2021-07-13, 15:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej men han var en dömd brottsling som Löfven valde att ta med i sin regering. Du verkar döma personer efter vilken politisk hemvist som de har.

Löfven tog dessutom tillbaka honom som statsråd efter sedan riksdagen tvingats att avsätta honom som minister då han hade skadat rikets säkerhet. Skulle påstå att detta var mycket olämpligt och ett utomordentligt dåligt omdöme av Löfven.
Anders Ygeman blev minister 2014 och brottet det gäller begicks ca 20 år tidigare. Jag vet inte om han var riksdagsledamot då han b3gick brottet eller dömdes. Eftersom du tycker att Löfven visat utomordentligt dåligt omdöme som har Ygeman i sin regering undrar jag om du tycker att en person som dömts för brott för all framtid ska vara utestängd från att bli minister ( eller riksdagsledamot för den delen)?

Tycker du att Ebba ska få bli minister efter valet i en kommande borgerlig regering under exempelvis Kristersson? Ebba är ju en brottsling precis som Ygeman är en brottsling.
Senast redigerad av DoraF 2021-07-13 kl. 15:19.
2021-07-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Anders Ygeman blev minister 2014 och brottet det gäller begicks ca 20 år tidigare. Jag vet inte om han var riksdagsledamot då han b3gick brottet eller dömdes. Eftersom du tycker att Löfven visat utomordentligt dåligt omdöme som har Ygeman i sin regering undrar jag om du tycker att en person som dömts för brott för all framtid ska vara utestängd från att bli minister ( eller riksdagsledamot för den delen)?

Tycker du att Ebba ska få bli minister efter valet i en kommande borgerlig regering under exempelvis Kristersson? Ebba är ju en brottsling precis som Ygeman är en brottsling.
Så är det.
Man skakar på huvudet åt det småbarnslöjliga gnatandet av Ebba-sekten att andra också begått brott i avsikt att devalvera partiledarens flagranta brott grovt förtal.
Senast redigerad av 90510 2021-07-13 kl. 15:49.
2021-07-13, 15:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Spelar det någon roll NÄR brottet begicks?
Kan det vara så att du nu anser att den som har tagit sitt straff har tagit sitt straff och då är det bra med det? Eller varför menar du att detta har betydelse annars?
Skillnad så till vida att man kan ha hunnit inse och ångra sitt brott, förstå konsekvenser och olämplighet i sitt handlande. Blir nog grundligt intervjuad innan tillsättning och är han öppen i den så kan man anse personen förstått. Vad jag förstår så var han vuxen ungdom när det skedde och alla är inte fullt mogen förrän 25 kanske 30 år.

Ebba erkänner med brasklappen att hon inte förstår, det är skillnaden, kanske hon förstår om 10 år och då ska ingen last ligga på henne.

Det hade varit smartare att säga hon slant på tangenterna i en upprördhet, och att hon ångrar det djupt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2021-07-13 kl. 16:01.
2021-07-13, 15:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Anders Ygeman var inte statsråd vid brottstillfällena, utan ordförande för SSU i Stockholm. En person som ägnar sig åt lurendrejerier i stället för att hederligt arbeta har jag inget förtroende för - för som det heter, ränderna går aldrig ur. Men det var Löfvens beslut att ta in honom i sin första regering. Det må så vara. Även om man inte gillar hans bakgrund så kan han få en chans, det kan jag köpa. Men att han sedan tvingas bort från sin ministerpost av riksdagen pga att han har utsatt landet för fara borde ha diskvalificerat honom från vidare tjänst som statsråd. Men icke ansåg Löfven som låter honom bli minister över digitaliseringen. Säg mig ärligt, tycket du att detta beslutet var rimligt av Löfven?

Hur en borgerlig regering ska se ut blir det upp till Ulf Kristersson att besluta om. Det ligger inom hans kompetensområde, han har kunskapen om vilka som kan prestera och vilka som går att samarbeta bra med. Jag anser inte att Ebba har samma kriminella livsstil som tex Ygeman hade. Dessutom anser jag att hon blev provocerad av en skojare som utgav sig för att vara ett juridiskt ombud. Så på den grunden anser jag inte att man kan diskvalificera henne från posten som ett statsråd/ vice statsminister. Skulle det framkomma fakta som bevisar att hon försökt blåsa Esb på fastigheten - ja då är det en annan sak. Då vill jag absolut inte se henne på en sådan post, självklart.

