuet i frågeställningen .. vilka är det ” riktiga makthavarna ”?
Enligt foliehattarna är det Illuminati, ett gäng djävulsdyrkande pedofilkannibaler.

Fråga mig inte hur nån kan vara så jävla korkad att man tror på sån skit!
Citera
2021-07-16, 12:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad är det som inte är frivilligt i Sverige? Krävs vaccinationsintyg någonstans i Sverige idag ?

Nej men har du missat vad som är på g ute i Europa?

https://www.reuters.com/world/europe/french-police-quell-protest-against-covid-health-passport-rules-2021-07-14/
Citera
2021-07-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag ändrade min uträkning i detta utlägg, siffran är fortfarande minimal.

Nej jag tog dagens siffra på antal vaccinerade det var inget påhitt, sen ändrade jag det då jag såg att rapporten sträckte sig fram till siste april och tog antal vaccinerade i april istället. Du får gärna göra en egen uträkning om du vill påvisa något annat.
Precis, du ändrade din uträkning från egna påhitt till något mer faktabaserat. Trodde du skulle visa var jag hade fel men nu blir det ju mer att du bekräftar att jag har rätt? Du skrev hur många sprutor man gett sen hittade du på hur många som vart fullvaccinerade och började räkna på det. Men säg gärna att jag har fel så ska jag citera inlägget åt dig, idiot.
Citera
2021-07-16, 12:45
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej men har du missat vad som är på g ute i Europa?

https://www.reuters.com/world/europe/french-police-quell-protest-against-covid-health-passport-rules-2021-07-14/

Där får vi väl se hur det utvecklar sig tänker jag . De hade hårda lockdown i Frankrike vilket inte vi praktiserat . Så det är ju inte självklart vi agerar lika ..
Citera
2021-07-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är synd att corona gjort att du och andra måste oroa er för en masa konstiga saker som inte kommer at inträffa.

oroa oroa.. har en plan ifall det skulle inträffa så jag är beredd på båda utvägarna eller tre " prepare for the worst and hope for the best" sammafattar det hela bra
Citera
2021-07-16, 12:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis, du ändrade din uträkning från egna påhitt till något mer faktabaserat. Trodde du skulle visa var jag hade fel men nu blir det ju mer att du bekräftar att jag har rätt? Du skrev hur många sprutor man gett sen hittade du på hur många som vart fullvaccinerade och började räkna på det. Men säg gärna att jag har fel så ska jag citera inlägget åt dig, idiot.

Nu var ju inte siffran ett påhitt utan dagens siffra. Så ja du hade fel om att det var ett påhitt. Idiot kan du vara själv då du inte lyckas komma med en egen uträkning, imbecill.

Edit:
Du behöver inte svara på detta då du uppenbarligen är inkompetent och inte kan göra en uträkning.
Senast redigerad av revodneb 2021-07-16 kl. 13:02.
Citera
2021-07-16, 13:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Där får vi väl se hur det utvecklar sig tänker jag . De hade hårda lockdown i Frankrike vilket inte vi praktiserat . Så det är ju inte självklart vi agerar lika ..

Tycker det börjar blir mkt tydligt och obehagligt. Medicinsk apartheid är snart infört och du rycker på axlarna?
Citera
2021-07-16, 13:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tycker det börjar blir mkt tydligt och obehagligt. Medicinsk apartheid är snart infört och du rycker på axlarna?

Har något försämras i din livskvalitet?
Citera
2021-07-16, 13:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
WHO ställer sig negativa till vaccinationspass. Även jag känner viss skepsis inför vaccinpassen, men WHO's motiveringar får mig att fundera på vad WHO sysslar med.

Citat från Sveriges Televisions löpande rapportering:
WHO avråder från vaccinationspass

WHO:s kriskommitté står fast vid rekommendationen om att inte använda vaccinationspass, rapporterar Reuters.

