Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Skillnad så till vida att man kan ha hunnit inse och ångra sitt brott, förstå konsekvenser och olämplighet i sitt handlande. Blir nog grundligt intervjuad innan tillsättning och är han öppen i den så kan man anse personen förstått. Vad jag förstår så var han vuxen ungdom när det skedde och alla är inte fullt mogen förrän 25 kanske 30 år.
Oj, det var verkligen en ny vinkling. Det har hela tiden av ebba-hatarna hävdats att man minsann är mogen och vuxen redan vid 15 års ålder.
Ebba har erkänt det brott hon anklagades för. Det gjorde inte Ygeman. Det är mot bakgrund av det anmärkningsvärt att du anser att det är Ebba som skall sparkas och Ygeman som skall sitta kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Ebba erkänner med brasklappen att hon inte förstår, det är skillnaden, kanske hon förstår om 10 år och då ska ingen last ligga på henne.
Att hon inte förstår? Det har jag inte hört henne säga. Hon anser att det hon gjorde inte var ett brott. Jag delar den uppfattningen. Men hon har meddelat att hon erkänner, därmed har hon också meddelat att hon har förstått.
Ygeman å andra sidan, han erkände inte. Han dömdes i domstol. Han försöker fortfarande bortförklara sig. Ebba har aldrig förnekat sin handling, men hon ansåg, och anser, den inte vara brottslig. Men hon erkände.
Ygeman nekar och bortförklarar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Det hade varit smartare att säga hon slant på tangenterna i en upprördhet, och att hon ångrar det djupt.
Och då hade det varit ok tycker du? Säg mig, var det det Ygeman gjorde, slant på tangenterna? Hade det inte varit klädsamt om Ygeman erkänt sitt brott? Hade det inte varit klädsamt om han faktiskt pallrat sitt arsle till domstolen till vilken han var kallad åtalad för brott. Han dök inte ens upp. Och det drägget sitter du och försvarar? Så lågt!