2021-07-15, 23:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du får en stjärna på himlen för ditt initiativ 💥.

Jag känner bara till docdroid. Gratis men filer som inte visats på 60 dagar raderas.

Ledsen för att jag inte kan vara mer till hjälp.
Ja då så, då är alla förberedelser avklarade å ingen har nu heller ytterligare gnällt över att detta tar sån tid.
Tystnaden samtycker som det sägs

Det kommer nog å bli full rulle på dessa länkar som visar allt som lämnats in till TR och som inte är under sekretess - så dokumenten får säkert ligga kvar - enkelt o gesvint sätt att ta del av målets förberedelse osv och naturligtvis med löpande uppdateringar så fort nåt nytt dyker upp - vem vet, kan komma att gå som en löpeld genom och över alla befintliga nordiska sociala medieplattformar - något som alla kommer att ha både glädje o stor nytta av - inte minst Flashback -

Ty gör vi bara tråden superintressant och informativ utan en massa obstruerande så trivs folk och Flashback växer. Jag vill icke för hela Guds långa yviga SKägg förlora vårt så otroligt viktiga forum där lögner dukar under som såpbubblor från ett skumbadkar.

Så om vi nu växer är

Åh Rutan största tack till dig, både för * och tips om lämplig sida och klart du ska ha en komET av mig å visst är hon lite lik svansen i kometen
Senast redigerad av kubun 2021-07-15 kl. 23:28.
2021-07-15, 23:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Finns inlagt i tråden nånstans - be SVB fixa fram var det är att finna - han är ju inläst på allt och har minne som till och med i jämförelse får Esbjörns att blekna. Annars är det bara att tro mig - att jag inte ljuger trots att det påståtts annat från väl känt håll

Du är ju ganska körd ändå men .... dina egna ord
Citat:
Okey ett fasligt letande och så är någon länk död. Nej, jag tar på mig detta och så är enklast att jag har dem i min dator så är det bara å PM:a när ett dokument behövs för vem som helst i tråden å så lägger jag upp å lägger länken i PM:et, tråden eller båda.

Så får vi slut på käftandet och beskyllningarna om lögner m.m. osv
2021-07-15, 23:34
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nä så är det ju och utöver det srive Brännström att han är dömd för ett brott.
Det är helt fel då han är dömd för 4 brott
Snacka om att sminka en GRIS.
Är det inte förtal att skriva att hon skrev brevet?
Stämmer det inte att att Ebba nämnde ett brott I Facebookinlägget?

Citat:
Erkännandet gällde förtalet i sociala medier där Ebba Busch spred uppgiften om att Esbjörn Bolins tidigare ombud Johann Binninge, 57, var dömd i ett brottmål.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-okanda-brev-till-esbjorn-bolin/
2021-07-15, 23:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Stämmer det inte att att Ebba nämnde ett brott I Facebookinlägget?

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-okanda-brev-till-esbjorn-bolin/

Bränvinsström borde veta bättre, så även du? HAN skriver ett brott inte att EB säger ett brott hur är det med läsförståelsen?

Om du vill diskutera vidare föreslår jag juridikforumet alt. tråden om Ebbas brottslighet:
(FB) Förundersökning om grovt förtal inledd mot Ebba Busch (erkänt sig skyldig 2021-07-02)
2021-07-15, 23:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du är ju ganska körd ändå men .... dina egna ord
Ja hämnden var ljuv - men segerns sötma.... ty allt fixar sig till det bästa - bra va?
2021-07-15, 23:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man orkar bara inte med Leif Brännström. I ännu ett "scoop" avslöjar han att Ebba skickat ett brev till Bolin två dagar innan förhandlingarna i tingsrätten. Brännström avslöjar att Bolins advokat tar brevet som bevis för att Bolin ville häva affären. Grattis, det har väl egentligen alla hävdat från dag 1. Bolin ångrade husförsäljningen, men Brännström verkar inte ha förstått att ångerrätt inte finns på husförsäljning. Bolins advokat kan väl inte heller vara en sådan dåre att han tror att det skulle tillföra ärendet något? Han är ju juridiskt skolad till skillnad från barnvåldtäktsmannen Johann Binninge.

"Det finns ett tidigare okänt brev som kastar nytt ljus över hustvisten mellan Ebba Busch, 34, och Esbjörn Bolin, 82.

Det personliga brevet skrev KD-ledaren i ett försök att få honom att vända i tvisten om huset.

Men nu tar mannens advokat brevet som bevis för att han ville häva affären."

Showen fortsätter, det fortsätter att matas in ovederhäftiga dokument samtidigt som man använder nyttiga idioten Brännström för att så tvivel.

Att skicka in ett 6 månader gammal dokument 2 månader efter att slutlig bevisning skulle vara inlämnad visar på ett visst förakt för rätten.

