Kul med alla svar, speciellt ni som känner igen er. Liksom några andra här, så är jag typen som aldrig fryser. Enda gången i livet då man 'huttrat så benen skakar' var i lumpen efter man kom upp ur 4-gradigt vatten man legat i två minuter i. Aldrig annars. Tjejen kan huttra bara det är lite svalt hemma typ. Mes
Medicinsk lösning för att dämpa svettning var ny för mig. Den kan ju ev användas när man verkligen känner behov att förebygga. Borde rådgöra med läkare först dock.
Botox däremot, har jag för mig man mest får i ansiktet för att lindra rynkor. Hur det hänger ihop med att kunna gå i vita tunna strumpor efter behandling känns lite svårt att se för mig(?)
Långt hår kan jag verkligen tänka mig blir varmt, som tur är har jag inte det. Men man kanske skulle prova att ha kjol på sommaren?
Ett tips som funkar för mig är att tappa upp ett så kallt bad så tjejen blir rädd jag ska dö om jag kliver ner i badkaret. Jag lägger mig där i 45 minuter. Det kyler väl bara ner kroppen ett tag antar jag.
Att köra rumsfläkt på full fräs, eller kraftig AC i bilen, rekommenderas INTE, för då är det förvånansvärt lätt att man blir förkyld. Hänt mig flera gånger.
En annan No-No för mig, är att använda hudlotion. Jag blir relativt lätt torr, speciellt på vintern, och särskilt dagar man rakat ansiktet. Viss hudlotion är skitbra för mig då. Men om jag sen går ut och rör på mig och det är varmt, eller man hoppar i säng med tjejen, då formligen forsar svetten ur ansiktet. Så blir det inte om jag inte lägger på hudlotion först. Vet inte, kanske täpper till porerna eller förändrar hudens förmåga att binda/förmedla vatten eller nåt sånt.
Kom just på att mitt FB-namn passar rätt bra med tråden :P