2021-08-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selma0404
Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden. Den här mamma liknar en nära väns ex.
Var i en liknande situation där kvinnan/mamman efter separation som hon genomfört började anklaga mannen, hans släktingar och vänner för olika saker bland sina vänner men när någon ville komma o hjälpa o se för att anmäla vidare blev det nobben.
Mannen tog hjälp av soc o polis för att kunna reda situationen, han gav upp gemensam vårdnad, träffade bara barnet vid övervakade besök , trots detta fortsatte anklagelserna o påhitten.
Mamman/kvinnan flyttade till skyddat boende o bytte namn med hjälp av en ideell kvinnogrupp. Men hon kontaktade hela tiden mannen o hans vänner för anklagelser o hot.

Detta höll på i 2 år en fm ringde en granne till kvinnan upp mannen o var orolig då dom hört barnet gråta i flera timmar. De bestämde att ringa polis, soc o mannen kom dit ihop med dessa tar sig in i lägenheten där de hittar kvinnan död o barnet gråtandes.
I samband med detta finns ett brev på köksbordet där hon anklagar mannen/pappan för att mördat dom.
Helt absurpt. Ingen fattar hur hon tänkt där.

Av någon anledning har barnet överlevt ingen vet varför men man misstänker att kvinnan har tagit lugnande o alkohol i högre dos än hon tänkt o sedan somnat ganska omgående i fåtöljen där man fann henne. innan hon gett barnet något, då det stod en flaska välling med högdos sömntabletter o annat högt upp i en bokhylla. Som tur var har ej det hungriga barnet hittat denna flaska.
Planen var alltså från hennes sida att döda barnet o sig själv anklaga mannen/pappan för mord genom ett brev på köksbordet.
Det här hände för drygt 15 år sedan då var det ingen som på allvar trodde att en mamma skulle kunna göra något sådant eller ens tänka tanken i alla fall inte vi som var närmast .

Det lärde mig att vi kvinnor kan vara både skoningslösa o rabiat, o utöva psykisk misshandel mot våra närmaste.
I detta fallet känns det som mamman var ute efter ungefär samma rabiata hämnd o tyvärr lyckades hon .
Har än inte lyckats förstå hur man kan bli så sjuk i huvudet

En kollega berättade att en kvinna som är medlem i deras kyrka anklagade sitt ex för incest. Alla trodde på henne och han förlorade allt. Men till slut kom sanningen fram. Kvinnor kan vara minst lika hämndlystna som män men på olika sätt……
Citera
2021-08-11, 16:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
En kollega berättade att en kvinna som är medlem i deras kyrka anklagade sitt ex för incest. Alla trodde på henne och han förlorade allt. Men till slut kom sanningen fram. Kvinnor kan vara minst lika hämndlystna som män men på olika sätt……

Jag tror det är sällsynt att man tar sitt eget liv för att hämnas på någon.
Citera
2021-08-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
En narcissist. Är inte det bra?

Jag hindrar inte någon att få frid.
På den här plattformen dryftas det om allehanda saker på frivillig basis.

Jag väntar på utredningens resultat och fram tills dess ser jag mamman och barnen som offer.

Du fortsätter att bevisa din okunskap och oförmåga att se utanför dina skygglappar av värld. Ingen fortsatt kommentar är nödvändig- för du kan inte ta det till dig.
Citera
2021-08-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Sällsynt men förekommer tyvärr ibland att både kvinnor och män dödar sina barn för att hämnas på en partner i uppslitande vårdnadstvister.
Citera
2021-08-11, 18:31
Medlem
Har försökt hitta någon relevant information om vad fadern skulle utsatt familjen för. Har bara hittat inlagan från advokaten till tingsrätten med de 3 påståendena, finns det andra dokument från tingsrätt eller annan myndighet.
Citera
2021-08-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din avslutning och som jag fetat, är viktig.

