2021-07-14, 22:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om du vill ha statistik kan du ju kolla här. Har vi nċgonsin haft längre skollov i Sverige sedan pandemin startade där vi samtidigt haft hög smittspridning? Visa mig gärna det i sċ fall.

https://covidstatistik.se/fall#bekraftalsedatum
Har vi nċgonsin haft hög smittspridning när glassförsäljningen varit som högst?
Den frċgan är ungefär lika relevant som din.

Det finns inga riktiga bevis för din teori, men ibland slumpar det sig sċ att det ser ut som din teori stämmer och ibland inte.
Citera
2021-07-14, 22:19
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Jag tar direkt ifrċn Folkhälsomyndighetens excel-dokument som hittas här (under "ladda ner data"):
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/
Jag väntar in att dokumentet uppdateras kl14 och tar alltsċ sista raden som idag den 14e stċr "Statistikdatum 2021-07-13" 366 fall totalt dvs det är egentligen gċrdens siffror.

Vet inte var Covidstatistik.se fċr sina data ifrċn och varför de idag har 562 bekräftade fall - 195 avfärdade fall = 367.

Helges siffra 390 är troligen frċn platz.se som just rapporter den siffran idag. De har andra siffror för bland annat Jämtland och Stockholm sċ de verkar blanda regionernas siffror med folkhälsomyndighetens.

C19.se som jämförelse rapporterade 345 fall idag, bland annat saknades Dalarnas siffror.

Ja, det var det jag menade med bekräftelsedatum. Du missade dock att nċgra av dagens nya fall ocksċ tillhörde mċndagen och inte bara igċr.

Men skitsamma, alla tre siffror är rätt pċ sitt eget sätt. Visar bara hur viktigt det är att ha koll pċ vad det är för siffror man drar sina slutsatser pċ.
Citera
2021-07-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Gunnar Klein frċn vetenskapsforum covid-19 lobbar för att vaccinpassen skall användas för jobb och resturang m.m. Alltsċ indirekt tvinga människor till att vaccinera sig genom att begränsa deras tillvaro tills dom ger upp. Vad är det här för galna människor ?

https://sverigesradio.se/artikel/bor-sverige-infora-covidbevis-for-jobb-och-restaurangbesok

VetCov = bias gällande Vacciner, on point gällande smittskyddsċtgärder i grundskolan, men totalt obefintlg försiktighetsprincip gällande vaccin, totalt o-kritiska gällande vaccin, 0 nyansering av debatten gällande vaccin -bara -TA VACCINEN!

Samtidigt som de säger sig vara kritiska neutrala forskare lol.

VetcoV inser inte att vaccinen leder till full-retard smittspridning samt ett tyst kontrakt att "ta smitta med öppen mun" allt för "är ju vaccinerad nemas problemas"

Vaccinerade ska smittas ner + smitta andra -skynda ta vaccinen.

Med det vill jag säga att VetCov-19 har gjort extremt mkt bra när de outtröttligt samlats för att punktera/belysa lögnerna FoHM sprider gällande "barn smittar mindre" "barn driver inte smittan" "barn blr extremt sällan allvarlgt sjuka".

VetCov´s Forskare i Cellbiologi -Johanna Höög var den som - med ren medicinsk grävande journalistik - avslöjade Socialstyrelsens mer eller mindre dolda siffror pċ Sveriges antal sjukhusvċrdade barn 0-12 ċr.

Man kan idag se pċ Johanna att hon har "seen the eye", en hopplöshet har infunnit sig, hon har insett The lie och Sveriges mörka beteende. Hard to "unsee" that shit.

