2021-07-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
För min del, när jag började utvärdera informationen, efter eget huvud, egna tankar, har jag tappat allt kring konspirationer mm. Jag var i början av mitt engagemang i detta klart påverkad av bla Borgnäs, Wall, LGWP osv, men, jag kan inte längre se någon konspiration bakom mordet.
För mig har det istället blivit mer och mer tydligt att mordet är hafsigt och slarvigt utfört, med liten eller ingen förberedelse.

Vad gäller WT blundar inte jag för det, dock har jag personligen jävligt svårt att se att en mordgrupp rekar ett område, dagar, framförallt timmar före det att det tilltänkta offret själv vet var han kommer att gå. Det vet han själv, och visar, först ca 90 sekunder före mordet.
Det är inte rimligt att utgå ifrån att WT-observationerna kring mordplatsen tidigare under kvällen har med mordet att göra, snarare tvärtom.
Dvs att någon aktivitet har pågått i ett område tidigare under kvällen, på en plats där Palme slumpmässigt väljer att gå timmar senare.

Det är inte PU som har utrett must/SB osv, det har andra gjort åt dem.
Håller med, ingen konspiration(2 eller fler personer med något slags motiv + planläggning inför dådet).
Ensam GM går bort också enligt mig, hur ser du på att mordet utfördes av en ensam GM?
Citera
2021-07-14, 18:24
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Håller med, ingen konspiration(2 eller fler personer med något slags motiv + planläggning inför dådet).
Ensam GM går bort också enligt mig, hur ser du på att mordet utfördes av en ensam GM?

Jag kan inte se mer än 1 person.

Det är hafsigt och slarvigt utfört. Nu vet vi mer om var olika polispatruller var strax före mordet, och att någon grupp skulle anse att området var så säkert att GM skulle komma undan, och ge GM klartecken att agera passar inte in i verkliga förhållanden.

Jag ser en GM som inte är förberedd, han kan agera pga att han är beväpnad när han råkade få syn på Palme.
GM har ingen koll på vad som sker i närområdet just före och vid mordet, han bryr sig inte om att eventuellt skada andra personer.
Citera
2021-07-14, 18:41
Medlem
Citat:
Jag kan inte se mer än 1 person.

Det är hafsigt och slarvigt utfört. Nu vet vi mer om var olika polispatruller var strax före mordet, och att någon grupp skulle anse att området var så säkert att GM skulle komma undan, och ge GM klartecken att agera passar inte in i verkliga förhållanden.

Jag ser en GM som inte är förberedd, han kan agera pga att han är beväpnad när han råkade få syn på Palme.
GM har ingen koll på vad som sker i närområdet just före och vid mordet, han bryr sig inte om att eventuellt skada andra personer.
Ok, tack.
Det feta, var råkade GM få syn på Palme enligt dig?
Citera
2021-07-14, 18:50
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
För min del, när jag började utvärdera informationen, efter eget huvud, egna tankar, har jag tappat allt kring konspirationer mm. Jag var i början av mitt engagemang i detta klart påverkad av bla Borgnäs, Wall, LGWP osv, men, jag kan inte längre se någon konspiration bakom mordet.
För mig har det istället blivit mer och mer tydligt att mordet är hafsigt och slarvigt utfört, med liten eller ingen förberedelse.

Vad gäller WT blundar inte jag för det, dock har jag personligen jävligt svårt att se att en mordgrupp rekar ett område, dagar, framförallt timmar före det att det tilltänkta offret själv vet var han kommer att gå. Det vet han själv, och visar, först ca 90 sekunder före mordet.
Det är inte rimligt att utgå ifrån att WT-observationerna kring mordplatsen tidigare under kvällen har med mordet att göra, snarare tvärtom.
Dvs att någon aktivitet har pågått i ett område tidigare under kvällen, på en plats där Palme slumpmässigt väljer att gå timmar senare.

Det är inte PU som har utrett must/SB osv, det har andra gjort åt dem.

Jag har ingen åsikt om din personliga uppfattning.

Däremot bör du notera, vilket du väl egentligen gjort?, att de intressanta WT-observationerna inte görs vid Tunnelgatan ca 20-21 eller på avlägsna platser i Sthlm. Som du säger kunde ingen förutse att Palme skulle passera Dekorima förrän ca 1,5 minut före mordet. GM anlände alltså mkt sent.

De intressanta observationerna av övervakare/WT-män görs i GS, GS tunnelbana, vid Grand och på västra sidan av Sveavägen. Logiska platser vid logiska tider. De är inte särskilt många och signalementen är samstämmiga. Det är ett tydligt mönster man, som PU-utredare, inte bara kan strunta i. Menar jag. Om jag ska gissa något är det att det var precis detta som Dag A upptäckte.
Citera
2021-07-14, 18:51
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ok, tack.
Jag tror att det var en del slumpartade faktorer som möjliggjorde mordet.
Citera
2021-07-14, 19:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag har ingen åsikt om din personliga uppfattning.

