2021-07-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du är en dumkoppf!! Varken mer eller mindre.

Att avgöra Lohikoskis etnicitet går att göra med ett DNA-test. Många svensktalande familjer gick över till att tala finska. det är fullt möjligt att Lohikoskis familj ursprungligen är svensk.

Om du vill granska din etniska bakgrund råder jag dig till att göra ett DNA-test. Där får du lite svar på din frågeställning. Men sedan får du själv avgöra vad du känner dig mest som, finskt, engelsk, svensk, Willhelm Erövraren eller dumkoppf.
Jag är: ca :
16,?% Skandinavisk
33% Engelsk Nordmandisk Adel.
Resten Finskt.

(Enligt My Herritidge )
Citera
2021-07-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
16,?% Skandinavisk
Resten Finskt.
Blir väl ett greveskap i Normandiet för din del då när Luhikoski ,alias Jomshof, städat upp.
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Det har varit så självklart i Sverige så länge att vi är svenskar och vi är ursprungsbefolkningen (lappar i norr har fått ynnesten att få bo kvar i vårt land) att vi har tagit det för självklart.

Svenska är inte ens lagstadgat språk i Sverige. Men vi har bla rena invandrarspråk som romani och jiddisch som lagstadgade minoritetsspråk.

Det tycker jag är oerhört och ett tydligt bevis för hur man förminskar svenskar i deras eget land.

Men nu när invandringen gjort självklarheter oklara bör vi snarast lagstadga om att alla texter till allmänhet, tex i butiker, moskéer etc även måste skrivas på svenska så svenskar kan ta del av allt som händer i deras land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
En svensk är en svensk och en finne är en finne i min bok. Rickard Lohikoski är finne och hör inte hemma här enligt hans egna kriterier.

Han försökte bli svensk, smälta in, ändrade namnet till Jomshof och försöker sedan angripa de som inte är svenskar. Synd bara att han är avslöjad och angriper därmed sig själv och sin egen rätt att få vara i Sverige!
Jag ser alla Fimnar lika Svenska som Finska av historiska gemenskaper finns många Svenskar med krångliga efternamn som byter förvengelhetens skull, Det är bara korkat av Er vänstertalibaner att ens anföra det.
Citera
2021-07-14, 20:56
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
16,?% Skandinavisk
Resten Finskt.

En utlänning som du ligger risigt till. Lohikoski vill nog dra med dig i skiten också, så som han dragit ned sig själv!

Givet Rickard Lohikoskis position borde ett rasbiologiskt forskningsinstitut upprättas igen så att vi får reda på hur många miljoner som enligt Lohikoski inte är svenskar! Blir det kvar några?
Citera
2021-07-14, 20:56
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
16,?% Skandinavisk
Resten Finskt.

(Enligt My Herritidge )

Då ska du ut!! Skickas "hem till Finland" omgående. Tråden har kommit fram till att endast Danskar och Norrmän, som kom till Sverige före 28/10 1950 kan vara svenskar och vistas i vårt land!

Äckliga invandrare som bara stjäl och våldtar! Att du inte skäms!
Citera
2021-07-14, 20:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reginald Front-de-Boeuf
16,?% Skandinavisk
Resten Finskt.

(Enligt My Herritidge )

Hur fick du fram adelsskapet? Via DNA eller den normandiska adelskalendern?
Citera
2021-07-14, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
En kort liten motfråga eftersom du fått svar på så många, hur många nya medborgare tror du känner skyldighet gentemot värdsamhället? Proportionellt sett alltså, givet trenden att SFI och liknande går åt helvete och invandrartäta områden blir krigszoner.
Otroligt svår fråga som jag tror beror på en mängd olika saker, som hur länge man bott i landet, i vilket led, om man ämnar återvända, om man egentligen vill återvända men inte kan, hur bra man själv och ens familj klarar sig, hur man mår, personlighet mm mm.
Många etniska svenskar anser inte att de har några skyldigheter till Sverige.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-14 kl. 21:05.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Varför svarar du på trollens inlägg? Dannbaggen, Methos, Rokossovsky och flera andra har trollat sönder den här tråden hela dagen nu.

Hela dagen är att ta i. Jag började ju just. Rickard Lohikoskis ställningstagande måste granskas och en god vetenskaplig teori måste vara koherent och tillämpas också vid studie av den egna personen!

Slutsatsen är att Lohikoskis ställningstagande tarvar att han lämnar Sverige åt svenskarna!
Citera
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jomshof: ”Löjligt påhopp”

Richard Jomshof säger till Samnytt att han inte förvånas av reaktionerna.

– Jag är i och för sig inte förvånad att många väljer att misstolka det jag skriver, det är regel snarare än undantag. Det som förvånar är däremot den totala okunskapen, att så många inte verkar känna till att det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning, säger han.

– Vissa vill också få det till att jag till exempel på grund av det inte skulle erkänna det samiska folkets minoritetsstatus. Det är dock ett löjligt påstående. Jag och SD erkänner naturligtvis våra fem nationella minoriteter samt att samerna är ett ursprungsfolk, i varje fall i de norra delarna av Sverige.

Vad säger du till dem som anklagar dig för fascism?

– Det är ett löjligt påhopp. Jag tycker att de ska läsa på vad fascism är för något.

https://samnytt.se/richard-jomshof-sd-sverige-ar-det-svenska-folkets-land/

Richard Lohikoski har förstås helt rätt. Det handlar inte om fascism, utan om Blut und Boden, det vill säga nazism: https://sv.wikipedia.org/wiki/Blut_und_Boden
Citera
2021-07-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Blir väl ett greveskap i Normandiet för din del då när Luhikoski ,alias Jomshof, städat upp.
Känns ganska Svenskt vi har redan stuga i Caen där Vikingarna Rollo & Willhelm ligger begravda.
Citera
2021-07-14, 21:06
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Känns ganska Svenskt vi har redan stuga i Caen där Vikingarna Rollo & Willhelm ligger begravda.

Så du är både rasfrämling, en rasblandad och folkförädare genom att du semestrar utomlands trots att din familj "flytt" från Finland till Sverige för att parasitera på våra bidrag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in