2021-07-15, 20:55
Medlem
DoraFs avatar
Du får en stjärna på himlen för ditt initiativ 💥.

Jag känner bara till docdroid. Gratis men filer som inte visats på 60 dagar raderas.

Ledsen för att jag inte kan vara mer till hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja hej på er alla!

Ni får ha överseende eller faktiskt förståelse för att jag icke har hunnit besvara alla era frågor och bemött era påstående o.d. etc. m.m. o.s.v.

Jag har varit upptagen med en hel del PM:s m.m.

Jo nu har jag plockat hem en prov-zip (20 dgr) och hoppas på att fixa å öppna alla aktbilagsfiler för att sen lägga upp på en gratissida för sånt, så jag kan posta alla länkarna i ett inlägg här som sen mod plockar in i TS.

Jag är långt ifrån van med sådant här så jag tar gärna emot tips om hur jag ska gå tillväga.

Vad som bryr mig mest är att få tag i en sida som passar bäst och där dokumenten får ligga ifred och kvar under lång tid.

Detta då jag misstänker att det inte är över i oktober/november då det finns stor risk att det kommer att överklagas. Ja det skulle inte förvåna mig om det går längre än till HR och då behövs det väl en sida där dokumenten får ligga kvar kanske 2 år.

Till er som har stor erfarenhet av sånt här - vad anbefalls?
2021-07-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja hej på er alla!

Ni får ha överseende eller faktiskt förståelse för att jag icke har hunnit besvara alla era frågor och bemött era påstående o.d. etc. m.m. o.s.v.

Jag har varit upptagen med en hel del PM:s m.m.

Jo nu har jag plockat hem en prov-zip (20 dgr) och hoppas på att fixa å öppna alla aktbilagsfiler för att sen lägga upp på en gratissida för sånt, så jag kan posta alla länkarna i ett inlägg här som sen mod plockar in i TS.

Jag är långt ifrån van med sådant här så jag tar gärna emot tips om hur jag ska gå tillväga.

Vad som bryr mig mest är att få tag i en sida som passar bäst och där dokumenten får ligga ifred och kvar under lång tid.

Detta då jag misstänker att det inte är över i oktober/november då det finns stor risk att det kommer att överklagas. Ja det skulle inte förvåna mig om det går längre än till HR och då behövs det väl en sida där dokumenten får ligga kvar kanske 2 år.

Till er som har stor erfarenhet av sånt här - vad anbefalls?
Du tänker dig att det överklagas till hovrätt? Ja det är inte omöjligt. Iså fall troligen av principskäl från Esbjörns advokat.

Du tänker även prövningstillstånd i hd? Av vilket skäl skulle det tas upp där? De tar ju normalt upp sånt som bedöms prejudicerande eller processfel. Jag ser inget som skulle kräva utslag i hd av vad vi vet idag.
2021-07-15, 21:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Man orkar bara inte med Leif Brännström. I ännu ett "scoop" avslöjar han att Ebba skickat ett brev till Bolin två dagar innan förhandlingarna i tingsrätten. Brännström avslöjar att Bolins advokat tar brevet som bevis för att Bolin ville häva affären. Grattis, det har väl egentligen alla hävdat från dag 1. Bolin ångrade husförsäljningen, men Brännström verkar inte ha förstått att ångerrätt inte finns på husförsäljning. Bolins advokat kan väl inte heller vara en sådan dåre att han tror att det skulle tillföra ärendet något? Han är ju juridiskt skolad till skillnad från barnvåldtäktsmannen Johann Binninge.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-okanda-brev-till-esbjorn-bolin/
"Det finns ett tidigare okänt brev som kastar nytt ljus över hustvisten mellan Ebba Busch, 34, och Esbjörn Bolin, 82.

Det personliga brevet skrev KD-ledaren i ett försök att få honom att vända i tvisten om huset.