Problemet är frċnvaron av öppen kritisk debatt gällande vaccin. De har fċtt mkt skit Vetcov, antaglgen rätt less pċ att fċ Sverige att lyssna, men att surrender och bara sitta och snacka - go vaccino - no problemo bara kavla upp är inte vad jag väntade mig av dessa. Men men även forskarvärlden har en överdriven tilltro till vaccin, nu är dessa vaccin sċ - lċngt -man -kan - komma- frċn - nċgot - tidigare - vaccin - och behöver diskuteras kritiskt och ÖPPT, nċgot VetCov - INTE gör -gjort.

Wait ifrċgasätter du The holy vaccin? som ger oss vċrat bedyrade vaccinpass, Du är väl inte nazist? Att snacka ner vaccin är som att skrika neger eller beställa "negerboll" pċ Södermalm.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-07-14 kl. 22:31.
Citera
2021-07-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag är bekymrad över risken att Kina-viruset pċverkar hälsan lċngsiktigt. Därför ser jag gärna att man vaccinerar även friska 25-ċringar. Det skulle vara en katastrof ifall mċnga ungdomar skulle drabbas av bestċende skador efter infektion med viruset.

Vissa skribenter i den här trċden älskar att hänvisa till den höga andelen överlevare, för att framställa viruset som ofarligt. Men det finns ju mċnga fler aspekter än enbart dödsfall.

Samma skribenter som framställer viruset som ofarligt, baserat enbart pċ överlevnaden, är ofta väldigt bekymrade över risken att vaccinet ska ge skadliga effekter pċ lċng sikt. Dessa skribenter tillämpar alltsċ helt olika tankesätt pċ viruset respektive vaccinet.
Det kan ju vara för att hundratals miljoner barn redan har haft naturlig covid, och kunnat observeras i snart ett och ett halvt ċr.
Citera
2021-07-14, 22:28
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vilket fantastiskt bevis för din teori,
fantastiskt dċligt alltsċ.

Inget i det du länkar till visar att smittspridningen i samhället minskar när skolor stänger och ökar när de öppnar.
När man diskuterar om det förekommer smittspridning pċ skolorna. Sċ är det som om det ska förekomma sċ mċste det vara den enda sak som pċverkar smittspridningen. Men det finns massa saker som pċverkar smittspridningen. Vi har ju sett att vċren och sommaren gör under för smittspridningen. Det är ingen som betvivlar det. Men ändċ sċ kan vi nu se en ökande smitta i flera europeiska länder. Betyder det dċ att vċr och sommar inte pċverkar smittspridningen? Nej naturligtvis inte, det betyder bara att det finns mer saker som pċverkar. Ny mutationer pċverkar ocksċ. Det ser ut som om när det kommer en ny mutation sċ blir det ofta en ny vċg av den. Jag är helt säker pċ att det förekommer smittspridning i skolan och att skolan pċverkar smittspridning i samhället. Men det är fler saker som pċverkar. Skolan är bara en sak jämte mċnga fler.
Citera
2021-07-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Gunnar Klein frċn vetenskapsforum covid-19 lobbar för att vaccinpassen skall användas för jobb och resturang m.m. Alltsċ indirekt tvinga människor till att vaccinera sig genom att begränsa deras tillvaro tills dom ger upp. Vad är det här för galna människor ?

https://sverigesradio.se/artikel/bor-sverige-infora-covidbevis-for-jobb-och-restaurangbesok
I grunden är det nog ett tecken pċ förtvivlan och att man inte vet hur man ska agera. Jag tycker alla ska vaccinera sig, jag är själv naturligtvis vaccinerad, men kan bli lite bekymrad över tankegċngar som gör gällande att man ska utesluta en specifik grupp människor i samhället. Dessutom gäller detta säkert en grupp människor som troligen är större än man faktiskt tror även här i Sverige. Detta även om problemet troligen är förhċllandevis lċgt här jämfört med pċ andra hċll.
Senast redigerad av karlkula12 2021-07-14 kl. 22:34.
Citera
2021-07-14, 22:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
THE ORIGIN OF AIDS
A STARTLING NEW THEORY ATTEMPTS TO ANSWER THE QUESTION 'WAS IT AN ACT OF GOD OR AN ACT OF MAN?'
by Tom Curtis
Rolling Stone, Issue 626, 19 March 1992, pp. 54-59, 61, 106, 108, omitting photos and captions.
https://documents.uow.edu.au/~bmartin/dissent/documents/AIDS/Curtis92.html

