2021-07-15, 12:00
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Att ha sex med en minderårig är per definition inte våldtäkt, nej.

Att ha sex med en minderårig person är alltid ett brott, om GM sedan riskerar att dömas för våldtäkt eller sexuellt övergrepp beror på omständigheterna. Sammanfattningsvis: Ha inte sex med barn.
Citera
2021-07-15, 12:02
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Så du menar att det inte existerar någon som helst skillnad mellan en femtonåring som har sex med en som är fjorton år och elva månader och en 72-åring som har sex med en fyraåring?

Helt omöjligt resonera med dessa människor
Totalt sedimenterade och klarar inte av att tänka utanför de mest populistiska av åsikterna

Tro mig när jag säger detta - exakt denna typ av får (djuret) är dem som utför de värsta handlingar i krig. Helt oförmögna att fatta egna beslut. Bara följa order. Deras avsaknad till förmåga att tänka gör dem livsfarliga.
Citera
2021-07-15, 12:03
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ha ha ha att hugga käft med mig genom att märka ord som argumentationsteknik är något patetiskt
Bli inte så kränkt. Du skrev fel, deal with it

Ville du tillföra något i topic eller vill du bara dra ut på detta för att rädda din flashback-heder?
Hade du så att säga någon ståndpunkt i frågan?

Lagen är lagen, helt oavsett hur löjlig du tycker lagen är.
Citera
2021-07-15, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hihi nej 1 år och 9 månader är verkligen en livstid emellan

Påtryckningar? 21 gånger? Du menar hon blev tvingad 21 gånger? Låter sketchy. Eller var det frivilligt ibland men ibland var hon inte så jättesugen? Trots många frågetecken verkar du sitta på glasklara svar. Konstigt. Dogmatiskt
Han erkände inte påtryckningar. Han sa han blev sur när hon vissa gånger krånglade. So? Står det även att han drog av henne kläderna efter han blev sur? Eller tvingade henne att ta av sig själv kläderna? Eller bara att han blev sur, punkt? Hur sur blev han? Kniv-sur? Skrek-sur? Eller bara sur,punkt? Spännande hur du vet så mycket om så lite som sagt.
Trodde du killar blev glada när tjejer kör en lurimus? Lite för mycket tid bakom datorn spenderar du...
Det spelar ju ingen roll om det var 21 eller 10 gånger - han har ju själv erkänt de faktiska omständigheterna kring det.

Att du sedan inte tror att det är skillnad på en 13 åring och en 15 åring säger ju mest något om dig.
Citera
2021-07-15, 12:05
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Fan vad kul att du förminskar mindreåriga som har sex, vilket blir våldtäkt och pedofili, snyggt TÖNT det är förfan en 13 åring vi snackar om
Jag tar inte någon sida här.

Men du tror alltså att denna 13-åringen är förpubertal, det vill säga inte kommit in i puberteten än?

Eller är det så att du inte vet vad pedofili är för något?
Citera
2021-07-15, 12:06
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Att ha sex med en minderårig person är alltid ett brott, om GM sedan riskerar att dömas för våldtäkt eller sexuellt övergrepp beror på omständigheterna. Sammanfattningsvis: Ha inte sex med barn.

Tack

Ja, så är lagen utformad

Praxis visar dock att man inte alltid fälls vid åtal, speciellt inte när de båda "barnen" är nära varandra i ålder och det är i samtycke

Min tes är dock att lagen är fyrkantigt utformad, den borde ge större svängutrymme för "barn" i närliggande ålder. Därtill är domen ett hån när vederbörande brud uppenbarligen gett samtycke flertalet gånger. Finns inte heller något som tyder på hot, våld eller tvång. På sin höjd blev GM "sur".

En 15 åring ska inte behöva bli stämplad för livet för att en brud i samtycke lockat med sina godsaker - så som kvinnor gör för att få uppmärksamhet. Hans liv och rykte i ruiner. För vad? För att han, precis som hon, hade drifter? Orimligt.
Citera
2021-07-15, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle vara lite roligt att veta hur ni ser på Japan och deras 13-årsgräns, ser ni det som ett peddo-land och bojkottar varenda vara det står "Made in Japan" på eller?