Hade jag fått bestämma hur en regering hade sett ut, så hade Ebba inte ingått i den, men det är en annan sak.
2021-07-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ursäkta, men du verkar helt förvirrad och desperat när du försöker låta påskina att ett brotts allvarlighetsgrad inte har en koppling till straffet som utdelas, i Ebbas fall två års villkorligt fängelse och böter.

Det är du som är förvirrad som dels inte kan skilja på ett specifikt straff och en straffsats, dels inte förstår att man inte kan jämföra två olika de facto begångna brotts allvarlighetsgrad i det specifika fallet utifrån en jämförelse av de generella straffsatserna, och till sist inte förstår att det inte finns ett straff som heter villkorligt fängelse.

Men visst, jag förstår att du har ett uppenbarligen osunt behov av att förvränga verkligheten, det ligger väl i din förvirring.
2021-07-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ebba har erkänt brott, varför låter du inte hennes ord vinna. Omyndigförklarar du henne, är det det du vill och tycker, att hon inte kan ta vara på sig skälv.

Frågan är varför du, och flera med dig, inte kan acceptera det som skett, och istället måste förvränga verkligheten och påstå en massa saker som inte har skett, rena lögner.

Ebbas ord är att hon anser sig oskyldig. Jag delar den åsikten. Varför låter du inte hennes ord vinna? Omyndigförklarar du henne, är det det du vill och tycker, att hon inte kan ta vara på sig själv?
2021-07-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Det produceras TV program som Svenska Brott, I Huvudet på en gärningsman, så alla dessa med Leif GW Persson. I dessa program pekas dömda brottslingar ut, ofta med namn och bild. Varför ska detta inte ses som förtal?

En mycket intressant notis. Kan det vara så att alla gärningsmän som i det programmet pekas ut, är döda. Det går nämligen inte att förtala den som är död. Om döda kan man sprida precis vilken dynga som helst, inlusive lögner.

I fallet Ebba och grisen, så är ju grisen inte död, även om han verkar leva ett liv som en zombie, med sin mamma som någon slags voodoo-master, där han får ha en byrålåda att förvara sina sockar i, kan man tänka, för att smita undan sina skulder till samhället.
2021-07-13, 20:29
Medlem
Citat:

Det är du som fortfarande är oss svaret skyldiga till varför det spelar någon roll när en riksdagsman dömdes för brott!?
2021-07-13, 20:36
Medlem
Citat:
Skillnad så till vida att man kan ha hunnit inse och ångra sitt brott, förstå konsekvenser och olämplighet i sitt handlande. Blir nog grundligt intervjuad innan tillsättning och är han öppen i den så kan man anse personen förstått. Vad jag förstår så var han vuxen ungdom när det skedde och alla är inte fullt mogen förrän 25 kanske 30 år.

Oj, det var verkligen en ny vinkling. Det har hela tiden av ebba-hatarna hävdats att man minsann är mogen och vuxen redan vid 15 års ålder.

Ebba har erkänt det brott hon anklagades för. Det gjorde inte Ygeman. Det är mot bakgrund av det anmärkningsvärt att du anser att det är Ebba som skall sparkas och Ygeman som skall sitta kvar.

Citat:
Ebba erkänner med brasklappen att hon inte förstår, det är skillnaden, kanske hon förstår om 10 år och då ska ingen last ligga på henne.

Att hon inte förstår? Det har jag inte hört henne säga. Hon anser att det hon gjorde inte var ett brott. Jag delar den uppfattningen. Men hon har meddelat att hon erkänner, därmed har hon också meddelat att hon har förstått.

Ygeman å andra sidan, han erkände inte. Han dömdes i domstol. Han försöker fortfarande bortförklara sig. Ebba har aldrig förnekat sin handling, men hon ansåg, och anser, den inte vara brottslig. Men hon erkände.

Ygeman nekar och bortförklarar.

Citat:
Det hade varit smartare att säga hon slant på tangenterna i en upprördhet, och att hon ångrar det djupt.

