"Relationen mellan J*oakim och Stefan i samband med att J*oakim började dejta LenaA150/448
I februari -15 då J*oakim börjat dejta Lena blev Stefan skitförbannad på honom och det skar
sig fullkomligt mellan dem. Anledningen var att han tog från tiden som Stefan ville spendera
med Lena. Stefan och J*oakim kunde inte gå på samma event, var den ena där vägrade den
andra gå dit. J*oakim berättade för Karin att det var en konflikt mellan dem. Han var förvånad
över Stefans reaktion som för honom var oväntad. Karin försökte prata med Stefan via
Messenger om att han och J*oakim betedde sig som två tonåringar. Stefan bekräftade det med
"jag vet, men det är inget du kan göra något åt!" (se förhörsbilaga 1). Karin uppfattade det
som att Stefan var svartsjuk på J*oakims relation med Lena vilket Karin, Karin J och J*oakim
då pratade om.
Stefans reaktion var inte normal då han och Lena bara var vänner."[...]
"Koko_c, J*oakim S*jöberg i ÖrebroA150/592
Lena hade för kanske tre år sedan en relation till J*oakim S*jöberg i Örebro. Han kallar sig
koka_ c i geocaching. K*enneth känner inte J*oakim men han har hört från Lena att J*oakim kan
bli väldigt aggressiv. K*enneth var med på ett sto1t geocachingmöte och såg då Lena och
J*oakim tillsammans. Det K*enneth vet är att de träffades och låg med varandra. De hade en
relation under några månader. Under tiden då Lena träffade J*oakim träffade hon också Stefan."
"C*hristian uppger att Lena haft en kort, men het, relation med en annan man under 2017, soms.608
kallas sig "c*oco_c" i geocaching sammanhang, men heter egentligen J*oakim S*jöberg, som bor
i Örebro och vara knappt 40 år. J*oakim fick inte berätta för någon att de hade en relation, då
lena inte ville att Stefan skulle få veta detta. "
" Den personern C*hristian pratar om kallas C*oco_c och heter J*oakim S*jöberg. Han avslutade deras relation efter ett tag för att han inte fick berätta att dom var tillsammans. Lena W ville inte göras. 635
förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och
hennes barn.
C*hristian tillfrågas om Lena W berättade hur Stefan uttryckte sig angående det här hotet och i
vilket sammanhang det var men det vet inte C*hristian.
C*hristian uppger att det är dumt att säga något, C*hristian fantiserar säkert då, C*hristian har
inget att säga säkert. Han kan bara tänka sig att Lena W sagt att hon träffat någon och Stefan
sagt direkt till henne att hon ska avsluta det, men om det är sant eller inte vet C*hristian inte.
Han förklarar också att Lena måste ha tagit hotet på allvar eftersom Lena W inte har gjort
några förhållande officiella. "
"C*hristian har för sig att hon skrev att både---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
hon och barnen var dödshotade, det finns i materialet Polisen tankat ner från hans padda
C*hristian kommer dock inte ihåg vem som sa det, dom är många som diskuterat och man hör
att andra berättar vad andra sagt, så C*hristian kan inte säga exakt vilken person det var.
C*hristian tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med J*oakim S*jöberg tror C*hristian det var, "Coco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller
barnen."
"Hon gjorde många män"
besvikna.Hon hade ju ett väldigt
fliriigt sätt, utan att mena något. De
flesta vänskapliga kontakter med
män blev dåliga eftersom männen
uppfattade att något var på gång.
Jag känner till alla hon umgåtts
med och hur, samt hur deras
relationer varit. Det finns tre
personer som alla har avvikande
beteende. Så dana som hon haft
lite problem med. Eller faktiskt tom
fyra. MEN jag kan inte tänka mig
någon av dem som inblandad:
Jocke: De hade ett kori intimt
förhållande. 2015 om jag minns
rätt. Han tänker ej helt klari, och
han skrämmer bort de flesta han är
vän med. Är ganska ensam därför.
Blev mycket besviken när hon ej
ville gå vidare. Hon var i den
perioden rädd för honom. En annan
kvinna tg och jag känner var rädd
för sitt liv när hon bröt med honom.
Men han och L hade ett fungerande
men glest vänskapligt förhållande
sedan länge nu. Han var ej heller i
stan.
"FL: Du berättade att det fanns någon som hette J*oakim eller J*ocke som kände Stefan väl och
denne hade varnat Lena om Stefan? Kan du berätta lite närmare vad det handlade om?
P*eter berättar att det var tvätt om, det är ett antal år tillbaka i tiden så P*eter vet inte riktigt,
kanske 4 år sedan så vet P*eter att Lena hade kontakt/förhållande med någon som hette
J*ocke/J*oakim och då ska Stefan ha sagt att J*ocke inte var bra för henne och Stefan hade hört
något tidigare, att han hade varit våldsam mot någon, det är minnesbilder han har idag, men
Peter funderar kring det här, vilka män som Lena hade kontakt med. Det med Jocke är
hörsägen från Lena, yttrat i ett samtal som han haft. Peter vet inte vad han heter i efternamn
eller vart han bor, det är bara en uppgift som dök upp."