Men nu tar mannens advokat brevet som bevis för att han ville häva affären."
Senast redigerad av Kämpendahl 2021-07-15 kl. 21:59.
2021-07-15, 22:02
Medlem
Detta är ett så open and shut case att de förmodligen inte ens får prövningstillstånd i hovrätten.
2021-07-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Man orkar bara inte med Leif Brännström. I ännu ett "scoop" avslöjar han att Ebba skickat ett brev till Bolin två dagar innan förhandlingarna i tingsrätten. Brännström avslöjar att Bolins advokat tar brevet som bevis för att Bolin ville häva affären. Grattis, det har väl egentligen alla hävdat från dag 1. Bolin ångrade husförsäljningen, men Brännström verkar inte ha förstått att ångerrätt inte finns på husförsäljning. Bolins advokat kan väl inte heller vara en sådan dåre att han tror att det skulle tillföra ärendet något? Han är ju juridiskt skolad till skillnad från barnvåldtäktsmannen Johann Binninge.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-okanda-brev-till-esbjorn-bolin/
"Det finns ett tidigare okänt brev som kastar nytt ljus över hustvisten mellan Ebba Busch, 34, och Esbjörn Bolin, 82.

Det personliga brevet skrev KD-ledaren i ett försök att få honom att vända i tvisten om huset.

Det här citatet från Ebbas brev är intressant:
Den här tavlan på hur huset såg ut förut noterade jag innan någon av syskonbarnen tog det med sig efter att du informerat om att du sålt huset till mig. Jag har fotat av den och sparat fotot för framtiden för att kunna respektera hur det sett ut i sitt originalutförande.
Vänligen,
Ebba
Syskonbarnen har uppenbarligen informerats om försäljningen och fått hämta saker de ville ha från huset. Men ingen av dem har gått ut och stöttat Majkgård och Pernroth Lüllmaa i påståendet att Esbjörn inte visste vad han gjorde när han skrev under avtalet.

Det bevisar vilka det är som ligger bakom hela tvisten och rättsprocessen.

Det är änkespindeln och hennes vännina som jobbade på RO.
2021-07-15, 22:22
Medlem
Citat:

ROFL

Så nu helt plötsligt tror de att ett brev Ebba har skrivit säger något om Esbjörns vilja.

Detta visar bara hur desperata de är.

Ebba skrev alltså brevet sista februari. Brännstrom och Esbjörns knatteadvokat måste vara de enda människorna i hela världen som tror att ingen hade förstått innan dess att Esbjörn ville häva köpet, eller att Ebba inte förstått det, för sjutton gubbar, hon hade ju redan stämt honom.

Esbjörns advokat tror kanske att han kan lura domstolen att missa det faktum att det måste finnas en rätt att häva avtalet, och att domstolen ska nöja sig med att Esbjörn ville häva det, och att det då skulle bevisas av ett brev Ebba, av alla, skickar till Esbjörn.

Hela den senaste idén från Esbjörns knatteadvokat är dödfödd från början. Det finns ingen grund för hävning.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-15 kl. 22:38.
2021-07-15, 22:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Det framgår en del intressant I Ebbas brev till Esbjörn. Hon försäkrar Esbjörn om att träd inte ska fällas och Hus inte rivas för att ge plats åt en ny byggnad. Fast läser man noga vad Ebba skriver så lovar hon egentligen ingenting.
Huset ligger på en skogstomt och den särprägeln ämnar jag bevara. Liksom jag ämnar restaurera huset och bevara det för framtiden. Jag har fått framfört till mig att en del tror att jag velat köpa detta för att riva allt. Inget kan vara längre från sanningen och det vet ju du utifrån de många samtalen som vi haft bland annat i ”stora rummet”. Om någon förmedlat något annat till dig så hoppas jag att detta är klargörande och kan skapa trygghet och lugn hos dig kring mina intentioner.
Intressant också att Ebba skriver "att hon velat köpa detta" . Ebba skriver inte att hon köpt huset utan att hon velat köpa huset. Det kan förstås som att hon förstått och accepterat att Esbjörn ville häva köpet. Brevet är daterat 28 februari 2021 och köpekontraktet undertecknades den 20 augusti 2020. Det är smart av Esbjörns advokat att använda brevet.
Brevet ingår i ”bevispaketet” när Bolins advokat ska försöka bevisa att han ville häva affären - så kallad hävningsförklaring - trots undertecknandet av kontraktet den 20 augusti förra året. Brevet kan bidra till att vända upp och ned på hela fastighetstvisten.
2021-07-15, 22:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Intressant också att Ebba skriver "att hon velat köpa detta" . Ebba skriver inte att hon köpt huset utan att hon velat köpa huset. Det kan förstås som att hon förstått och accepterat att Esbjörn ville häva köpet. Brevet är daterat 28 februari 2021 och köpekontraktet undertecknades den 20 augusti 2020. Det är smart av Esbjörns advokat att använda brevet.
Du vet hur jurister är. Tyvärr, de är skittråkiga. Går enbart på det juridiska. Rätten kommer att titta på om det finns ett giltigt skriftligt köpeavtal. Men det finns hundratals inlägg i tråden om det. Det här ändrar såklart ingenting.
2021-07-15, 22:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du tänker dig att det överklagas till hovrätt? Ja det är inte omöjligt. Iså fall troligen av principskäl från Esbjörns advokat.

