2021-07-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nej inte vad som framkommer. Men om man ringer till polisen och uppger att ens man slår en och hotar. Det är klart vederbörande blir arresterad….

Svarade nog på fel person

Till att börja med finns inte begreppet "arresterad" i svenska rättsväsendet. Vidare kommer inte polisen och griper någon, därför att någon har ringt och påstått något i telefon. Vi lever trots allt i ett rättssamhälle.
Citera
2021-07-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man häktas inte för att man är åtalad. Åtalet kommer långt efteråt ifall en åklagare anser det ska göras. Det vet du säkert. OM han misshandlat henne och barnen så har han begått ett brott. Vad som hänt här är svårt att veta då eventuell FU inte längre är aktuell.

LK kan fortfarande dömas för misshandel även om BO är död. Av någon anledning verkar det aldrig ha varit aktuellt.
Citera
2021-07-15, 09:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man häktas inte för att man är åtalad. Åtalet kommer långt efteråt ifall en åklagare anser det ska göras. Det vet du säkert. OM han misshandlat henne och barnen så har han begått ett brott. Vad som hänt här är svårt att veta då eventuell FU inte längre är aktuell.

Naturligtvis har någon som misshandlat någon annan vuxen eller barn begått något brottsligt.
Det gäller naturligtvis för maken, modern MK och för alla andra.

Vad har det med saken att göra kring frågeställningen om maken borde varit häktad, eller som du uppger utredningshäktad?
Han var ju inte ens anklagad för att ha begått något brottsligt.
Citera
2021-07-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annwielen
Ett av barnen fyllde år dagen efter och som överraskning (vet ej om ögonbindlar stämmer) så skulle tåget komma. Givetvis inte för att döda dem utan för att de skulle se det och sitta i hytten. Från en säker källa (mamman hade sagt att de skulle få en överraskning just den dagen innan de åkte till pappan). Ingen hade slitit sig då. 🙁
En säker källa? Vem då? Och varför i hela friden agerade isf inte den personen om man hör att mamman ska ta med barnen upp på tågrälsen!?! Det hör du ju själv att det inte är friskt. Inget x2000 stannar för att låta barn sitta i hytten
Citera
2021-07-15, 09:27
Medlem
Lk "hotade"...... MK mördade

Lk var "ett svin"..... MK är en barnamördare

LK ville ha gemensam vårdnad.... MK mördade barnen pga det.

LK svartmålas .... MK glorifieras

Man mår illa!! Ett barnamord är det absolut värsta brott en människa kan begå, ett våldsamt brutalt barnamord ligger på toppen av den skalan, det är den vidrigaste av alla vidriga handlingar någon kan utföra.

Ni som sitter och förskönar den handlingen har inga som helst känslor i kroppen och besitter ingen förmåga till någon som helst empati! Jag hoppas att INGEN av er är i närheten av några barn överhuvudtaget! Och OM era egna barn blir mördade av någon så hoppas jag att ni tar parti för den stackars barnamördaren.
Citera
2021-07-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Nyfiken.
Tyvärr så märker man ganska väl att du inte har någon som helst kunskap om våld i nära relationer.
Du antar en massa saker men har 0 kunskap eller fakta.
Du har ju ingen historik från vad pappan gjort tidigare, du har ingen historik vad hon hänt mamman tidigare.
Om man följer hela händelsen så finns en röd tråd, precis som i alla andra liknande fall. Precis som i långa andra fall av misshandlade kvinnor. Pappan var ingen ängel, då hade hon inte haft skyddade uppgifter. Det krävs en del att få skyddade uppgifter idag.

Jag säger inte att mammans agerande var rätt, men jag säger att jag kan förstå hennes känslor. Hon såg det som en sista utväg att skydda sig själv och sina barn. Vad spelar det för roll om barnen inte blir skadade hos sina farföräldrar? Det skulle ha funnits MASSVIS av tillfällen där han kanske faktiskt kunde skada dom. Förmodligen finns det också en historik när han gjort det. Världen är inte så fyrkantig som du målat upp den. Det händer mycket mer sjuka grejer innanför stängda dörrar.

Om du ser på tidigare fall av misshandel så är det inte ovanligt att offret räknas som psykisk sjuk. Och det blir hon kanske också. Men hon blir det av den våld och psykisk våld hon blir utsatt för.

Lägg inte skulden på mamman för att vårat rättssamhälle inte fungerar.

Det finns ju visst historik, hennes inlaga må visa att han var en idiot men inte att han hux flux skulle döda eller skada barnen.

"Det händer mycket mer sjuka grejer innanför stängda dörrar."
Javisst. Varför skrev hon inte om det när hon begärde egen vårdnad då?

Vi har visst en slags historik. Hennes vinklade inlaga ger inte stöd att han kunde under massvis av tillfällen misshandla sina barn.
Citera
2021-07-15, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är inte normalt att hux flux hämta barn på förskolan. Ser du inget konstigt redan här?

Inte normalt, vad vet du om det?

Det är däremot inte normalt att ringa polisen, storma in till barnens farföräldrar och kräva att få ta dem därifrån.
Citera
2021-07-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Nej, det var MK's argument för att kunna skydda barnen från LK.

Eller "stjäla" du vet inte, jag vet inte
Citera
2021-07-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är inte normalt att hux flux hämta barn på förskolan. Ser du inget konstigt redan här?

Det är jävligt normalt att hämta barn på förskolan!!!

Däremot är det sjukt onormalt att mörda sina två små barn. Ser du inget konstigt här?
Senast redigerad av Dumklumpen 2021-07-15 kl. 10:00.
Citera
2021-07-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Det är jävligt normalt att hämta barn på förskolan!!!

Däremot är det sjukt onormalt att mörda sina två små barn.

Fullt normalt skulle jag säga. Ganska uppenbart varför han gör det för att hon håller barnen ifrån honom. Jag har gjort likadant. Och skulle göra det igen om det behövdes.

Han agerade i det avseendet helt rätt, informerade ATT han hämtar och VAR de befann sig. Att hon blir rabiat säger mer om henne än honom
Citera
2021-07-15, 10:02
Medlem
Zoneinopiums avatar
Är barnens pappa mäklare?
Citera
2021-07-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Fullt normalt skulle jag säga. Ganska uppenbart varför han gör det för att hon håller barnen ifrån honom. Jag har gjort likadant. Och skulle göra det igen om det behövdes.

Han agerade i det avseendet helt rätt, informerade ATT han hämtar och VAR de befann sig. Att hon blir rabiat säger mer om henne än honom

"Han agerade i det avseendet helt rätt, informerade ATT han hämtar och VAR de befann sig. Att hon blir rabiat säger mer om henne än honom"
Exakt.

För att visa framfötter i en kommande rättegång, är det viktigt att visa vilja, engagemang om att vilja ha barnen. Visa på att han har släkt och vänner - sk skyddsnät som finns där för barnen.
Detta kan ha gjorts enligt råd han fått.

Inte fn anade han att hon skulle explodera med att ringa polisen osv.
Det är nåt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in