"Relationen mellan J*oakim och Stefan i samband med att J*oakim började dejta LenaA150/448
I februari -15 då J*oakim börjat dejta Lena blev Stefan skitförbannad på honom och det skar
sig fullkomligt mellan dem. Anledningen var att han tog från tiden som Stefan ville spendera
med Lena. Stefan och J*oakim kunde inte gå på samma event, var den ena där vägrade den
andra gå dit. J*oakim berättade för Karin att det var en konflikt mellan dem. Han var förvånad
över Stefans reaktion som för honom var oväntad. Karin försökte prata med Stefan via
Messenger om att han och J*oakim betedde sig som två tonåringar. Stefan bekräftade det med
"jag vet, men det är inget du kan göra något åt!" (se förhörsbilaga 1). Karin uppfattade det
som att Stefan var svartsjuk på J*oakims relation med Lena vilket Karin, Karin J och J*oakim
då pratade om.
Stefans reaktion var inte normal då han och Lena bara var vänner."[...]
"Koko_c, J*oakim S*jöberg i ÖrebroA150/592
Lena hade för kanske tre år sedan en relation till J*oakim S*jöberg i Örebro. Han kallar sig
koka_ c i geocaching. K*enneth känner inte J*oakim men han har hört från Lena att J*oakim kan
bli väldigt aggressiv. K*enneth var med på ett sto1t geocachingmöte och såg då Lena och
J*oakim tillsammans. Det K*enneth vet är att de träffades och låg med varandra. De hade en
relation under några månader. Under tiden då Lena träffade J*oakim träffade hon också Stefan."
"C*hristian uppger att Lena haft en kort, men het, relation med en annan man under 2017, soms.608
kallas sig "c*oco_c" i geocaching sammanhang, men heter egentligen J*oakim S*jöberg, som bor
i Örebro och vara knappt 40 år. J*oakim fick inte berätta för någon att de hade en relation, då
lena inte ville att Stefan skulle få veta detta. "
" Den personern C*hristian pratar om kallas C*oco_c och heter J*oakim S*jöberg. Han avslutade deras relation efter ett tag för att han inte fick berätta att dom var tillsammans. Lena W ville inte göras. 635
förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och
hennes barn.
C*hristian tillfrågas om Lena W berättade hur Stefan uttryckte sig angående det här hotet och i
vilket sammanhang det var men det vet inte C*hristian.
C*hristian uppger att det är dumt att säga något, C*hristian fantiserar säkert då, C*hristian har
inget att säga säkert. Han kan bara tänka sig att Lena W sagt att hon träffat någon och Stefan
sagt direkt till henne att hon ska avsluta det, men om det är sant eller inte vet C*hristian inte.
Han förklarar också att Lena måste ha tagit hotet på allvar eftersom Lena W inte har gjort
några förhållande officiella. "
"C*hristian har för sig att hon skrev att både---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
hon och barnen var dödshotade, det finns i materialet Polisen tankat ner från hans padda
C*hristian kommer dock inte ihåg vem som sa det, dom är många som diskuterat och man hör
att andra berättar vad andra sagt, så C*hristian kan inte säga exakt vilken person det var.
C*hristian tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med J*oakim S*jöberg tror C*hristian det var, "Coco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller
barnen."
"Hon gjorde många män"
besvikna.Hon hade ju ett väldigt
fliriigt sätt, utan att mena något. De
flesta vänskapliga kontakter med
män blev dåliga eftersom männen
uppfattade att något var på gång.
Jag känner till alla hon umgåtts
med och hur, samt hur deras
relationer varit. Det finns tre
personer som alla har avvikande
beteende. Så dana som hon haft
lite problem med. Eller faktiskt tom
fyra. MEN jag kan inte tänka mig
någon av dem som inblandad:
Jocke: De hade ett kori intimt
förhållande. 2015 om jag minns
rätt. Han tänker ej helt klari, och
han skrämmer bort de flesta han är
vän med. Är ganska ensam därför.
Blev mycket besviken när hon ej
ville gå vidare. Hon var i den
perioden rädd för honom. En annan
kvinna tg och jag känner var rädd
för sitt liv när hon bröt med honom.
Men han och L hade ett fungerande
men glest vänskapligt förhållande
sedan länge nu. Han var ej heller i
stan.
"FL: Du berättade att det fanns någon som hette J*oakim eller J*ocke som kände Stefan väl och
denne hade varnat Lena om Stefan? Kan du berätta lite närmare vad det handlade om?