Och då hade det varit ok tycker du? Säg mig, var det det Ygeman gjorde, slant på tangenterna? Hade det inte varit klädsamt om Ygeman erkänt sitt brott? Hade det inte varit klädsamt om han faktiskt pallrat sitt arsle till domstolen till vilken han var kallad åtalad för brott. Han dök inte ens upp. Och det drägget sitter du och försvarar? Så lågt!
2021-07-14, 22:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Kackeli , Kuckele och en jävla massa Kacka har skrivets här ser jag. Motstånd nöts ner, genom att vägra förstå och vägra erkänna. Huvudet det i sanden, men full fart framåt.

Det har skrivets en del intressant om ämnet. Men i vanlig ordning kritiseras skribenterna istället för att bemöta det de tar upp. Men att önska livet ur Esbjörn. Det är ju oerhört lågt.

Jag önskar att vi iallafall kunde enas om att Ebba begått ett lagbrott. Ett lagbrott hon erkänt och godtagit påföljden 60 000 kr dagsböter, samt två års villkorlig dom. Kan vi vidare enas om att villkorlig dom betyder att om hon skulle begå någon annan kriminalitet under 2 år framåt. Kommer hennes villkorliga dom att omvandlas till fängelse. Med tanke på vilka situationer Ebba försatt sig i kan man faktiskt inte helt utesluta att hon blir anmäld och fälld igen.

Kan vi oxå enas om att det var olämpligt av Ebba att skriva det på som offentlig sida. En sida som hon och hennes medarbetare uppdaterar. Den måste således räknas som knuten till hennes roll som partiledare och därigenom till partiet. Jag tänker att det är högst olämpligt att partiet KD tar ställning i en sakfråga och dessutom ifrågasätter privatpersoners agerande.

Anmärkningsvärt är ju att det fortfarande ligger kvar ifrågasättande angående Godman ansökan och illa dolda ifrågasättande angående de två damerna i Esbjörns liv.

Slutligen har jag så svårt att förstå att Ebba kan skriva på ett strafföreläggande med motivation att hon har viktigare saker för sig, torde då inte dessa viktiga saker göra att hon inte anser sig ha tid med en rättsprocess angående huset oxå?
2021-07-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Kackeli , Kuckele och en jävla massa Kacka har skrivets här ser jag. Motstånd nöts ner, genom att vägra förstå och vägra erkänna. Huvudet det i sanden, men full fart framåt.

Det har skrivets en del intressant om ämnet. Men i vanlig ordning kritiseras skribenterna istället för att bemöta det de tar upp. Men att önska livet ur Esbjörn. Det är ju oerhört lågt.

Jag önskar att vi iallafall kunde enas om att Ebba begått ett lagbrott. Ett lagbrott hon erkänt och godtagit påföljden 60 000 kr dagsböter, samt två års villkorlig dom. Kan vi vidare enas om att villkorlig dom betyder att om hon skulle begå någon annan kriminalitet under 2 år framåt. Kommer hennes villkorliga dom att omvandlas till fängelse. Med tanke på vilka situationer Ebba försatt sig i kan man faktiskt inte helt utesluta att hon blir anmäld och fälld igen.

Kan vi oxå enas om att det var olämpligt av Ebba att skriva det på som offentlig sida. En sida som hon och hennes medarbetare uppdaterar. Den måste således räknas som knuten till hennes roll som partiledare och därigenom till partiet. Jag tänker att det är högst olämpligt att partiet KD tar ställning i en sakfråga och dessutom ifrågasätter privatpersoners agerande.

Anmärkningsvärt är ju att det fortfarande ligger kvar ifrågasättande angående Godman ansökan och illa dolda ifrågasättande angående de två damerna i Esbjörns liv.

Slutligen har jag så svårt att förstå att Ebba kan skriva på ett strafföreläggande med motivation att hon har viktigare saker för sig, torde då inte dessa viktiga saker göra att hon inte anser sig ha tid med en rättsprocess angående huset oxå?
Ebba underkänner vår lagstiftning samtidigt som hon sitter i vår lagstiftande församling. Vilken trovärdighet har kärringen?
2021-07-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seniorkillerr
Ebba underkänner vår lagstiftning samtidigt som hon sitter i vår lagstiftande församling. Vilken trovärdighet har kärringen?
En lagstiftare måste kunna både ändra, ta bort och stifta nya lagar. Det är ingenting konstigt med det, om inte lagstiftarna underkänt lagar förr så skulle man ännu kunna få böter för att man bär en konstig hatt på allmän plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in