Citat:

Ursprungligen postat av 
Zaedrews

Precis just köpa biljetter, stream, matchtröjor osv. Då blir det pengar. Finns massor av kvinnor som män som dagligen tränar i olika idrotter där det inte finns pengar. Klagar inte. Men just för fotboll och senare även hockey är det bara damer som klagar hela tiden. Blir ju inte kul. 
	Citat:

Det handlar om att även kvinnor lägger inte pengar på damfotboll.

Det handlar väldigt mycket om just det. Drar man ett tvärsnitt hos den kvinnliga befolkningen och sedan jämför intresset hos kvinnorna i allmänhet mot männen, så är intresset för fotboll hos kvinnor exremt svalt, medans hos männen så är det nog det intresset som flest har gemensamt.
Jag har kollat mycket damfotboll/flickfotboll förr när jag var tillsammans med en tjej som spela och nu är proffs, i samma lag spelade även en som nu spelar för landslaget. Något jag notera va att det var ungefär 75% män av de få som satt på läktaren.
När man tittar på de som tränar dessa flicklag, och ställer upp helt ideellt för att tjejorna ska få spela så är det bara män i stort sätt, jag såg aldrig en vuxen kvinna som ställde upp och försumma sin fritid för att möjliggöra så att de kunde sparka boll.
Därför bli man fruktansvärt irriterad när Asslani sitter och ljuger i KIAs reklam, JA jag tror hon ljuger jag tror inte några gick runt och sa till henne att fotboll inte är för tjejer. Jag är tämligen säker på att även Asslani som tonårsflicka hade någon snäll pappa i laget som ställde upp ideellt som tränare.