Kanske av principskäl, kanske en möjlighet att tjäna en extra slant.

Citat:
Du tänker även prövningstillstånd i hd? Av vilket skäl skulle det tas upp där? De tar ju normalt upp sånt som bedöms prejudicerande eller processfel. Jag ser inget som skulle kräva utslag i hd av vad vi vet idag.

Ja det är rätt. De flesta fall tas inte upp av HD.
2021-07-15, 22:50
Medlem
Saken är ju den med en överklagan, att Esbjörn själv måste ju vilja överklaga, eller så måste hans "godhjärtade" monika vilja det, men hon får inte agera emot Esbjörns vilja. Och den stora frågan är om det finns någon "bakom" Esbjörn som efter en förlorad tvist i TR tror att det skulle finnas någonting att vinna på att överklaga till HR. Den enda som hade vinning av att driva denna process in absurdum, var grisen, som kunde påverka monika och kanske därigenom också pensionatskärringen. Men grisen är ute ur bilden. Esbjörns knatteadvokater har så klart också ett sådant ekonomiskt intresse, men sannolikt inte samma möjligheter att påverka Esbjörn eller monika som grisen hade med sin nära relation till monika.

Å andra sidan så är väl Esbjörn just en sådan fullständigt obstinat tjurgubbe med huvudet så långt ner i sanden att han inte ser någonting och bara kör full fart rakt in i kaklet med en jävla smäll. Han har antagligen ingenting alls att förlora, hela hans liv har ju blivit taget ur händerna på honom av hans "godhjärtade" kärringar, och hans advokat lär väl lura i honom att det finns hopp att få domen ändrad. Som sagt, för Esbjörn lär ju knappast ännu en förlust spela någon roll.

Men som sagt, han ska få prövningstillstånd också.

Ja, vi få se vad som händer framöver i denna soppa.
2021-07-15, 22:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
ROFL

Så nu helt plötsligt tror de att ett brev Ebba har skrivit säger något om Esbjörns vilja.

Detta visar bara hur desperata de är.

Ebba skrev alltså brevet sista februari. Brännstrom och Esbjörns knatteadvokat måste vara de enda människorna i hela världen som tror att ingen hade förstått innan dess att Esbjörn ville häva köpet, eller att Ebba inte förstått det, för sjutton gubbar, hon hade ju redan stämt honom.

Esbjörns advokat tror kanske att han kan lura domstolen att missa det faktum att det måste finnas en rätt att häva avtalet, och att domstolen ska nöja sig med att Esbjörn ville häva det, och att det då skulle bevisas av ett brev Ebba, av alla, skickar till Esbjörn.

Hela den senaste idén från Esbjörns knatteadvokat är dödfödd från början. Det finns ingen grund för hävning.
Nä så är det ju och utöver det srive Brännström att han är dömd för ett brott.
Det är helt fel då han är dömd för 4 brott
Snacka om att sminka en GRIS.
Är det inte förtal att skriva att hon skrev brevet?
2021-07-15, 23:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Du vet hur jurister är. Tyvärr, de är skittråkiga. Går enbart på det juridiska. Rätten kommer att titta på om det finns ett giltigt skriftligt köpeavtal. Men det finns hundratals inlägg i tråden om det. Det här ändrar såklart ingenting.
Brevet ingår enligt uppgift i ett "bevispaket", Det finns med andra ord fler bevis. Vad det kan räcka till vet ingen av oss ännu. Såklart.

Som tidigare diskuterats finns det en del frågetecken i den här historien . Detta är ytterligare en. När Ebba skrev brevet hade hon redan stämt Esbjörn. Hon hade sedan månader tillbaka ett juridiskt ombud. Med brevet försöker hon påverka Esbjörn mitt under pågående tvistemål. Hade brevet fått klartecken av ombudet? Visste hennes ombud ens om att hon kontaktade Esbjörn direkt utan att gå via hans ombud? Oavsett är brevet ett intressant agerande av Ebba . Det gavs inget förmedlingsuppdrag åt någon fastighetsmäklare och med brevet rundar Ebba både domstolen och Esbjörns ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in