Citat:
Ursprungligen postat av
Singlan74
Det kvinnor som genomgår ett helvete som är 100 ggr värre än MK och då utgår jag från det jag har läst här. Slagna, våldtagna m.m. och vissa får inte ens lov att gå utanför dörren, möjligtvis bara till och från jobbet.
En del blir inlåsta och hålls som sexslavar och tvingas föda barn. Det finns även barn som blir slagna och utnyttjas sexuellt av sina pappor el någon annan närstående och mamman vågar inte göra något för hon vet att han kommer att ge sig på henne.
Det finns de som är starka nog att ta sig ur det och gå vidare med sina liv.
Av vad som framkommit här så tycker jag inte att det är tillräckliga skäl för att ta död på sina barn och dessutom förstöra livet för en stackars lokförare som ofrivilligt fick göra smutsjobbet.
Men det är vad JAG tycker och alla tycker vi olika!
Det är förmodligen många olika faktorer som måste korrelera för att detta ska hända. Varje år misshandlas tusentals kvinnor i Sverige som inte dödar sina barn. Alltså håller inte enbart detta som anledning även om det skulle vara sant vilket inte är fastställt.
Tråden innehåller knappt någon fakta alls, så det blir ju mest gissningar.
Jag har läst 3-4 mindre studier och som vanligast motiv anges altruism.
Snittålder på mödrarna är 35 år och offren 6 år.
40% Av mödrarna hade psykiatriska diagnoser där dom vanligaste var bipolär, depression och psykoser.
Min egen gissning landar i ett altruistiskt motivdär den utlösande faktorn var separationen och avslagen som inte gav henne full kontroll över sina barn. En inbillad risk där barnen lämnas över till en outhärdlig värld.