2021-01-29, 19:20
Medlem
fearreapers avatar
Han tog ju morfin, & Det är upp till tittaren att spekulera, Jag håller dock med (⊙_☉)Lite omöjligt utan 2 fingrar, armen bruten, skjuten i magen,mm
Citat:
Ursprungligen postat av LNilsson
Kört ett maraton och kom att tänka på det här

Johan falk - Slutet

I slutet så säger Sophie att ett vittne hade sett 2 st maskerade män bära bort en hoprullad matta som var helt nerblodad.
Om det skulle vara så att Seth och Johan bar ut den där snubben, hur kunde Johan ens stå på benen efter all stryk + att armen bröt han ju sönder.
Han hade ju knappast kunnat hjälpa till att bära!?
Citera
2021-02-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Han tog ju morfin, & Det är upp till tittaren att spekulera, Jag håller dock med (⊙_☉)Lite omöjligt utan 2 fingrar, armen bruten, skjuten i magen,mm

Det är ju en 'no brainer' - Seth kan ha tagit hjälp av en tredje person, ur sitt gäng, för den bedriften (utan att Johan kanske ens visade sig vid tillfället för "städningen").

Slutet, liksom samtliga filmer, är bra. Jag hade gärna sett någon form av fortsättning: t ex en 'spin off' kring karaktären Seth Rydell (Jens Hultén) - en svensk version av "Gangs of London". Fortsätter han som informatör?

Man kunde också tänka sig - om Jacob Eklund vill vara med - en serie filmer som kretsar kring storskalig brottslighet ur ett europeiskt perspektiv, där Europol och Scotland Yard engagerar Johan Falk i någon form, från sitt personskydd i Storbritannien?

Mikael Tornvings rollkaraktär uppskattade jag. Synd att han skrevs ut i näst sista filmen. Blir svårt att få in honom igen - om han inte "har en tvillingbror"
Citera
2021-03-06, 18:27
Citat:
Finns fortfarande frågor som blev obesvarade:
2. Vem körde ihjäl Johan Falks flickvän, Maria och deras ofödda barn?

Leo gaut.

Var har du hittat info om det? I säsong 2 pratar ju kollegorna om smitaren när Johan besöker graven, ovh då vet de inte vem det är, och då är ju Gaut död sedan flera år.
Citera
2021-04-04, 20:47
Medlem
kauwts avatar
Har precis sett klart på Barninfiltratören.
Johan och Helen Falk har gift sig och är på väg tillbaka till deras hus när hela GSI överraskar de där. Men när de är på väg så kollar Johan i backspegeln och ser någon flytta in bakom ett träd.
Vem är det??
Vafan missar jag? Har sett filmerna massa gånger men får inte in den rollen..
Har kollat på de som var på festen. Ingen klädsel stämmer med de som är där + att alla redan är där.
Citera
2021-04-05, 01:29
Medlem
fearreapers avatar
Kodnamn Lisa 😉
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Har precis sett klart på Barninfiltratören.
Johan och Helen Falk har gift sig och är på väg tillbaka till deras hus när hela GSI överraskar de där. Men när de är på väg så kollar Johan i backspegeln och ser någon flytta in bakom ett träd.
Vem är det??
Har kollat på de som var på festen. Ingen klädsel stämmer med de som är där + att alla redan är där.
Citera
2021-04-05, 08:52
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Men när de är på väg så kollar Johan i backspegeln och ser någon flytta in bakom ett träd.
Vem är det??
Det är väl Matte?
Citera
2021-04-05, 17:17
Medlem
kauwts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det är väl Matte?

Trodde också det. Men han är ju där när Johan och Helen kommer hem.

Ser ju ut som att personen iallafall har någon form av mask på sig.
Citera
2021-04-13, 14:27
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Jag har varit besatt i denna serien i flera år, men ju fler gånger som jag ser om dessa filmer desto fler fel och saker hittar jag som jag stör mig på. Det har gått så långt att jag ibland vill kontakta Anders Nilsson för att fråga hur fan han tänkte. En sak som jag stör mig enormt på men som egentligen är en skitsak är:

Citera
2021-04-23, 14:55
Bannlyst
Johan Falk är väldigt spännande, verklighetsinriktat och ihållande.

Skådespelarna är bra alla och det är krut i filmerna.

Är inte Johan Falk mera trovärdigt än andra liknande polisfilmer?
Citera
2021-07-15, 11:06
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Johan Falk är väldigt spännande, verklighetsinriktat och ihållande.

Skådespelarna är bra alla och det är krut i filmerna.

Är inte Johan Falk mera trovärdigt än andra liknande polisfilmer?

Falk filmerna är bra, men synd att han som spelar just Johan Falk (Jakob Eklund) är en riktigt usel skådis, resten är klockrena.
Citera
2021-07-15, 11:37
Medlem
Rasande-Roses avatar
Såg om första filmen Noll Tolerans, innan den ytterst usla Falk blev en filmserie. Första filmen är en ganska bra kriminalare som hade mått bra av lite mindre uselt komponerat action. Svenska kriminalfilmer tjänar oftast på att inte försöka apa efter Die Hard, utan istället köra ett mer jordnära vardaglighet. Sen så är ju Eklund en ganska kass skådis också. I senare filmer när Kinnaman visar upp sitt fula plyte så stänger jag dock av, tål inte den skådisen alls.
Citera
2021-07-15, 11:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Såg om första filmen Noll Tolerans, innan den ytterst usla Falk blev en filmserie. Första filmen är en ganska bra kriminalare som hade mått bra av lite mindre uselt komponerat action. Svenska kriminalfilmer tjänar oftast på att inte försöka apa efter Die Hard, utan istället köra ett mer jordnära vardaglighet. Sen så är ju Eklund en ganska kass skådis också. I senare filmer när Kinnaman visar upp sitt fula plyte så stänger jag dock av, tål inte den skådisen alls.
Dom 3 första filmerna är helt ok. Noll tolerans, Livvakterna och Tredje vågen.
Det var väl efter dessa som det blev filmserie?
Håller med dig i övrigt, närr kinnaman dök upp så blev det riktigt pinsamt dåligt. Han är en jävla sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in