2021-07-15, 20:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det som är trams är att den tiden är förbi. Hur många Ica handlare fanns det i en medelstor stad på den tiden? Hur många finns idag? Vad händer om 3miljoner konsumenter försvinner? Hur många företag skulle gå omkull? Vad skulle hända med bostadspriserna om 3 miljoner människor försvann? Vad händer med värdet på bostäderna och belåningen? Kom igen tänk lite övergripande

Du svarar inte på frågan. Inte helt oväntat drar du fram massa löjliga floskler ingen vettig människa kan ta på allvar. Sanningen är att ert jävla valboskap inte behövs sanningen är att du ljuger så du storknar.
Citera
2021-07-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man kan tro att de skojar jag förstår. Men varför i helvete skoja om nåt så allvarligt specielt i roll av talesman. Ge denna sparken i såna fall.

Nej, jag tror inte det var på skoj. Mera i stil med ”så går det om man gör så här”, vilket han, i dagens klimat, inte kan säga rakt ut.

Men jag kan ha fel.
Citera
2021-07-15, 21:01
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
Nej, jag tror inte det var på skoj. Mera i stil med ”så går det om man gör så här”, vilket han, i dagens klimat, inte kan säga rakt ut.

Men jag kan ha fel.

Det har du troligtvis underskatta inte PK:itens förmåga till ren skär idioti.
Citera
2021-07-15, 21:04
Medlem
Citat:
Det som är trams är att den tiden är förbi. Hur många Ica handlare fanns det i en medelstor stad på den tiden? Hur många finns idag? Vad händer om 3miljoner konsumenter försvinner? Hur många företag skulle gå omkull? Vad skulle hända med bostadspriserna om 3 miljoner människor försvann? Vad händer med värdet på bostäderna och belåningen? Kom igen tänk lite övergripande
Klart att några butiker får bomma igen - men det är en pytteliten förlust jämfört med om hela landet blir utanförskapsområde och går i konkurs. Ett samhälle kan absolut gå runt med 7 miljoner medborgare, det finns ingen naturlag som säger att det måste finnas just 10 miljoner pers. Och som alla skriver - de 3 miljonerna spenderar ju andras pengar, alltså är de en kostnad.
Citera
2021-07-15, 21:12
Medlem
Whitfieldss avatar
Det har flyttat in en skäggig pedofilprofetdyrkare i mitt hus. Babbeluringen hade täckning att låna 15 miljoner. Vet ej vad han pysslar med men han har gjort någon sorts karriär. Tror att han är mäklare. Djävligt jobbig lirare i alla fall. Så nu har vi blatteriet i samma kåk med störande inslag som blattevänner och äcklig släkt samt att det i år stulits 10 cyklar ur cykelrummet. Aldrig hänt tidigare. Sedan långt tidigare bor en serb med fru och barn här. Honom kan jag ej säga ngt ont om. Han är cool.

Oavsett så har jag länge planerat att emigrera från Sverige pga blatteriet. Men inte bara pga blatteriet utan för att jag inte står ut med att se Annie Lööfs äckliga ansikte varje dag, Löfven, Miljöpartiet osv. Förföljelsen av oss svenskar är en tung del. Just nu förföljs vi med helt sjuka skatter, böter och avgifter. Sverige har utvecklats till en katastrof.

Kanske skall jag stanna kvar och gå med i ett svenskt garde, träna, vapenöva och invänta inbördeskriget. Ju förr desto bättre om vi tar upp vapnen för att försvara oss mot invasionen.
Citera
2021-07-15, 21:16
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:

Bostadsmarknaden kan implodera, men det spelar ingen större roll. Bostäderna försvinner inte iomed att det inte finns köpare i samma utsträckning som tidigare. Konsumtionssamhället är en del av Europas vinnarkoncept. Det var vi som uppfann det och allt kommer att återhämta sig. Jag har tänkt i samma banor som du men ett stålbad för att få ut blatteriet är en uppoffring som de flesta troligen är villiga att göra för att rädda Sverige. Allt handlar inte om pengar. Blattarna MÅSTE utrotas från svensk mark. Kosta vad det kosta vill. De ska bort.
Citera
2021-07-16, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Nej, de har inte råd att köpa villor för 7+ miljoner.

Man kan väl sälja knark eller råna/utpressa folk, det ger ju bra med pengar.
Citera
2021-07-16, 07:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Inom kort kommer socialkontoren att köpa in villor i svenska områden och sen placera en massa svartskallar där...Det har väl redan skett i några kommuner. Så villaområden kan du nog glömma att vara trygg i om några år.

Ja det sker och som löken på laxen så är blattarna som bekant driftiga, det är därför vi vill ha dem.
Jo att det som media beskriver som random bus, skadegörelse, hot, skjutning utan någon känd koppling det är riktad prisdumpning i syftet att få ned ett område. Svensken flyr om han kan och att ingen vill köpa hus där, ja ett hus med marknadsvärde 7 milj har plötsligt halkat ned till 3 mille och nu kommer Blattetlito och att hus efter hus faller.
Citera
2021-07-16, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Finns ingenstans att fly. Hela Sverige kommer se ut som ett enda stort ghetto i framtiden.

Finns alltid områden att fly om man ser det som det.
Frågan är hur långt du beredd att gå.

Skogen är hur stor som helst.
Citera
2021-07-16, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Finns alltid områden att fly om man ser det som det.
Frågan är hur långt du beredd att gå.

Skogen är hur stor som helst.

Ja det är skog och vatten som gäller, natur är babbeluringarna livrädda för, speciellt skogen.
Citera
2021-07-16, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Ja det är skog och vatten som gäller, natur är babbeluringarna livrädda för, speciellt skogen.
Exactly.
Citera
2021-07-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Fast pundarna och alkoholisterna kommer du inte undan i skogen. De kommer att stjäla alla dina saker och hota dig med yxor och machetes...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in