Minderårig och barn i lagens mening är man ju ända upp till 18.

Är säker på att ni två inte direkt stod högst på listan bland de som småfröknarna på högstadiet valde att bli den förste, för då hade ni vetat hur flickor/unga kvinnor fungerar.
Jag tycker 13 är alldeles för ungt, men är det tillåtet i Japan så är det givetvis inte straffbart där.

Summan av kardemumman blir således - vill du knulla 13-åringar så får du söka dig till Japan och inte göra det här i Sverige där barnen skyddas till minst 15.
Citera
2021-07-15, 12:09
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det spelar ju ingen roll om det var 21 eller 10 gånger - han har ju själv erkänt de faktiska omständigheterna kring det.

Att du sedan inte tror att det är skillnad på en 13 åring och en 15 åring säger ju mest något om dig.

Ja vad erkände han? Att han blev sur?
Stod det även att de hade sex efter att han blev sur? Eller stod det bara att han blev sur? Är det våldtäkt att bli sur? :S Du är vis. Jag är dum. Tackar dig.

Det är skillnad mellan allt på jorden. Vad är det för en korkad sak att påstå att det inte är skillnad på en 13 och 15 åring? Är ju för fan skillnad mellan varenda 15 åring sinsemellan
You make me laugh
Citera
2021-07-15, 12:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tack

Ja, så är lagen utformad

Praxis visar dock att man inte alltid fälls vid åtal, speciellt inte när de båda "barnen" är nära varandra i ålder och det är i samtycke

Min tes är dock att lagen är fyrkantigt utformad, den borde ge större svängutrymme för "barn" i närliggande ålder. Därtill är domen ett hån när vederbörande brud uppenbarligen gett samtycke flertalet gånger. Finns inte heller något som tyder på hot, våld eller tvång. På sin höjd blev GM "sur".

En 15 åring ska inte behöva bli stämplad för livet för att en brud i samtycke lockat med sina godsaker - så som kvinnor gör för att få uppmärksamhet. Hans liv och rykte i ruiner. För vad? För att han, precis som hon, hade drifter? Orimligt.
En 13-åring har alltså ett högre ansvar för 15 -åringens handlingar än 15-åring själv har?

Hur fungerar det? Börjar de tappa i mognad och förstånd när de fyller 14? 15?
Citera
2021-07-15, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja vad erkände han? Att han blev sur?
Stod det även att de hade sex efter att han blev sur? Eller stod det bara att han blev sur? Är det våldtäkt att bli sur? :S Du är vis. Jag är dum. Tackar dig.

Det är skillnad mellan allt på jorden. Vad är det för en korkad sak att påstå att det inte är skillnad på en 13 och 15 åring? Är ju för fan skillnad mellan varenda 15 åring sinsemellan
You make me laugh
Ja det framgår att ha pressat fram samlag. Har du inte läst artikeln?

Av flickans berättelse framgick dock att hon inte ansåg sig redo att ha sex, att det var 15-åringen som var pådrivande och att flickan flera gången försökte avstyra samlagen genom att dra sig undan eller säga ifrån när 15-åringen ville knäppa upp hennes kläder. Pojken blev då ofta sur eller arg på henne, vilket han själv har bekräftat att han blev.
Citera
2021-07-15, 12:11
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Tack

Ja, så är lagen utformad

I detta fallet var endast flickan minderårig. Om pojkar och män inte vill dömas för sexuellt utnyttjande eller våldtäkt gör de bäst i att inte ha sex med minderåriga - helt oavsett ”sina drifter”. Du förstår logiken?
Citera
2021-07-15, 12:18
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
13 åringar ska inte ha sex även om man har sexdriv vid den åldern. Liksom jag förlorade oskulden när jag var 20.

Det är för att du är en tönt.
Du kan inte jämföra ditt egna liv med andra.
Alla är olika och debuten sker genomsnittligt minst 4-5 år innan din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in