Beskedet motiveras med snedfördelningen av vaccin, och att medborgare i fattiga länder därför inte har samma möjligheter att resa utomlands. Vaccinationspasset inskränker dessutom på den fria rörligheten, enligt WHO,
Det verkar som att WHO anser det vara viktigare att inte diskriminera fattiga länder, än att bekämpa smittspridning. Vad är WHO? Vill WHO arbeta för hälsa i samtliga medlemsländer? Eller vill WHO vara en sorts ombud för fattiga länder?

Jag har fått intrycket att generaldirektör Tedros Adhanom Ghebreyesus vill ställa sig på fattiga länders sida, för att föra en kamp mot rika länder. Försöker Tedros skapa motsättningar mellan rika och fattiga länder? Vilken världsbild har Tedros? Ser han på Världen som att rika länder förtrycker fattiga länder? Vilken ideoligisk bakgrund har Tedros?

WHO ställer sig inte bara på fattiga länders sida. Dom vill även värna om rörelsefriheten mellan länder. Är det WHO's uppgift att upprätthålla rörelsefriheten under pågående epidemi?
Citera
2021-07-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det har inte slagit dig att utrota en förkylning aldrig varit en möjlighet för att det inte går? Hur många mutationer finns det nu, fem? Det blir många fler, som influensa vilken kommer i nya modeller varje år. Åldringar och riskgrupper kommer inför varje säsong erbjudas årets cocktail av influensa/sars vaccin som kommer att fungera mer eller mindre bra beroende på hur rätt man gissat.

Nej, det går nog inte att utrota helt. Men man har chansen att dämpa det betydligt om man använder allt som bevisligen är effektivt inom en rimlig tidsram. Min poäng var att det inte sker, och att det är så jävla övertydligt för alla som inte är förståndshandikappade att det finns skeva intressen i detta. Covid blir nog som Influenza blev. Här för att stanna. Bara ytterligare en förkylning som kan gå hårt åt de skörare.
Citera
2021-07-16, 13:34
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
WHO ställer sig negativa till vaccinationspass. Även jag känner viss skepsis inför vaccinpassen, men WHO's motiveringar får mig att fundera på vad WHO sysslar med.

Citat från Sveriges Televisions löpande rapportering:
WHO avråder från vaccinationspass

WHO:s kriskommitté står fast vid rekommendationen om att inte använda vaccinationspass, rapporterar Reuters.

Beskedet motiveras med snedfördelningen av vaccin, och att medborgare i fattiga länder därför inte har samma möjligheter att resa utomlands. Vaccinationspasset inskränker dessutom på den fria rörligheten, enligt WHO,
Det verkar som att WHO anser det vara viktigare att inte diskriminera fattiga länder, än att bekämpa smittspridning. Vad är WHO? Vill WHO arbeta för hälsa i samtliga medlemsländer? Eller vill WHO vara en sorts ombud för fattiga länder?

Jag har fått intrycket att generaldirektör Tedros Adhanom Ghebreyesus vill ställa sig på fattiga länders sida, för att föra en kamp mot rika länder. Försöker Tedros skapa motsättningar mellan rika och fattiga länder? Vilken världsbild har Tedros? Ser han på Världen som att rika länder förtrycker fattiga länder? Vilken ideoligisk bakgrund har Tedros?

WHO ställer sig inte bara på fattiga länders sida. Dom vill även värna om rörelsefriheten mellan länder. Är det WHO's uppgift att upprätthålla rörelsefriheten under pågående epidemi?
Märkligt av WHO att ptioritera fri rörlighet utan vaccinaton, som är lika med ökad smittspridning, före att prioritera minskad smittspridning.

Det finns ju andra möjligheter än just vaccin om man vill öka möjligheten att resa, tex. testning eller påvisad covidsjukdom. Kanske är det just det WHO menar, att ett pass inte bara ska gälla för vaccin.

Möjligheten att resa mellan länder bör vad jag förstår underlättas av någon form av dokument som många länder accepterar och som visar att man inte bär på covidsmitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in