• 1
  • 2
2021-07-16, 11:46
Medlem
Carrocks avatar
Under fotbolls EM fick vi som vanligt höra gnäll och politiskt käbbel, samt i vanlig ordning höra damfotbollsspelare spela offer.

Det var damfotbollsspelaren Magdalena Eriksson som var fly förbannad över att UEFA inte ville lysa upp arenorna i regnbågens färger.

- Betyder det här att mitt liv är mindre värt än andras? Frågar Magdalena Eriksson.

Samma Magdalena blev omskriven och hyllad över hela världen när hon pussa sin flickvän under VM i Frankrike 2019 när Sverige slog Kanada.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...de-lights.html

https://phantom-marca.unidadeditoria...6765596988.jpg

Asslani gråter ut på radion över att hon som liten fick höra att fotboll inte är för tjejer. Vilket jag tror är rent jävla påhitt.

Många fotbollsspelare från damlandslaget spelar i stora proffsklubbar som Chelsea, Bayern Munchen och Real Madrid.

Nyligen fick damlandslaget åka lyxjet ner till OS i Tokyo, såg någon bild från ett av deras hotellrum som inte såg allt för dåligt ut med en sanslös utsikt över staden.

Så, varför måste dessa damfotbollsspelare fortsätta med sitt ändlösa gnäll och när slänger de bort sina offerkoftor?
Citera
2021-07-16, 11:52
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Så, varför måste dessa damfotbollsspelare fortsätta med sitt ändlösa gnäll och när slänger de bort sina offerkoftor?

Det är kanske som med alla knäböjande manliga fotbollsspelare - de vill sätta fokus på en fråga som de upplever har viss utvecklingspotential.
Citera
2021-07-16, 11:58
Bannlyst
Jag vill pussas med Magdalena 😙😙😙
Citera
2021-07-16, 12:06
Medlem
Zaedrewss avatar
För att damfotboll har alltid varit mer politik än idrott. Sett till klagan och intresse för sporten har tex vattenpolospelare mer rätt att klaga. Damfotbollen får närmast allt från herrarna inkl. lyxjet till Tokyo.
Citera
2021-07-16, 12:08
Medlem
CommonSenses avatar
När det gäller det kvinnliga könet så är det alltid dom som ska va i centrum, när dom inte blir det gnälls det. Då är det fel på alla andra, då är det hat osv
Citera
2021-07-16, 12:15
https://youtu.be/LLeAWuRbObQ

Får mig att tänka på denna video om usa:s kvinnliga team som missnöjda med sin lön fast de tjänar bättre än männen. Offerkoftor är viktigare än sporten verkar det som.
Citera
2021-07-16, 12:23
Medlem
När kvinnlig fotboll drar lika mycket publik, reklam- och tv-intäkter som herrfotbollen kan dom komma och kräva lika lön. Inte ens min dotter som spelat fotboll på hög nivå är intresserad av damfotboll.
Att nästan alla är lesbianer höjer inte direkt intresset.

Och varför lyser dom inte upp stan med mina SS-runor? Är inte mitt liv värt lika mycket som en regnbåges?
Senast redigerad av Armadou 2021-07-16 kl. 12:26. Anledning: Tillägg
Citera
2021-07-16, 13:46
Medlem
[quote=Armadou|76586491]När kvinnlig fotboll drar lika mycket publik, reklam- och tv-intäkter som herrfotbollen kan dom komma och kräva lika lön. Inte ens min dotter som spelat fotboll på hög nivå är intresserad av damfotboll.
Att nästan alla är lesbianer höjer inte direkt intresset.

Och varför lyser dom inte upp stan med mina SS-runor? Är inte mitt liv värt lika mycket som en regnbåges?[/QUOTE

Bring in the cash and we give you the attention.
Citera
2021-07-16, 14:16
Medlem
Dom har fått enorm medial uppmärksamhet, man har satt upp statyer , direktsänt matcher , gett utrymme i studios för att kommentera fotboll, intervjuer och artiklar för att lyfta damfotbollen.

Detta har pågått i säkert 20 år men intresset har aldrig motsvarat uppmärksamheten och trots att man får chans på chans så lyckas man inte öka viljan hos folk att betala för damfotboll.

Leverera på planen istället för att gnälla och man kan knappast hävda att man inte fått chansen att visa upp damfotbollen.
Citera
2021-07-16, 14:24
Medlem
LedarhundenAdolfs avatar
Det räcker inte att vara en framgångsrik elitidrottare som hyllas av massmedia och är omtyckt av folket.
God ekonomi som många bara kunde drömma om.

Osäkerheten och behovet att vara ett "offer" kanske kommer av att hon inte har en man som hon kan luta sig emot, bara mina egna spekulationer.
Kvinnor behöver stöd av en stark karl lika mycket som män behöver ömhet av en stabil kvinna. Det sitter djupt inne i vår natur och om behovet inte tillfredsställs så blir vi olyckliga.

Att ifrågasätta om ens liv är mindre värt än andras offentligt bara för att alla inte rättar sig efter ganska stora krav tyder på att det saknas något i en relation och det skapar en osäkerhet som projiceras utåt mot samhället i brist på annat.

Jag skulle aldrig själv kräva att andra ska utsmycka en hel arena efter just mina sexuella preferenser, sexuell läggning är en privatsak och inget man tvingar på andra.

Och nej jag är inte mindre värd för att andra inte bryr sig om eller vill veta av min läggning och hon är inte mindre värd heller.
Senast redigerad av LedarhundenAdolf 2021-07-16 kl. 14:42.
Citera
2021-07-16, 14:29
Avstängd
Det blir först när hela pk-samhället slänger av sina offerkoftor gällande identitetspolitiken. Kvinnor (ex deras idrottande), rasifierade, homosexuella, handikappade, muslimer etc. Sedan är ju övriga samhället rätt mycket offerkofta också "buhu, jag blev mobbad i skolan därför blev jag våldtäktsman när jag blev stor". Damfotbollsspelare fortsätter ju bara i de banorna (och första är väl mer hbtq-gnäll än kvinnofotbollsgnäll, finns från alla håll). Att asslani blev åtsagd det, nja, kan säkert stämma. Spelade väl mest med sina albanska brorsor och andra asylsökande barn när hon var liten så.. gnäll på kia som sponsrar eländet istället..
Citera
2021-07-16, 14:41
Medlem
Carrocks avatar
Har också för mig att bilden när hon pussar sin flickvän vart en av de mest spridda för hela 2019.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in