Pfizer pays out to Nigerian families of meningitis drug trial victims
This article is more than 9 years old
Pfizer pays compensation to families of four children after 15-year legal battle over controversial drug trial in state of Kano
https://www.theguardian.com/world/2011/aug/11/pfizer-nigeria-meningitis-drug-compensation
Länkarna visar ju inte alls nċgot i närheten av det du pċstċr.
"Tex. som när medicinbolagen gav halva Afrika HIV genom kontaminerat vaccin.
Eller som när Pfizer vaccinforskade pċ barn och sċ gott som alla barnen dog."
Citera
2021-07-14, 22:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
När man diskuterar om det förekommer smittspridning pċ skolorna. Sċ är det som om det ska förekomma sċ mċste det vara den enda sak som pċverkar smittspridningen. Men det finns massa saker som pċverkar smittspridningen. Vi har ju sett att vċren och sommaren gör under för smittspridningen. Det är ingen som betvivlar det. Men ändċ sċ kan vi nu se en ökande smitta i flera europeiska länder. Betyder det dċ att vċr och sommar inte pċverkar smittspridningen? Nej naturligtvis inte, det betyder bara att det finns mer saker som pċverkar. Ny mutationer pċverkar ocksċ. Det ser ut som om när det kommer en ny mutation sċ blir det ofta en ny vċg av den. Jag är helt säker pċ att det förekommer smittspridning i skolan och att skolan pċverkar smittspridning i samhället. Men det är fler saker som pċverkar. Skolan är bara en sak jämte mċnga fler.
Det är klart att det förekommer smittspridning i skolor, varför skulle det inte göra det.

Det jag säger är att dimmiga förklaringar som att smittan upphör bara för skolan upphör och tvärt om är befängda, ċtminstonne sċ länge det inte finns nċgot som entydigt visar att det är sċ.
Citera
2021-07-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
I grunden är det nog ett tecken pċ förtvivlan. Jag tycker alla ska vaccinera sig, jag är själv naturligtvis vaccinerad, men kan bli lite bekymrad över tankegċngar som gör gällande att man ska utesluta en specifik grupp människor i samhället. Dessutom gäller detta säkert en grupp människor som troligen är större än man faktiskt tror. Även här i Sverige (även om problemet troligen är förhċllandevis lċgt här jämfört med andra hċll).

Du inser att SAMTLIG - "avvikande" debatt kring vaccin - vilken inte är PROVAX -censureras av SAMTLIGA MEDIER.

Känns det bra med ett nödgodkänt vaccin?

Vaccin vilka EU ger fom 12 ċrs ċlder, Sverige fom 15 ċr, Sverige GER DOCK (ngt mċnga inte känner till) vaccin till 0-12 ċr - OM de anses vara i "riskgruppen" innefattande extrem övervikt eller underliggande sjukdomar.

Finns beskrivet hos barnläkarföreningen/pċ FoHM's "hemsida".

Sċ länge vaccin innebär full retard ta smitta/smittas SAMT censur av risk diskussion/data.

Är vaccineringen shady, shady.

Än mer shady när the government dehumaniserar/"dumförklarar folk" - genom att hävda att de arbetar för att stävja "farlig" disinformation.

Nya vaccin, till barn = öppen nyanserad debatt -alla inbjudna.

Som det är nu censurerar Youtube, SVT redaktionen lägger pċ luren mm.

MSM städar desinformation -GÖR samtliga begċvade med hjärna - paranoida.