Däremot bör du notera, vilket du väl egentligen gjort?, att de intressanta WT-observationerna inte görs vid Tunnelgatan ca 20-21 eller på avlägsna platser i Sthlm. Som du säger kunde ingen förutse att Palme skulle passera Dekorima förrän ca 1,5 minut före mordet. GM anlände alltså mkt sent.

De intressanta observationerna av övervakare/WT-män görs i GS, GS tunnelbana, vid Grand och på västra sidan av Sveavägen. Logiska platser vid logiska tider. De är inte särskilt många och signalementen är samstämmiga. Det är ett tydligt mönster man, som PU-utredare, inte bara kan strunta i. Menar jag. Om jag ska gissa något är det att det var precis detta som Dag A upptäckte.

Ja det görs iakttagelser i gamla stan, det är korrekt, men det säger inte mycket om att det har med Palme att göra.
T,ex går han ensam hem bara en kortare stund tidigare på kvällen. Om man inte på lösa boliner utgår ifrån att telefonen var avlyssnad, är det ingen som egentligen vet att han kommer att gå ut igen den kvällen, det slutgiltiga beslutet att verkligen gå ut tas ganska sent, varför ställa ut övervakare om man inte vet att han kommer ut, men inte ha en övervakare när man vet när han kommer att komma hem?

Ja jag vet att DA ville kolla det, men det var väl Skarp som hade beslut över åtgärder. Som jag uppfattar det har det istället igen kollats under KPs tid, och inte funnit att det har med mordet att göra, att en övervakning inte passar in i utförandet för övrigt.
Citera
2021-07-14, 20:42
Medlem
ieshos avatar
Dan Klöverskjöld, Bonden Mårtensson, Anders Larsson, Bo Ståhl m.fl ...

Det polisiära fiaskot från första minuterna fram till Krister Petersson ...

WT plus WT-tester på platser där Palme sedan skulle gå, samt Marianne Ungers iakttagelser på Johannesgatan ...

Det samhälle där exempelvis Barbrogruppen kunde verka med stöd av underrättelsetjänster och Säpo, samt bli bortförklarade av Hans Holmér och andra ...

Anti-Palmesamhället, med 20 år av förföljelser ...

Nej, jag tror inte att någon ensam galning hann före och jag ser inga spår av planlöshet.
Citera
2021-07-14, 21:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ok, tack.
Sannolikt i samband med Grand.
Citera
2021-07-14, 22:03
Medlem
Citat:
Sannolikt i samband med Grand.

Har din kontakt sagt något om t.ex Christer A, Victor G eller Skandiamannen?
Citera
2021-07-14, 22:07
Avslutad
Marianne Unger https://drive.google.com/file/d/1Q_TW95OoC171QZCjdbHSndVFQYhCv-Xd/view
Sista raden ständigt denna vessla Hans holmers inplockade Länninge förvägrar Unger en kopia så detta kan va falskt som står i detta (förhör)Kan hon sett mer som Länninge tog bort?
Länninges Cv beter sig konstigt under rekonstrutionen är inplockad av Holmer som är sossepartiräddare
som tar sig rätten att kunna mixtra med ungers förhör. Som är kompis med LL som ringer in "Ja det är mord på sveavägen"Länninge är polare med Widen Åke som visar magnumvapen för Vg smörjer in hans rock med krut o hans polare på polisen lägger ut magnumkulorna. Åke som senare förringar förlöjligar de 3 männen som blir överhörda på Sergels torg "de skulle ju inte skjuta honom" Fyll på med mer om Länninge o Widen. Är det någon som sett ett möte mellan Länninge o LL vecckorna innan så skriv det här i tråden skicka inte in det till pu. Både Chrille o vg var med på att det skulle va ett teatermord de hade blivit instruerade som jag tror av polisen. Var det en annan polis månde hemma hos chrille o visade vapen? Jag tror det var detta Chrille skulle åka o tala med mårten o lisbet om att han var med i teatermordet o det var inte tänkt att palme skulle skjutas på riktigt o han beklagar sorgen. då dog han.

Min teori är att man ska icensätta ett mord varsom några palmehatare kopplar in sina känningar o man uttnyttjar situationen o skjuter op på riktigt?
I tråden nämns att både Hans Holmer o Sten Andersson är i Stockholm på natten
man verkar arrangera det så för att det ska bli mer trovärdigt så man lurar palmehatare att det ska ske ett mord och flera dyker upp i skuggorna vg chrille men förmodligen var det bara en förstärkning för att öka trovärdigheten samt kunna plocka in vg o chrille för att fördröja fasa ut värsta stormen i början av "mordet"?
Senast redigerad av jajagvinner 2021-07-14 kl. 22:42.
Citera
2021-07-14, 22:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Har din kontakt sagt något om t.ex Christer A, Victor G eller Skandiamannen?

De anser sig vara säkra på sin sak, SE är misstänkt GM.
Citera
2021-07-14, 22:20
Medlem
Citat:
De anser sig vara säkra på sin sak, SE är misstänkt GM.

Det var ju en ovanlig sorts ammunition OP sköts med.
Vem skulle ha försett SE med den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in