Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Jag har ingen åsikt om din personliga uppfattning.
Däremot bör du notera, vilket du väl egentligen gjort?, att de intressanta WT-observationerna inte görs vid Tunnelgatan ca 20-21 eller på avlägsna platser i Sthlm. Som du säger kunde ingen förutse att Palme skulle passera Dekorima förrän ca 1,5 minut före mordet. GM anlände alltså mkt sent.
De intressanta observationerna av övervakare/WT-män görs i GS, GS tunnelbana, vid Grand och på västra sidan av Sveavägen. Logiska platser vid logiska tider. De är inte särskilt många och signalementen är samstämmiga. Det är ett tydligt mönster man, som PU-utredare, inte bara kan strunta i. Menar jag. Om jag ska gissa något är det att det var precis detta som Dag A upptäckte.
Ja det görs iakttagelser i gamla stan, det är korrekt, men det säger inte mycket om att det har med Palme att göra.
T,ex går han ensam hem bara en kortare stund tidigare på kvällen. Om man inte på lösa boliner utgår ifrån att telefonen var avlyssnad, är det ingen som egentligen vet att han kommer att gå ut igen den kvällen, det slutgiltiga beslutet att verkligen gå ut tas ganska sent, varför ställa ut övervakare om man inte vet att han kommer ut, men inte ha en övervakare när man vet när han kommer att komma hem?
Ja jag vet att DA ville kolla det, men det var väl Skarp som hade beslut över åtgärder. Som jag uppfattar det har det istället igen kollats under KPs tid, och inte funnit att det har med mordet att göra, att en övervakning inte passar in i utförandet för övrigt.