Lite som Lisa Simpson som frċgar mattanten efter "vegetariska alternativ" - varpċ mat tanten trycker pċ "annorlunda tanke varnings knappen"
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-07-14 kl. 22:45.
Citera
2021-07-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Wait ifrċgasätter du The holy vaccin? som ger oss vċrat bedyrade vaccinpass, Du är väl inte nazist? Att snacka ner vaccin är som att skrika neger eller beställa "negerboll" pċ Södermalm.

Absolut inte jag har tagit vaccinet, efter att ha informerat mig om kunskapsläget, och tagit ett medvetet beslut.

Men jag har en stark övertygelse om att människor mċste fċ välja själva när det kommer till ett beslut att ta ett läkemedel, utvecklat under kort tid, med okända lċngtidsbieffekter. Och jag tror att det är ett val mellan att ta vaccinet, eller genomgċ covid, det här viruset kommer uppföra sig som alla andra virus av denna typen, kommer inte att försvinna.

Johanna Höög drar ju siffror pċ lċngtidscovid ċ hur mċnga barn som haft sjukdommen direkt ur arslet. Det lyser rädsla frċn henne, helst skulle hon lċsa in sina barn med reflexväst pċ. Tillċmed vetcov19 panelen erkänner att siffrorna pċ lċngtidskovid är rent hittepċ med ett giga enormt spann pċ antalet.
Citera
2021-07-14, 22:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Har vi nċgonsin haft hög smittspridning när glassförsäljningen varit som högst?
Den frċgan är ungefär lika relevant som din.

Det finns inga riktiga bevis för din teori, men ibland slumpar det sig sċ att det ser ut som din teori stämmer och ibland inte.

DU har inte noterat att smittspridningen sjönk under jullovet och veckorna strax efter, för att ċnyo ta fart i feb? Säljs inte sċ mycket glass dċ inte...
Citera
2021-07-14, 22:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Svċrt att prata med folk som runkar maniskt -höga pċ förnekelse-dopamin.

Det verkar ge en neurokemisk rush av signalsubstanser i sig det stċlsatta maniska förnekandet, kommer antagligen skrivas medicinska journaler inom ämnet.

Vidare vill jag belysa Sveriges rapportering av antal smittade vilken är komplett värdelös.

Gċr inte att utröna ett skit av den, statistiken är sċ bizarr och vilt varierande att den endast kan beskrivas som ett hopkok av random skit.

Inget stämmer, ena dagen nämre 700 fall, andra ner pċ 200 sen upp pċ 500 sen ner pċ 75 LOL!

För att styrka den svenska "vi skiter i datan" har jag socialstyrelsen som exempel.

Socialstyrelsen har "döljt" 1300 sjukhusvċrdade barn 0-12 ċr

Lċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċ
ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċċ ċċċċngt

ner i ett DIABOLISKT sinnrikt dolt diagram, med siffror pċ antal nyinskrivna barn vilka ges inneliggande sjukhusvċrd - veckovis - dessa siffror -visas endast visas om mus-fucking-pekaren HĊLLS stilla över veckan, vidare sammanställs inte datan till sammanlagt antal barn 0-12 ċr vilka getts inneliggande sjukhusvċrd -nċgot vilket görs pċ SAMTLIGA andra sidor dvs ċldersvis.

Allt enligt Sveriges
"Är det svċrsett/Inte Syns tydligt, mċste grävas/är obekvämt finns det inte, pratas det inte om finns det int, passar det inte att prata om finns det inte/döljs -betyder inget -inget att se/se det inte -glöm det.

Nigga, om självaste SOCIALSTYRLSEN MÖRKAR - YES DU LÄSTE RÄTT - MÖRKAR,

Vafan tror ni FoHM gör dċ lol, "städandet" "exkluderandet" är normaliserat. NORMALISERAT.

Robert Malone har rätt om barnen.

https://twitter.com/RWMaloneMD/status/1414969461677961217

Kan bara hċlla med. Barnen borde skyddas - inte offras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in