2021-07-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...vi kommer aldrig få veta någonting, aldrig något FUP, är det inte så? GM är död.
Så är det @cactaceae. Kanske media får lite mer uppgifter av presstalesmannen när FU är klar, men det är allt.
Citera
2021-07-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Gör som jag och gå igenom alla dessa sidor från början så får du mycket bättre förståelse.
Jag har läst och jag vet att det jag skriver stämmer. Just därför ber jag dig att styrka dina påstående. Men det vet jag att du inte kan
Citera
2021-07-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Läs dokumenten igen. Vet att det kan vara lite jobbigt när sanningen kommer fram men försök iaf.
Jag har läst dom. Jag påstår fortfarande att han inte är dömd för att ha misshandlat henne. Du som verkar påstå tvärtom kanske kan länka eller citera domen? Antingen det eller bara håll käften. Att försvara barnamördare är sinnessjukt. Sök hjälp och skaffa aldrig några barn. Har du redan hunnit med det så önskar jag att dom slipper dig i sitt liv.
Citera
2021-07-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Du vet inte hur hon tänkte. Du baserar det på en teori som du har skapat emotionell för att kunna förstå hur. För vår primära instinkt är att skydda och inte skada våra barn, utan att skada dem som gör dem illa.

Såklart jag inte vet vad hon tänkte! Men jag tror anar varför hon handlade såsom hon gjorde. Hur hon tänkte. Själva handlingen försvarar jag ej. Men det är viktigt att folk kan förstå varför någon gjorde något så hemskt och otänkbart.
Citera
2021-07-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jag har ingen aning men dom hade iallafall varit i livet och haft bättre förutsättningar att få ett bra liv än vad dom har nu. Antingen med sin pappa eller boende hos några andra.

Men eftersom du verkar veta så pass mycket om pappan så kan du kanske uppdatera oss? Ge oss någon som bevisar att han var den psykopat du påstår? Eller är det i din egen lilla hjärna du dragit den slutsatsen utan att ha några belägg för det?

Men jösses, det existerade inte "något bra liv" i pappans händer. Eller hans släkt. Har du fortfarande inte förstått läget???
Citera
2021-07-14, 21:02
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Jag har läst dom. Jag påstår fortfarande att han inte är dömd för att ha misshandlat henne. Du som verkar påstå tvärtom kanske kan länka eller citera domen? Antingen det eller bara håll käften. Att försvara barnamördare är sinnessjukt. Sök hjälp och skaffa aldrig några barn. Har du redan hunnit med det så önskar jag att dom slipper dig i sitt liv.
Är hon barnamördare? Var står det att hon dömts för det???

Tycker du det är lika bra att folk som dömts för mord sitter inne för något de inte har gjort? Sök hjälp , laga nåt trasigt tak någonstans i Rågsved och lås in dig någonstans så vi slipper människor som dig.
Citera
2021-07-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Men jösses, det existerade inte "något bra liv" i pappans händer. Eller hans släkt. Har du fortfarande inte förstått läget???
Hur är det med läsförståelsen? Kan du bevisa det du påstår? Om du har en sådan stor kunskap så du anser att det är bättre för barnen att dö än att vara med sin pappa så kan du väl dela med dig? Tror även polisen är intresserade om du har sådana uppgifter.
Citera
2021-07-14, 21:08
Medlem
Citat:

Alltså, hur kan du önska folk så illa? Som du inte ens känner eller vet något om. Hur är det fatt egentligen? Ingen vett och etikett? Du kanske inte fattar att vissa saker kanske inte står med på papper eller några utredningar. Allt kanske inte är nedskrivet. Denna arma stackars kvinna kände säkerligen dödsångest både för sig själv och sina barn. Detta var enda utvägen för ett fridfullare liv. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2021-07-14, 21:09
Medlem
Citat:
Hur är det med läsförståelsen? Kan du bevisa det du påstår? Om du har en sådan stor kunskap så du anser att det är bättre för barnen att dö än att vara med sin pappa så kan du väl dela med dig? Tror även polisen är intresserade om du har sådana uppgifter.

Nej, men man kan ju läsa mellan raderna...
Och sätta sig in i stackars MK's situation.
Citera
2021-07-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Är hon barnamördare? Var står det att hon dömts för det???

Tycker du det är lika bra att folk som dömts för mord sitter inne för något de inte har gjort? Sök hjälp , laga nåt trasigt tak någonstans i Rågsved och lås in dig någonstans så vi slipper människor som dig.
Är du trögfattad? Var snäll och länka till en dom som visar att pappan misshandlat sin familj. Du säger att vi inte kan kalla mamman för mördare pga att hon inte är dömd. Men du kan säga att pappan misshandlat sin familj trots att han inte är dömd? Googla på dubbelmoral din bonde
Citera
2021-07-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Ok men då borde du ha lite info om hur han är och varit. Jag såg på fb att flera av mina barndomsvänner är vänner med hennes vänner.

Har en väldigt närstående som är vän med en av hennes vänner mer närmare kontakter än så har jag inte. Vet bara att det kommit fram att hon hade en pojkvän vid tillfället. Tror knappast en sådan person som hennes f.d man var accepterade det. Finns en känd maffia-kultur bland de som är från kosovo-området i Hässleholm. Mycket mer än så vet jag inte i nuläget.
Citera
2021-07-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Och du tror i din vildaste fantasi att dem verkligen hade fått ett bra liv i pappans händer efter allt som kommit fram? Om du tror det är du inte frisk någonstans.

Ja, bättre än i mammans händer som det har visat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in