P*eter berättar att det var tvätt om, det är ett antal år tillbaka i tiden så P*eter vet inte riktigt,
kanske 4 år sedan så vet P*eter att Lena hade kontakt/förhållande med någon som hette
J*ocke/J*oakim och då ska Stefan ha sagt att J*ocke inte var bra för henne och Stefan hade hört
något tidigare, att han hade varit våldsam mot någon, det är minnesbilder han har idag, men
Peter funderar kring det här, vilka män som Lena hade kontakt med. Det med Jocke är
hörsägen från Lena, yttrat i ett samtal som han haft. Peter vet inte vad han heter i efternamn
eller vart han bor, det är bara en uppgift som dök upp."
"Stefan Davidsson---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----
Kort
21 aug 2017 20:34
Stefan Davidsson
Öppet
Stefan Davidsson
Snart dusch
Stefan Davldsson
Rt
21 aug 2017 20:00
Stefan Davidsson
21 aug 2017 20:00
Stefan Davidsson
Rt
21 aug 2017 19:23
Stefan Davidsson
Halv minut
Stefan Davidsson
Kort
Stefan Davidsson
Öppet
Stefan Davidsson
Rt
21 aug201716: 43
Stefan Davidsson
Många fel
21 aug201716:43
Stefan Davidsson
Läst
21 aug 2017 16:43
Stefan Davidsson
Rt
21 aug 2017 16:30
Stefan Davidsson
Hörs
21 aug 2017 16:29
Stefan Davidsson
Ej
Lena Wesström
För chat
Stefan Davidsson
Aåej läst
Lena Wesström
Öppna I kväll
Lena Wesström
Hej
Stefan Davidsson
Med sällskap nu
Lena Wesström
Så jag vet om du läst
Lena Wesström
Svara innan du stänger
Lena Wesström
Sitter på cykeln?
Lena Wesström
Allt annat är att kasta och pissa
21 aug 2017 16:28
Lena Wesström
Lär oss hitta vägar
21 aug 2017 16:28
Lena Wesström
Vi hanterar det
21 aug 2017 16:27
Lena Wesström
Jag har med mig tiden backningar, Svek och elakheter
Lena Wesström
Du har med dig au jag sprang ifatt
Lena Wesström
Det börjar droppa nu
21 aug 2017 16:26
Lena Wesström
21 aug 2017 16:25
Lena Wesström
Du borde väntat
21 aug 2017 16:24
Lena Wesström
Förresten riskerade jag inte allt
21 aug 2017 16:24
Lena Wesström
Du är alltså backad
21 aug 2017 16:21
Lena Wesström
Du bara är?
21 aug 2017 16:21
Stefan Davidsson
Och nu inne är det att ta hand om kunskapen hur du hanterade helgen på bästa sätt
21 aug 2017 16:19
Stefan Davidsson
Visar inte. Bara är
21 aug 2017 16:19
Lena Wesström
Vi pratar då. I god ton
21 aug 2017 16:16
Lena Wesström
Öppna chatten I kväll
Lena Wesström
Visa mig det då
Stefan Davldsson
Men inte på dig. I toan
21 aug 2017 16:15
Stefan Davldsson
Bajsar nu. Mycket.
Stefan Davldsson
Du har inga skäl
Stefan Davldsson
Du borde inte säga. Får ej tycka
Stefan Davldsson
Lägg av
Lena Wesström
Och önskar du inte kastade och trampade så mycket
21 aug 2017 16:14
Lena Wesström
Och vår nutid
21 aug 2017 16:13
Lena Wesström
Jag har vår framtid som mål
21 aug 2017 16:13
Stefan Davidsson
I helgen så skulle du om du haft vår framtid som mål inte gått till tvättstugan, inte följt efter, inte gått
förbi. Du kunde gott ha blivit besviken och fått skriva det. Då hade jag förklarat så fort jag kunde.
Under promenaden kunde jag inte. Du riskerade allt. ALLT
21 aug 2017 16:07 "
A150/254-255 finns de två bilderna som JG skickade till SD när man ser enbart ett par håriga ben och ett par nedhasade kallingar vid fotknölarna, taget på en toa i mörkret med mobilen. Konversationen mellan SD och JG verkar tagen i sin helhet, inga bajs bilder finns med. Inte heller är någon bild sekretessad.
"[...]Han tog också med en voltmätare (USB) som han behövde låna, han har fortfarande kvar det.
Sedan gick han på toaletten och bajsade, fotograferade när han satt på toaletten och skickade
bilderna till Stefan. Jerry och Stefan brukar skicka sådana bilder till varandra, de har det som
ett skämt sinsemellan varandra och tycker inte att det är något anmärkningsvärt.
Jerry vet att han använde sig av entredörren då han gick in i huset. Det var ett kodlås på
dörren, Jerry har tidigare fått koden av Stefan, och använde sig av den när han gick in.
I efterhand är det först då låset togs bort och byttes ut som Jerry insåg att det var allvar, då
blev det något mer till situationen med misstankar, och det började kännas tokigt för Jerry.
Först efter det gick det upp för honom att hur dumt det var att han bajsat och lämnat sitt DNA
på toaletten."
Du måste vara medlem för att kunna kommentera