Är detta verkligen det bästa som de kan prestera?
Gick det inte hem med att demensförklara Esbjörn eller har de insett att det skulle vara att skjuta sig själva i foten.
2021-07-15, 23:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja hämnden var ljuv - men segerns sötma.... ty allt fixar sig till det bästa - bra va?
Inte nått då jag aldrig har gett dig det svaret men det bevisar bara din okunskap i att föra en debatt. Barnsligt rent ut sagt.
Jag har läst inlagan och du har klippt ut det du finner relevant och till ditt ego och har inget med frågan att göra endast ditt felaktiga påstående.
Senast redigerad av braattha 2021-07-15 kl. 23:50.
2021-07-15, 23:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag vet väl det men ni är alla av samma skrot å korn - so one for all - it became - and from now on, It's All over Now, Baby Blue

Din personliga vendetta hör inte hemma här och det vet du!
2021-07-15, 23:57
Medlem
kungenslillapigas avatar
Brevet från Ebba till Esbjörn tål att länkas till igen:

När man läser brevet så blir Ebbas taktik så otroligt uppenbar. Här sitter hon med en "lite egen" äldre herre och hennes taktik är så ful och gränslös. Hon vill få honom att tro att hon ska reparera detta hus så att det ska se ut som i fornstora dagar och att inget ska förändras. Ska se ut som när Esbjörn var liten. Det ska han känna sig lugn och trygg med. Just detta med utfästelser om lugn och trygg, har jag en särskild avsky för eftersom många åldringsrånare brukar använda sig av just dessa ord.

Man behöver inte vara särskilt analytisk för att fundera på vad dessa träd har för vikt i Esbjörns liv om han verkligen haft avsikt och insikt att fastigheten skulle övergå till någon annan. En ny ägare bestämmer ju själv vad som ska avverkas när ägandet har övergått.

En vanlig husaffär går inte till på det här viset. Är tämligen uppenbart att Ebba har manipulerat uttnyttjat Esbjörns oförmågor. Med brevet blir det svart på vitt hur hon har agerat. Från ihärdiga uppvaktningar med tjatande om huset, kompismäklaren som inte vill ha något med affären att göra, väninnor som är med vid kontraktskrivningen, efterkonstruerade värderingar, förtalet, det mystiska budet med JB, s dom. Denna historia är verkligen hur smetig som helst och definitivt inte en vanlig fastighetstransaktion.
2021-07-15, 23:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Din personliga vendetta hör inte hemma här och det vet du!
Du det är över nu - ser du inte - du blir serverad å alla ni och du gnäller ändå - har jag gjort dig ledsen så är det gottgjort nu - alla aktbilagor kommer att komma upp i TS - bättre kan det väl inte bli? Hur många gånger har inte jag och andra fått höra > leta i tråden - du ska väl inte kräva å bli matad med sked osv - ja mycket mer än så - nu är det som sagt över

Å så avslutar vi så här (iaf jag) som goda kristna > Som innan sagt: Nåden finns alltid tillgänglig, för den syndare som slagen är, att sant och villigt förändra sin förfelade livsföring. Dock krävs för det gottgörelse istället för evig syndabekännelse i hopp om förlåtelse för fortsatt syndande.
2021-07-16, 00:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du det är över nu - ser du inte - du blir serverad å alla ni och du gnäller ändå - har jag gjort dig ledsen så är det gottgjort du - alla aktbilagor kommer att komma upp i TS - bättre kan det väl inte bli? Hur många gånger har inte jag och andra fått höra > leta i tråden - du ska väl inte kräva å bli matad med sked osv - ja mycket mer än så - nu är det som sagt över

Å så avslutar vi så här (iaf jag) som goda kristna > Som innan sagt: Nåden finns alltid tillgänglig, för den syndare som slagen är, att sant och villigt förändra sin förfelade livsföring. Dock krävs för det gottgörelse istället för evig syndabekännelse i hopp om förlåtelse för fortsatt syndande.

Om det är över var det helt onödigt inlägg av dig och jag har alla inlagor sparade så du gör inte mig någon tjänst.
Att jag inte kunnat bistå dig är för att jag har inte en dator utan fyra, och den jag har sparat det på har jag ingen vp till !
Jag är inte en person som snackar skit utan kommer alltid tbx. och med rätt källvisning om än det tar någon dag eller två är ju inte hemma så ofta då jag reser.
Jag frågade dig om vilken aktbilaga inte om du kunde posta den..
Senast redigerad av braattha 2021-07-16 kl. 00:07.
2021-07-16, 00:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Brevet från Ebba till Esbjörn tål att länkas till igen:

När man läser brevet så blir Ebbas taktik så otroligt uppenbar. Här sitter hon med en "lite egen" äldre herre och hennes taktik är så ful och gränslös. Hon vill få honom att tro att hon ska reparera detta hus så att det ska se ut som i fornstora dagar och att inget ska förändras. Ska se ut som när Esbjörn var liten. Det ska han känna sig lugn och trygg med. Just detta med utfästelser om lugn och trygg, har jag en särskild avsky för eftersom många åldringsrånare brukar använda sig av just dessa ord.

Man behöver inte vara särskilt analytisk för att fundera på vad dessa träd har för vikt i Esbjörns liv om han verkligen haft avsikt och insikt att fastigheten skulle övergå till någon annan. En ny ägare bestämmer ju själv vad som ska avverkas när ägandet har övergått.

En vanlig husaffär går inte till på det här viset. Är tämligen uppenbart att Ebba har manipulerat uttnyttjat Esbjörns oförmågor. Med brevet blir det svart på vitt hur hon har agerat. Från ihärdiga uppvaktningar med tjatande om huset, kompismäklaren som inte vill ha något med affären att göra, väninnor som är med vid kontraktskrivningen, efterkonstruerade värderingar, förtalet, det mystiska budet med JB, s dom. Denna historia är verkligen hur smetig som helst och definitivt inte en vanlig fastighetstransaktion.

Eller så är det exakt som hon skriver att :
Huset ligger på en skogstomt och den särprägeln ämnar jag bevara. Liksom jag ämnar restaurera huset och bevara det för framtiden.

Det finns flera saker som talar för det ex målaren som var där och tog färgprover
samt aoristerna som hon skulle samtala med så även vvs firman då hon är verksamhetsutövare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in