Vet inte om "Fentanylmamman" har nämnts i denna tråd. Det var år 2013 en mamma dödade sin treåriga dotter med hjälp av ett stort antal fentanylplåster. Målet med mordet var att "straffa" pappan som hade slagit larm till soc om sin oro för hur dottern hade det. Han försökte få till gemensam vårdnad. Det gillade inte mamman som hade ensam vårdnad, så hon dödade barnet och försökte också ta död på sig själv.
https://www.aftonbladet.se/a/Eoz6d3

OffT: Kontot 'Motavisgossar' är inte intresserad av att diskutera. Vederbörande ägnar sig åt tesdrivande och att förtala pappan till de mördade barnen. Obehagligt!
Ja har läst en del inlägg där, har svårt för sådan argumentation o förtal.
Ja jag läste om det fallet lika sjukt det. Är svårt att begripa hur man kan vara så sjuk att man gör på detta sätt.
Har oxå förstått att barnen var ju inte pyttesmå, utan dom måste ju förstått vad som hände.
Stackars barn vilken panik de skulle haft. Tänker på att som normal förälder lär man sina barn ganska tidigt att tåg o tågräls är farliga saker som man inte ställer sig framför utan tittar sig noga omkring.

Hur man då kan försvara en människa som kliver upp på spåret o gör detta är för mig ofattbart. Om hon gjort det själv är en sak men med barnen. Usch får rysningar av att tänka på det.
Citera
2021-08-11, 19:05
Medlem
Citat:

Det är sällsynt med filicid suicid och en bakomliggande orsak kan vara hämnd..
Senast redigerad av Handsomechubby 2021-08-11 kl. 19:11.
Citera
2021-08-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
En narcissist. Är inte det bra?

Jag hindrar inte någon att få frid.
På den här plattformen dryftas det om allehanda saker på frivillig basis.

Jag väntar på utredningens resultat och fram tills dess ser jag mamman och barnen som offer.
Utredning? FU? Då får du vänta länge eftersom mördaren inte finns längre och ej går att åtala. När FU är klar läggs den till handlingarna och blir inte offentlig.
Citera
2021-08-11, 19:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det är sällsynt med filicid suicid och en bakomliggande orsak kan vara hämnd..
Hämndmotivet tror jag är väldigt litet bakom filicid-suicid.
Det är annat när målet är att "endast" döda barnen som t.ex Dalaröpappan.
Han skickade ett sms till mamman "Hämnden är ljuv din jävla idiot".
Citera
2021-08-11, 20:01
Medlem
Citat:
Salapappan gick ut i direktsändning på facebook och gnällde att frugan lämnat honom. Ham hade precis skjutit pojkarna och direktsände sitt eget själmord. Finns många idioter.
Citera
2021-08-11, 20:59
Avslutad
Citat:
Jag tror att hon gjorde det för att straffa honom av nån anledning.
Citera
2021-08-12, 09:43
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Jag tror att hon gjorde det för att straffa honom av nån anledning.

Det tror jag också. Straffa honom och alla andra som inte gjorde så att hon fick igenom sin vilja.

Det är därför det är rent osmakligt att folk sitter och försöker förskjuta skulden för hennes mordbesluten på maken, makens familj och samhället. HON bara HON gjorde detta med barnen.

60-80 personer i Sverige suiciderar varje år genom att ställa sig framför tåget.
I princip ingen tar med sig några barn som mordoffer.
Varför modern MK här valde att bli en av dessa 60-80 suicidpersoner är en egen diskussion. Men det tråden handlar om är varför hon valde att också mörda en 3 1/2 och en 6 åring.

Att straffa och ”visa omgivningen” hur det går när hon inte fick sin vilja igenom är nog ett väldigt sannolikt scenario. Handlingen var helt och hållet hennes ansvar och hennes beslut - och nota bene - hon var en fullvuxen myndig person trots att hon var kvinna.
Ingen annan än hon bär skulden till att barnen dog. Trots att hon var kvinna.

Edit: Ni kvinnosaksförespråkare som försöker vrida klockan tillbaka och alltid vill påstå att kvinnor är offer och inkapabla mähän styrda av män - ni skadar alla vettiga och duktiga kvinnor mer än ni kan ana. (Inte riktat till dig P944)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in